Forum |  HardWare.fr | News | Articles | PC | S'identifier | S'inscrire | Shop Recherche
2797 connectés 

 

 

 Mot :   Pseudo :  
  Aller à la page :
 
 Page :   1  2  3  4  5  6  7  8  ..  742  743  744  745  746  747
Auteur Sujet :

Science-Fiction

n°397938
gilou
Modérateur
Modosaurus Rex
Posté le 22-04-2003 à 23:24:50  profilanswer
 

Reprise du message précédent :

Blue Apple a écrit :

Citation :

L'aube de la nuit (rupture dans le réel, l'alchimiste du neutronium et le dieu nu) de Peter F. Hamilton.


Pas mal mais j'ai été fort déçu par le troisième volume.
 
Fallen Dragon (Dragon Déchu? mais c'est quoi ça pour un titre à la con?) reste pour moi le meilleur Peter F. Hamilton à ce jour, je l'ai fini en un week-end tellement il était prenant.


Ben moi, j'ai ete decu par ce bouquin la de Hamilton, j'ai preferre la trilogie precedente, en particulier le premier tome, ainsi que celle d'avant (A quantum murder, Mindstar rising, the nano flower).
A+,


---------------
There's more than what can be linked! --  Le capitaine qui ne veut pas obéir à la carte finira par obéir aux récifs. -- Il ne faut plus dire Sarkozy, mais Sarkozon -- (╯°□°)╯︵ ┻━┻
mood
Publicité
Posté le 22-04-2003 à 23:24:50  profilanswer
 

n°397963
gilou
Modérateur
Modosaurus Rex
Posté le 22-04-2003 à 23:28:32  profilanswer
 


Au fait, je recommande a tous un excellent bouquin de SF que j'ai lu le mois dernier: Perdido Street Station, de China Mieville. Superbement écrit.
Je ne suis pas sur qu'une traduction francaise soit actuellement disponible.
A+,


---------------
There's more than what can be linked! --  Le capitaine qui ne veut pas obéir à la carte finira par obéir aux récifs. -- Il ne faut plus dire Sarkozy, mais Sarkozon -- (╯°□°)╯︵ ┻━┻
n°398037
djoul
Posté le 22-04-2003 à 23:45:10  profilanswer
 

J'ai lu recemment Echecs et Maths, de Terry Bisson, vraiment marrant, dans la lignée de douglas adams, non-sens a la monthy python. Ca se lit tres vite et c'est bien agreable.
 
De Bordage, Wang, sympa, même si le coté "super-heros" du personnage principale vire parfois au ridicule, l'univers est vraiment bien posé au debut, Le premier tome est tres bien (2 tomes : les portes d'occident, l'aigle d'orient).
 
L'echiquier du mal, de Dan simmons, excellent comme tout de lui, dans un style tout a fait different de Hyperion. Je viens de commencer un receuil de nouvelles de lui, "l'amour, la mort", pas de la sf, et c'est toujours aussi bon. C'est clairement un de mes auteurs préférés.

n°398149
feyd
M'enfin... !
Posté le 23-04-2003 à 00:15:38  profilanswer
 

gilou a écrit :


Il a eu raison de ne pas s'arreter la, La Voix des Morts et Xenocide sont magnifiques.
 
A+,


 
J'ai bien aimé La voix des morts et Xénocides, mais je trouve qd même que La Stratégie Ender est le meilleur des 3 et peut se lire indépendamment sans problème :)

n°398151
feyd
M'enfin... !
Posté le 23-04-2003 à 00:16:25  profilanswer
 

djoul a écrit :

J'ai lu recemment Echecs et Maths, de Terry Bisson, vraiment marrant, dans la lignée de douglas adams, non-sens a la monthy python. Ca se lit tres vite et c'est bien agreable.
 
De Bordage, Wang, sympa, même si le coté "super-heros" du personnage principale vire parfois au ridicule, l'univers est vraiment bien posé au debut, Le premier tome est tres bien (2 tomes : les portes d'occident, l'aigle d'orient).
 
L'echiquier du mal, de Dan simmons, excellent comme tout de lui, dans un style tout a fait different de Hyperion. Je viens de commencer un receuil de nouvelles de lui, "l'amour, la mort", pas de la sf, et c'est toujours aussi bon. C'est clairement un de mes auteurs préférés.


 
L'échéquier du mal, c'est pas tout à fait de la SF non plus...
 
Mais c'est vrai que c super :)

n°398964
Shooter
Cherche niche fiscale
Posté le 23-04-2003 à 11:12:47  profilanswer
 

De Simmons, y'a le recueil "le Styx coule à l'envers" qui est pas mal non plus, avec un peu de tout dedans : fantastique, SF...
 
Pour Bordage, j'ai commencé "les guerriers du silence", ben... j'ai pas du tout accroché, mais alors pas du tout.
 
Sinon, je le redis encore une fois : il faut lire "marée stellaire" de David Brin, c'est tout simplement excellent.


---------------
They will not force us / They will stop degrading us
n°399058
pascal75
Posté le 23-04-2003 à 11:28:56  profilanswer
 

Ce qui serait épatant c'est qu'il y ait une petite liste des meilleurs bouquins de SF à lire, les plus originaux, les mieux écrits. Ca serait utile aux incultes comme moi  [:simone]  

n°399079
Shooter
Cherche niche fiscale
Posté le 23-04-2003 à 11:34:37  profilanswer
 

pascal75 a écrit :

Ce qui serait épatant c'est qu'il y ait une petite liste des meilleurs bouquins de SF à lire, les plus originaux, les mieux écrits. Ca serait utile aux incultes comme moi  [:simone]  
 


 
Rapidement et vite fait, alors :  
  - Dune de Herbert
  - Hypérion de Simmons
  - l'aube de la nuit de Hamilton
  - Cablé de J W Williams
  - Neuromancien de Gibson (le fondateur du cyberpunk)
  - Marée Stellaire de Brin
 
Ca fait déjà une très bonne base.


---------------
They will not force us / They will stop degrading us
n°399100
pascal75
Posté le 23-04-2003 à 11:38:17  profilanswer
 

Je note  :jap:

n°399627
neokill@h
Tss tss tss!!
Posté le 23-04-2003 à 13:29:16  profilanswer
 

Shooter a écrit :


 
Rapidement et vite fait, alors :  
  - Dune de Herbert
  - Hypérion de Simmons
  - l'aube de la nuit de Hamilton
  - Cablé de J W Williams
  - Neuromancien de Gibson (le fondateur du cyberpunk)
  - Marée Stellaire de Brin
 
Ca fait déjà une très bonne base.
 


 
La nuit des temps!!!! Tu as oublié la nuit des temps de Barjavel!! Sacrilège!!

mood
Publicité
Posté le 23-04-2003 à 13:29:16  profilanswer
 

n°399731
K2R2
See you space cowboy
Posté le 23-04-2003 à 13:46:05  profilanswer
 

En ce moment je lis Le troupeau aveugle de John Brunner. Je dirais que c'est aussi difficile à lire que Tous à Zanzibar ou L'orbite déchiquetée, par contre le discours de Brunner est incroyable. Limite ça fout le moral à zero.


---------------
Veuillez contribuer à maintenir la jetée propre, jetez vos détritus dans l'eau.-
n°399819
Shooter
Cherche niche fiscale
Posté le 23-04-2003 à 13:59:22  profilanswer
 

NeoKill@h a écrit :


 
La nuit des temps!!!! Tu as oublié la nuit des temps de Barjavel!! Sacrilège!!


 
J'ai tellement l'habitude de le classer dans les "classiques" que je l'oublie de listes "SF à lire absolument".
Mea culpa.


---------------
They will not force us / They will stop degrading us
n°400197
hotcat
Posté le 23-04-2003 à 15:28:24  profilanswer
 

K2R2 a écrit :

En ce moment je lis Le troupeau aveugle de John Brunner. Je dirais que c'est aussi difficile à lire que Tous à Zanzibar ou L'orbite déchiquetée, par contre le discours de Brunner est incroyable. Limite ça fout le moral à zero.


 
haa ben voila ! je recherchai le titre depuis longtemps  :D  
 
c'est vrai que c'est pas tres optimiste mais j'aime bien ce style  :wahoo:

n°401075
feyd
M'enfin... !
Posté le 23-04-2003 à 18:43:48  profilanswer
 

pascal75 a écrit :

Ce qui serait épatant c'est qu'il y ait une petite liste des meilleurs bouquins de SF à lire, les plus originaux, les mieux écrits. Ca serait utile aux incultes comme moi  [:simone]  
 


 
Dans la famille gros calibres je demande :
 
Dune (Herbert)
Hyperion (Simmons)
La tour sombre (King)
Le Cycle d'Ender (Card)
 
:)

n°401079
parappa
taliblanc
Posté le 23-04-2003 à 18:44:31  profilanswer
 

+ Fondation (Asimov) quand même. :o


---------------
DU LINO DE BATARD IMITATION CARREAUX DE CIMENTS ILLEGITIMES§§§
n°401097
feyd
M'enfin... !
Posté le 23-04-2003 à 18:49:39  profilanswer
 

parappa a écrit :

+ Fondation (Asimov) quand même. :o


 
oui je sais c culte mais honte à moi j'ai lu que le premier tome [:cupra]

n°403243
cycojesus
Mèo Lười
Posté le 24-04-2003 à 09:46:13  profilanswer
 

Qu'est-ce que c'est que cette liste, je m'insurge et je crée une liste concurrente ! :
(sans ordre particulier)
 
- La zone du dehors, Alain Damasio
- Le cycle de la Culture, Iain (M.) Banks
- Titan, Gaïa, Sorcière, John Varley
- Gens de la Lune, John Varley
- Mars la Rouge/Verte/Bleue, Kim Stanley Robinson
- Eon, Eternité, Héritage, Greg Bear
- et c'est pas fini...
 
Et j'en profite pour poser une question (je suis dans les starting blocks, prêt à courir  ;) ) : Comment vous pouvez lire Barjavel ?


Message édité par cycojesus le 24-04-2003 à 09:46:34

---------------
Chết rồi ! ✍ ⌥⌘ http://codeberg.org/gwh
n°403268
neokill@h
Tss tss tss!!
Posté le 24-04-2003 à 09:55:24  profilanswer
 

cycojesus a écrit :

Qu'est-ce que c'est que cette liste, je m'insurge et je crée une liste concurrente ! :
(sans ordre particulier)
 
- La zone du dehors, Alain Damasio
- Le cycle de la Culture, Iain (M.) Banks
- Titan, Gaïa, Sorcière, John Varley
- Gens de la Lune, John Varley
- Mars la Rouge/Verte/Bleue, Kim Stanley Robinson
- Eon, Eternité, Héritage, Greg Bear
- et c'est pas fini...
 
Et j'en profite pour poser une question (je suis dans les starting blocks, prêt à courir  ;) ) : Comment vous pouvez lire Barjavel ?


 
 :??: T'aimes pas Barjavel? Je suis assez mal placé pour prendre position vu que je n'ai lu qu'un seul de ses livres, mais j'ai vraiment bien aimé  :)

n°403297
mattymotte
Posté le 24-04-2003 à 10:07:58  profilanswer
 

HotCat a écrit :

tres bon souvenir de "la toure sombre" de Stephen King  :)  
 
 
le seul regret et qu'il ne l'ait pas terminée :/


 
 
bah oui il est toujours en cours d'ecriture

n°403486
Shooter
Cherche niche fiscale
Posté le 24-04-2003 à 11:02:43  profilanswer
 

NeoKill@h a écrit :


 
 :??: T'aimes pas Barjavel? Je suis assez mal placé pour prendre position vu que je n'ai lu qu'un seul de ses livres, mais j'ai vraiment bien aimé  :)  


 
Ben, très honnêtement, si "la nuit des temps" est fantastique, "ravages", par exemple, est passablement chiant.


---------------
They will not force us / They will stop degrading us
n°403847
hotcat
Posté le 24-04-2003 à 12:05:41  profilanswer
 

MattyMotte a écrit :


 
 
bah oui il est toujours en cours d'ecriture  


 
a ce qu'il dit ds la postface il a encore 3 volumes a écrire  :heink:  
 
ca peut etre long... :/

n°403896
cycojesus
Mèo Lười
Posté le 24-04-2003 à 12:14:39  profilanswer
 

NeoKill@h a écrit :


 
 :??: T'aimes pas Barjavel? Je suis assez mal placé pour prendre position vu que je n'ai lu qu'un seul de ses livres, mais j'ai vraiment bien aimé  :)  


 
J'ai lu "Ravage" d'une traite, pas parce que j'aimais ce bouquin, mais parce que je savais que si je le fermais je le réouvrirais pas. Je sais pas si ça vient de moi mais je trouve dans ce bouquin des relents idéologiques qui me dégoute au plus au point, du genre pétainisme à haute dose... Le héros est d'un machisme exacerbé (quand un femme crie (de peur, c'est bien connu les femmes sont faibles et soumises !) il ne s'adresse pas à elle mais à son mari : "Fait taire ta femme" comme si c'était un clébard) ; le héros tue  sauvagemment pour voler un véhicule, la loi du plus fort règne ; Il impose sa haine de la technologie et sa dictature au monde ; il entretient un troupeau de jeunes femelles parce qu'il faut repeupler la planète donc les utérus faut qu'ça turbine plein pot, l'es pas d'accord la femmelle, tant pis pour elle...
Et ça c'est juste sur "Ravage", j'en ai lu deux trois autres où ressortait aussi la loi du plus fort, la supériorité de l'homme blanc, blond aux yeux bleus (JE suis blanc, blond aux yeux bleus mais je me considère pas comme supérieur pour autant)
 
En bref, Barjavel me file la gerbe  [:austiniste]


Message édité par cycojesus le 24-04-2003 à 12:16:19

---------------
Chết rồi ! ✍ ⌥⌘ http://codeberg.org/gwh
n°405858
feyd
M'enfin... !
Posté le 24-04-2003 à 18:14:32  profilanswer
 

Shooter a écrit :


 
Ben, très honnêtement, si "la nuit des temps" est fantastique, "ravages", par exemple, est passablement chiant.


 
 
idem :/
 
enfin, l'idée de départ de ravage est super, mais ça aurait pu être mieux traité
 
Sinon, le grand secret, c sympa aussi


Message édité par feyd le 24-04-2003 à 18:15:20
n°405884
K2R2
See you space cowboy
Posté le 24-04-2003 à 18:22:46  profilanswer
 

cycojesus a écrit :


 
J'ai lu "Ravage" d'une traite, pas parce que j'aimais ce bouquin, mais parce que je savais que si je le fermais je le réouvrirais pas. Je sais pas si ça vient de moi mais je trouve dans ce bouquin des relents idéologiques qui me dégoute au plus au point, du genre pétainisme à haute dose... Le héros est d'un machisme exacerbé (quand un femme crie (de peur, c'est bien connu les femmes sont faibles et soumises !) il ne s'adresse pas à elle mais à son mari : "Fait taire ta femme" comme si c'était un clébard) ; le héros tue  sauvagemment pour voler un véhicule, la loi du plus fort règne ; Il impose sa haine de la technologie et sa dictature au monde ; il entretient un troupeau de jeunes femelles parce qu'il faut repeupler la planète donc les utérus faut qu'ça turbine plein pot, l'es pas d'accord la femmelle, tant pis pour elle...
Et ça c'est juste sur "Ravage", j'en ai lu deux trois autres où ressortait aussi la loi du plus fort, la supériorité de l'homme blanc, blond aux yeux bleus (JE suis blanc, blond aux yeux bleus mais je me considère pas comme supérieur pour autant)
 
En bref, Barjavel me file la gerbe  [:austiniste]


 
Sans aller jusqu'à le qualifier de pétainiste, il est vrai qu'il y a dans Ravage comme des relents réactionnaires de retour à des valeurs agraires et patriarcales. Mais la période où le roman a été écrit explique aussi cela, tous les romans de Barjavel ne sont pas dans cette veine.


---------------
Veuillez contribuer à maintenir la jetée propre, jetez vos détritus dans l'eau.-
n°406702
gilou
Modérateur
Modosaurus Rex
Posté le 24-04-2003 à 21:43:53  profilanswer
 

cycojesus a écrit :


 
J'ai lu "Ravage" d'une traite, pas parce que j'aimais ce bouquin, mais parce que je savais que si je le fermais je le réouvrirais pas. Je sais pas si ça vient de moi mais je trouve dans ce bouquin des relents idéologiques qui me dégoute au plus au point, du genre pétainisme à haute dose... Le héros est d'un machisme exacerbé (quand un femme crie (de peur, c'est bien connu les femmes sont faibles et soumises !) il ne s'adresse pas à elle mais à son mari : "Fait taire ta femme" comme si c'était un clébard) ; le héros tue  sauvagemment pour voler un véhicule, la loi du plus fort règne ; Il impose sa haine de la technologie et sa dictature au monde ; il entretient un troupeau de jeunes femelles parce qu'il faut repeupler la planète donc les utérus faut qu'ça turbine plein pot, l'es pas d'accord la femmelle, tant pis pour elle...
Et ça c'est juste sur "Ravage", j'en ai lu deux trois autres où ressortait aussi la loi du plus fort, la supériorité de l'homme blanc, blond aux yeux bleus (JE suis blanc, blond aux yeux bleus mais je me considère pas comme supérieur pour autant)
 
En bref, Barjavel me file la gerbe  [:austiniste]


 
Pour te reconcilier avec cet auteur, lis "La charette bleue" .
A+,


---------------
There's more than what can be linked! --  Le capitaine qui ne veut pas obéir à la carte finira par obéir aux récifs. -- Il ne faut plus dire Sarkozy, mais Sarkozon -- (╯°□°)╯︵ ┻━┻
n°407091
glopman
The cheese won't protect you
Posté le 24-04-2003 à 22:54:11  profilanswer
 

feyd a écrit :


J'ai bien aimé La voix des morts et Xénocides, mais je trouve qd même que La Stratégie Ender est le meilleur des 3 et peut se lire indépendamment sans problème :)


ben en fait Ender c'etait une nouvelle au depart et c'est devenu un bouquin quand il a ecrit Speaker for the Dead et qu'il s'est dit que Ender serait le personnage parfait pour ce livre...
d'ou passage de la nouvelle au roman


---------------
Chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organized.
n°407181
noldor
Rockn'roll
Posté le 24-04-2003 à 23:08:27  profilanswer
 

cycojesus a écrit :


 
J'ai lu "Ravage" d'une traite, pas parce que j'aimais ce bouquin, mais parce que je savais que si je le fermais je le réouvrirais pas. Je sais pas si ça vient de moi mais je trouve dans ce bouquin des relents idéologiques qui me dégoute au plus au point, du genre pétainisme à haute dose... Le héros est d'un machisme exacerbé (quand un femme crie (de peur, c'est bien connu les femmes sont faibles et soumises !) il ne s'adresse pas à elle mais à son mari : "Fait taire ta femme" comme si c'était un clébard) ; le héros tue  sauvagemment pour voler un véhicule, la loi du plus fort règne ; Il impose sa haine de la technologie et sa dictature au monde ; il entretient un troupeau de jeunes femelles parce qu'il faut repeupler la planète donc les utérus faut qu'ça turbine plein pot, l'es pas d'accord la femmelle, tant pis pour elle...
Et ça c'est juste sur "Ravage", j'en ai lu deux trois autres où ressortait aussi la loi du plus fort, la supériorité de l'homme blanc, blond aux yeux bleus (JE suis blanc, blond aux yeux bleus mais je me considère pas comme supérieur pour autant)
 
En bref, Barjavel me file la gerbe  [:austiniste]


Oh non, on va pas reprendre ce débat sur le prétendu pétainisme de BArjavel dans Ravage. cf. un topic sur blabla je crois  
Pourquoi toujours vouloir trouver des références dans ce qu'on lit ? Ca gache tout le plaisir de la lecture je trouve
 
Pour ta gouvernante, tu ne penses pas que la société patriarcale telle que décrit à la fin du roman est une solution somme toute logique face à la situation ?


---------------
http://runnerstats.net
n°407260
parappa
taliblanc
Posté le 24-04-2003 à 23:19:39  profilanswer
 

noldor a écrit :


Oh non, on va pas reprendre ce débat sur le prétendu pétainisme de BArjavel dans Ravage. cf. un topic sur blabla je crois  
Pourquoi toujours vouloir trouver des références dans ce qu'on lit ? Ca gache tout le plaisir de la lecture je trouve
 
Pour ta gouvernante, tu ne penses pas que la société patriarcale telle que décrit à la fin du roman est une solution somme toute logique face à la situation ?


 
:lol:


---------------
DU LINO DE BATARD IMITATION CARREAUX DE CIMENTS ILLEGITIMES§§§
n°407290
noldor
Rockn'roll
Posté le 24-04-2003 à 23:23:37  profilanswer
 
n°408319
cycojesus
Mèo Lười
Posté le 25-04-2003 à 11:33:19  profilanswer
 

gilou > vais jeter un coup d'oeil, j'ai aussi "Si j'était Dieu..." dans un coin, on vera
 
K2R2 > qu'il ai été écrit sous pétain n'excuses à mon avis pas ce qui y est dit. Si demain le pen est au pouvoir ça m'empécheras pas d'écrire des brulôts anarchistes, j'aurais du mal à être publié c'est sur...
 
noldor > Désolé j'ai du mal à lire ce qui me parait (peut-être à tort ?) être de la pur propagande. Je lis aussi pour m'enrichir intellectuellement. Ce que je lis influe sur ma pensée et si le message va totalement à l'encontre de mes idées alors j'essaie de m'en protéger, d'une façon ou d'une autre et dans le cas de "Ravage" ce processus de protection à été pénible.
Quand à la néccessité de la société patriarcale vis-à-vis de la situation : NON ! En asservissant la moitié de ses membres l'humanité perds à mon sens son statut de communauté civilisé. Je préfère mourrir plutôt que de devoir tuer quelqu'un pour survivre. Que dirais-tu si dans une telle situation les hommes étaient utilisés comme de simple pompes à sperme par des femmes les ayant réduit à l'état d'animaux ?


Message édité par cycojesus le 25-04-2003 à 11:34:08

---------------
Chết rồi ! ✍ ⌥⌘ http://codeberg.org/gwh
n°408370
cycojesus
Mèo Lười
Posté le 25-04-2003 à 11:43:31  profilanswer
 

D'ailleurs si vous voulez un bon bouquin sur le même thème que "Ravage", y'a "2020 Big-bang sur la terre" de je-sais-pu-ki
 
Je vous cherche des renseignements dessus, mais je trouve rien !! :(
 
EDIT : si je cherche pas avec le bon titre je vais pas aller loin !!!
 
voilà de l'info :  
http://www.lelibraire.com/din/tit.php?Id=12352
 
http://perso.wanadoo.fr/alain.pelosato/critiques2.htm
 
je vous copy-paste la critique d'Alain Pelosta :

Citation :


Alain Sillard
 
2020 Big Bang sur la Terre
 
++++
 
 
 
Une voiture à qui on adresse la parole, une cafetière sous vos ordres ! Bienvenue dans un monde de technologie ! Les braçcols, bracelets-colliers électroniques, sont les nouveaux gadgets indispensables à votre existence : comme l?était, à la fin du XXe siècle, le téléphone mobile. Et puis plus rien ! Le vide électronique et informatique ! 30 avril 2020, l?Humanité entre dans une nouvelle ère. Une ère où les injustices sociales sont rayées, une ère où tous les espoirs sont permis. Mais qui (quoi ?) a provoqué cet holocauste technologique ? ? Le Colonel ?, magnat des télécommunications, humaniste chef amoureux des reliques de l?ancien temps ? François, l?ébéniste génial ? Sa s?ur, disparue ? Ana la mystérieuse junkie ? Rouky, le rouquin malveillant ? Ou bien encore les Fils de l?Apocalypse, en quête d?une nouvelle Terre Promise ? Intervention divine et de ses premières Trompettes ou intervention extraterrestre avec ses premiers couacs ! Problématique, qui, à quelques détails près, est vite résolue pour les amateurs de fins du monde, pour les révolutionnaires et autres partisans. Mais pas d?inquiétude, le roman ne repose en aucune façon sur une enquête ; il s?agit en effet, de partager l?existence de ces personnages avant et après le Big Bang ; de suivre leurs réactions et leurs dévouements, leurs espoirs et leurs peurs face à un monde qu?ils ne reconnaissent pas, face à une reconstruction absolue : et là quel bonheur !!! Thème classique, mais avec une approche sincère et écrite à la façon de dépêches et de rapports envoyés, entremêlés de réflexions pleines de sens et d?événements en tout genre ! Un livre qui fait rêver ! (ou espérer des jours meilleurs ! ?).
 
2020 Big Bang sur la Terre, Alain Sillard, Éditions Le Sir, 340 p.
 
Arnaud Blanchet


Message édité par cycojesus le 25-04-2003 à 11:51:58

---------------
Chết rồi ! ✍ ⌥⌘ http://codeberg.org/gwh
n°408390
noldor
Rockn'roll
Posté le 25-04-2003 à 11:47:02  profilanswer
 

cycojesus a écrit :

gilou > vais jeter un coup d'oeil, j'ai aussi "Si j'était Dieu..." dans un coin, on vera
 
K2R2 > qu'il ai été écrit sous pétain n'excuses à mon avis pas ce qui y est dit. Si demain le pen est au pouvoir ça m'empécheras pas d'écrire des brulôts anarchistes, j'aurais du mal à être publié c'est sur...
 
noldor > Désolé j'ai du mal à lire ce qui me parait (peut-être à tort ?) être de la pur propagande. Je lis aussi pour m'enrichir intellectuellement. Ce que je lis influe sur ma pensée et si le message va totalement à l'encontre de mes idées alors j'essaie de m'en protéger, d'une façon ou d'une autre et dans le cas de "Ravage" ce processus de protection à été pénible.
Quand à la néccessité de la société patriarcale vis-à-vis de la situation : NON ! En asservissant la moitié de ses membres l'humanité perds à mon sens son statut de communauté civilisé. Je préfère mourrir plutôt que de devoir tuer quelqu'un pour survivre. Que dirais-tu si dans une telle situation les hommes étaient utilisés comme de simple pompes à sperme par des femmes les ayant réduit à l'état d'animaux ?


Ce bouquin est étudié dans les écoles
 
Et il faut dissocier l'histoire des opinions de l'auteur


Message édité par noldor le 25-04-2003 à 11:48:34

---------------
http://runnerstats.net
n°408474
cycojesus
Mèo Lười
Posté le 25-04-2003 à 12:01:35  profilanswer
 

noldor a écrit :


Ce bouquin est étudié dans les écoles
 
Et il faut dissocier l'histoire des opinions de l'auteur


 
Oui, mais alors pourquoi tenir de tels propos dans le bouquin ?
Quel est le message ?
Barjavel crois-t-il si peu en l'homme qu'il le décrit retournant à l'état d'animal dès le plus petit problème ?
 
A-t-il écrit ce bouquin pour dénoncer l'attitude du héros ?
Pourquoi alors en faire le héros, le sauveur de l'humanité ?
 
Ce bouquin me plonge dans des abîmes de perplexité :
- soit Barjavel pense ce qu'il écrit et dans ce cas il ne mérite que mon mépris.
- soit il ne pense pas ce qu'il écrit, mais dans ce cas pourquoi écrire ça ?
 
Quand à étudier ce bouquin dans les écoles, c'est peut-être juste parce que c'est un auteur français reconnu et que c'est ça ou rien si on veux de la SF à l'école...


Message édité par cycojesus le 25-04-2003 à 12:02:52

---------------
Chết rồi ! ✍ ⌥⌘ http://codeberg.org/gwh
n°408594
noldor
Rockn'roll
Posté le 25-04-2003 à 12:34:37  profilanswer
 

cycojesus a écrit :


 
Oui, mais alors pourquoi tenir de tels propos dans le bouquin ?
Quel est le message ?
Barjavel crois-t-il si peu en l'homme qu'il le décrit retournant à l'état d'animal dès le plus petit problème ?
 
A-t-il écrit ce bouquin pour dénoncer l'attitude du héros ?
Pourquoi alors en faire le héros, le sauveur de l'humanité ?
 
Ce bouquin me plonge dans des abîmes de perplexité :
- soit Barjavel pense ce qu'il écrit et dans ce cas il ne mérite que mon mépris.
- soit il ne pense pas ce qu'il écrit, mais dans ce cas pourquoi écrire ça ?
 
Quand à étudier ce bouquin dans les écoles, c'est peut-être juste parce que c'est un auteur français reconnu et que c'est ça ou rien si on veux de la SF à l'école...


bon ben je vais relire Ravage moi
Moi, je voyais la fin plus comme un clin d'oeil à portée humoristique que comme qqch d'autre


---------------
http://runnerstats.net
n°421342
drasche
Posté le 28-04-2003 à 14:09:50  profilanswer
 

de Barjavel, je n'ai lu que la nuit des temps que j'ai adoré, et oui, c'était pour l'école.  Il m'est même arrivé de le relire :D


---------------
Whichever format the fan may want to listen is fine with us – vinyl, wax cylinders, shellac, 8-track, iPod, cloud storage, cranial implants – just as long as it’s loud and rockin' (Billy Gibbons, ZZ Top)
n°460388
matt113
Et mon cul c'est du poulet ?
Posté le 06-05-2003 à 22:09:30  profilanswer
 

HotCat a écrit :


 
a ce qu'il dit ds la postface il a encore 3 volumes a écrire  :heink:  
 
ca peut etre long... :/


 
Ca ne sera plus si long que ça, les vol. 5 et 6 de la tour sombre sont écrits mais pas encore édités il le seront fin de cet année au US normalment et le dernier vol. et en cours d'écriture et ce sera le dernier bouquin de King.

n°460433
hotcat
Posté le 06-05-2003 à 22:17:38  profilanswer
 

Matt113 a écrit :


 
Ca ne sera plus si long que ça, les vol. 5 et 6 de la tour sombre sont écrits mais pas encore édités il le seront fin de cet année au US normalment et le dernier vol. et en cours d'écriture et ce sera le dernier bouquin de King.


 
merci pour l'info je savais pas  :)  
 
son dernier bouquin tu dis ?
sources ?

n°460504
matt113
Et mon cul c'est du poulet ?
Posté le 06-05-2003 à 22:31:39  profilanswer
 

HotCat a écrit :


 
merci pour l'info je savais pas  :)  
 
son dernier bouquin tu dis ?
sources ?


 
www.stephenking.com site officiel de l'auteur en english bien sur mais bon pas trop compliqué à comprendre

n°460805
gilou
Modérateur
Modosaurus Rex
Posté le 06-05-2003 à 23:28:28  profilanswer
 

Juste une petite note pour signaler qu'apres avoir lu Perdido Street Station de China Miéville, je suis en train de lire The Scar, qui se deroule dans le meme univers (New Crobuzon), et que tout comme l'autre livre, c'est absolument superbe. Cet auteur a un style magnifique.
Bon, c'est en anglais, et j'ai pas l'impression que c'aie ete traduit en Francais.
 
Je vous poste le début du bouquin (trouvé chez l'éditeur) pour vous en donner un aperçu:
 
=========================================================================
A mile below the lowest cloud, rock breaches water and the sea begins.  
 
It has been given many names. Each inlet and bay and stream has been classified as if it were discrete. But it is one thing, where borders are absurd. It fills the spaces between stones and sand, curling around coastlines and filling trenches between the continents.
 
At the edges of the world the salt water is cold enough to burn. Huge slabs of frozen sea mimic the land, and break and crash and reform, criss-crossed with tunnels, the homes of frost-crabs, philosophers with shells of living ice. In the southern shallows there are forests of pipe-worms and kelp and predatory corals. Sunfish move with idiot grace. Trilobites make nests in bones and dissolving iron.
 
The sea throngs.  
 
There are free-floating top-dwellers that live and die in surf without ever seeing dirt beneath them. Complex ecosystems flourish in neritic pools and flatlands, sliding on organic scree to the edge of rock shelves and dropping into a zone below light.  
 
There are ravines. Presences something between molluscs and deities squat patiently below eight miles of water. In the lightless cold a brutality of evolution obtains. Rude creatures emit slime and phosphorescence and move with flickerings of unclear limbs. The logic of their forms derives from nightmares.  
 
There are bottomless shafts of water. There are places where the granite and muck base of the sea falls away in vertical tunnels that plumb miles, spilling into other planes, under pressure so great that the water flows sluggish and thick. It spurts through the pores of reality, seeping back in dangerous washes, leaving fissures through which displaced forces can emerge.
 
In the chill middle deeps, hydrothermic vents break through the rocks and spew clouds of superheated water. Intricate creatures bask in this ambient warmth their whole short lives, never straying beyond a few feet of warm, mineral-rich water into a cold which would kill them.  
 
The landscape below the surface is one of mountains and canyons and forests, shifting dunes, ice caverns and graveyards. The water is dense with matter. Islands float impossibly in the deeps, caught on charmed tides. Some are the size of coffins, little slivers of flint and granite that refuse to sink. Others are gnarled rocks half a mile long, suspended thousands of feet down, moving on slow, arcane streams. There are communities on these unsinking lands: there are hidden kingdoms.  
 
There is heroism and brute warfare on the ocean floor, unnoticed by land-dwellers. There are gods and catastrophes.  
 
 
Intruding vessels pass between the sea and the air. Their shadows fleck the bottom where it is high enough for light to reach. The trading ships and cogs, the whaling boats pass over the rot of other craft. Sailors? bodies fertilize the water. Scavenger fish feed on eyes and lips. There are jags in the coral architecture where masts and anchors have been reclaimed. Lost ships are mourned or forgotten, and the living floor of the sea takes them and hides them with barnacles, gives them as caves to morays and ratfish and cray outcastes; and other more savage things.  
 
In the deepest places, where physical norms collapse under the crushing water, bodies still fall softly through the dark, days after their vessels have capsized.  
 
They decay on their long journey down. Nothing will hit the black sand at the bottom of the world but algae-covered bones.  
 
 
At the edges of the shelves of rock where cold, light water gives way to a creeping darkness, a he-cray scrambles. He sees prey, clicks and rattles deep in his throat, while he slips the hood from his hunting squid and releases it.  
 
It bolts from him, diving for the shoal of fat mackerel that boil and reform like a cloud twenty feet above. Its foot-long tentacles open and whip closed again. The squid returns to its master, dragging a dying fish, and the school reknits behind it.  
 
The cray slices the head and tail from the mackerel and slips the carcass into a net bag at his belt. The bloody head he gives his squid to gnaw.  
 
The upper body of the cray, the soft, unarmoured section, is sensitive to minute shifts of tide and temperature. He feels a prickling against his sallow skin as complex washes of water meet and interact. With an abrupt spasm the mackerel-cloud congeals and disappears over the crusted reef.
 
The cray raises his arm and calls his squid closer to him, soothes it gently. He fingers his harpoon.  
 
He is standing on a granite ridge, where seaweed and ferns move against him, caressing his long underbelly. To his right, swells of porous stone rise above him. To the left the slope falls away fast into disphotic water. He can feel the chill emanating from below. He looks out into a steep gradation of blue. Way overhead, on the surface, there are ripples of light. Below him the rays peter swiftly out. He stands only a little way above the border of perpetual dark.
 
He treads carefully here, on the edge of the plateau. He often comes to hunt here, where prey are less careful, away from the lighter, warmer shallows. Sometimes big game rises curiously from the pitch, unused to his shrewd tactics and barbed spears. The cray shifts nervously in the current and stares out into the open sea. Sometimes it is not prey but predators that rise from the twilight zone.
 
Eddies of cold roll over him. Pebbles are dislodged around his feet and bounce slowly down the slope and out of sight. The cray braces himself on the slippery boulders.
 
Somewhere below him there is a soft percussion of rocks. A chill not carried by any current creeps across his skin. Stones are realigning, and a spill of thaumaturgic wash is spewing through new crevices.  
 
Something baleful is emerging in the cold water, at the edge of the dark.
 
The cray hunter?s squid is beginning to panic, and when he releases it again, it jets instantly up the slope, towards the light. He peers back into the murk, looking for the source of the sound.  
 
There is an ominous vibration. As he tries to see through water stained by dust and plankton, something moves. Way below, a plug of rock bigger than a man shudders. The cray bites his lip as the great irregular stone falls suddenly free and begins a grinding descent.  
 
The thundering of its passage reverberates long after it has become invisible.  
 
There is a pit in the slope now, that stains the sea with darkness. It is quiet and motionless for a time, and the cray fingers his spear with anxiety, clutching at it and hefting it and feeling himself tremble.  
 
And then, softly, something colourless and cold slips from the hole.  
 
It confuses the eye, flitting with a grotesque organic swiftness that seems to belie intention, like gore falling from a wound. The he-cray is quite still. His fear is intense.  
 
Another shape emerges. Again he cannot make it out: it evades him, it is like a memory or an impression, it will not be specified. It is fast and corporeal and coldly terrifying.  
 
There is another, and then more, until a constant quick stream dribbles from the darkness. The presences shift, not quite invisible, communing and dissipating, their movements opaque.  
 
The he-cray is still. He can hear strange, whispering discourses on the tides.  
 
His eyes widen as he glimpses massive backbent teeth, bodies pebbled with rucks. Sinuous muscled things fluttering in the freezing water.  
 
The he-cray starts and steps backwards, his feet skittering on sloping stone, trying to quiet himself but too slow - small shattered sounds emerging from him.  
 
With a single motion, a lazy, predatory twitch, the dark things that huddle in council below him move. The he-cray sees the darks of a score of eyes, and he knows with a sickmaking fear that they are watching.  
 
And then with a monstrous grace, they rise, and are upon him.
 
**************************************************************
Part One
 
Channels
 
 
Chapter One

 
 
 
It is only ten miles beyond the city that the river loses its momentum, drooling into the brackish estuary that feeds Iron Bay.  
 
The boats that make the eastward journey out of New Crobuzon enter a lower landscape. To the south there are huts and rotten little jetties, from where rural labourers fish to supplement monotonous diets. Their children wave at travellers, warily. Occasionally there is a knoll of rock or a small copse of darkwood trees, places that defy cultivation, but mostly the land is clear of stones.  
 
From the decks, sailors can see over the fringe of hedgerow and trees and bramble to a tract of fields. This is the stubby end of the Grain Spiral, the long curl of farmland that feeds the city. Men and women can be seen among the crops, or ploughing the black earth, or burning the stubble - depending on the season. Barges putter weirdly between fields, on canals hidden by banks of earth and vegetation. They go endlessly between the metropolis and the estates. They bring chymicals and fuel, stone and cement and luxuries to the country. They return to the city past acres of cultivation studded with hamlets, great houses and mills, with sack upon sack of grain and meat.
 
The transport never stops. New Crobuzon is insatiable.
 
 
The north bank of the Gross Tar is wilder.
 
It is a long expanse of scrub and marsh. It stretches out for more than eighty miles, till the foothills and low mountains that creep at it from the west cover it completely. Ringed by the river, the mountains and the sea, the rocky scrubland is an empty place. If there are inhabitants other than the birds, they stay out of sight.  
 
Bellis Coldwine took her passage on an east-bound boat in the last quarter of the year, at a time of constant rain. The fields she saw were cold mud. The half-bare trees dripped. Their silhouettes looked wetly inked onto the clouds.  
 
Later, when she thought back to that miserable time, Bellis was shaken by the detail of her memories. She could recall the formation of a flock of geese that passed over the boat, barking; the stench of sap and earth; the slate shade of the sky. She remembered searching the hedgerow with her eyes but seeing no one. Only threads of woodsmoke in the soaking air, and squat houses shuttered against weather.  
 
The subdued movement of greenery in the wind.  
 
She had stood on the deck enveloped in her shawl and watched and listened for children?s games or anglers, or for someone tending one of the battered kitchen-gardens she saw. But she heard only feral birds. The only human forms she saw were scarecrows, their rudimentary features impassive.  
 
It had not been a long journey, but the memory of it filled her like infection. She had felt tethered by time to the city behind her, so that the minutes stretched out taut as she moved away, and slowed the further she got, dragging out her little voyage.  
 
And then they had snapped, and she had found herself catapulted here, now, alone and away from home.
 
Much later, when she was miles from everything she knew, Bellis would wake, astonished that it was not the city itself, her home for more than forty years, that she dreamed of. It was that little stretch of river, that weatherbeaten corridor of country that had surrounded her for less than half a day.  
 
 
In a quiet stretch of water, a few hundred feet from the rocky shore of Iron Bay, three decrepit ships were moored. Their anchors were rooted deep in silt. The chains that attached them were scabbed with years of barnacles.  
 
They were unseaworthy, smeared bitumen-black, with big wooden structures built precariously at the stern and bow. Their masts were stumps. Their chimneys were cold and crusted with old guano.  
 
The ships were close together. They were ringed with buoys strung together with barbed chain, above and below the water. The three old vessels were enclosed in their own patch of sea, unmoved by any currents.  
 
They drew the eye. They were watched.  
 
In another ship some distance away, Bellis raised herself to her porthole and looked out at them, as she had done several times over the previous hours. She folded her arms tight below her breasts and bent forward towards the glass.  
 
Her berth seemed quite still. The movement of the sea beneath her was slow and slight enough to be imperceptible.  
 
The sky was flint-grey and sodden. The shoreline and the rock hills that ringed Iron Bay looked worn and very cold, patched with crabgrass and pale saline ferns.  
 
Those wooden hulks on the water were the darkest things visible.  
 
Bellis sat slowly back on her bunk and picked up her letter. It was written like a diary; lines or paragraphs separated by dates. As she read over what she had last written she opened a tin box of pre-rolled cigarillos and matches. She lit up and inhaled deeply, pulling a fountain pen from her pocket and adding several words in a terse hand before she breathed the smoke away.  
 
Skullday 26th Rinden 1779. Aboard the Terpsichoria
 
 
It is nearly a week since we left the mooring in Tarmuth, and I am glad to have gone. It is an ugly, violent town.  
 
I spent my nights in my lodgings, as advised, but my days were my own. I saw what there was to the place. It is ribbon-thin, a strip of industry that juts a mile or so north and south of the estuary, split by the water. Every day, the few thousand residents are joined by huge numbers who come from the city at dawn, making their way from New Crobuzon in boat- and cartloads to work. Every night the bars and bordellos are full of foreign sailors on brief shore-leave.
 
Most reputable ships, I am told, travel the extra miles to New Crobuzon itself, to unload in the Kelltree docks. Tarmuth docks have not worked at more than half-capacity for two hundred years. It is only tramp steamers and freebooters that unload there - their cargoes will end up in the city just the same, but they have neither the time nor the money for the extra miles and the higher duty imposed by official channels.  
 
There are always ships. Iron Bay is full of ships - breaking off from long journeys, sheltering from the sea. Merchant boats from Gnurr Kett and Khadoh and Shankell, on their way to or from New Crobuzon, moored near enough Tarmuth for their crews to relax. Sometimes, far out in the middle of the bay, I saw seawyrms released from the bridles of chariot-ships, playing and hunting.  
 
 
The economy of Tarmuth is more than prostitution and piracy. The town is full of industrial yards and sidings. It lives as it has for centuries, on the building of ships. The shoreline is punctuated with scores of shipyards, building slipways like weird forests of vertical girders. In some loom ghostly half-completed vessels. The work is ceaseless, loud and filthy.  
 
The streets are criss-crossed with little private railways that take timber or fuel or whatever from one side of Tarmuth to the other. Each different company has built its own line to link its various concerns, and each is jealously guarded. The town is an idiotic tangle of railways, all replicating each others? journeys.  
 
I don?t know if you know this. I don?t know if you have visited this town.  
 
The people here have an ambivalent relationship with New Crobuzon. Tarmuth could not exist a solitary day without the patronage of the capital. They know it and resent it. Their surly independence is an affectation.  
 
 
I had to stay there almost three weeks. The captain of the Terpsichoria was shocked when I told him I would join him in Tarmuth itself, rather than sailing with him from New Crobuzon, but I insisted, as I had to. My position on this ship was conditional on a knowledge of Salkrikaltor Cray, which I falsely claimed. I had less than a month until we sailed, to make my lie a truth.  
 
I made arrangements. I spent my days in Tarmuth in the company of one Marikkatch, an elderly he-cray who had agreed to act as my tutor. Every day I would walk to the salt canals of the cray quarter. I would sit on the low balcony that circled his room, and he would settle his armoured underbody on some submerged furnishing and scratch and twitch his scrawny human chest, haranguing me from the water.  
 
It was hard. He does not read. He is not a trained teacher. He stays in the town only because some accident or predator has maimed him, tearing off all but one leg from his left side, so that he can no longer hunt even the sluggish fish of Iron Bay. It might make a better story to claim that I had affection for him, that he is a lovable, cantankerous old gentleman, but he is a shit and a bore. I could make no complaints, however. I had no choice but to concentrate, to effect a few focus hexes, will myself into the language trance (and oh! how hard that was! I have left it so long my mind has grown fat and disgusting!) and drink in every word he gave me.
 
It was hurried and unsystematic - it was a mess, a bloody mess - but by the time the Terpsichoria tied up in the harbour I had a working understanding of his clicking tongue.  
 
I left the embittered old bastard to his stagnant water, quit my lodgings there and came to my cabin - this cabin from where I write.  
 
 
We sailed away from Tarmuth port on the morning of Dustday, heading slowly towards the deserted southern shores of Iron Bay, twenty miles from town. In careful formation at strategic points around the edge of the bay, in quiet spots by rugged land and pine forests, I spotted ships. No one will speak of them. I know they are the ships of the New Crobuzon government. Privateers and others.  
 
 
It is now Skullday.  
 
On Chainday I was able to persuade the captain to let me disembark, and I spent the morning on the shore. Iron Bay is drab, but anything is better than the damned ship. I am beginning to doubt that it is an improvement on Tarmuth. I am driven to bedlam by the incessant, moronic slap of waves.  
 
Two taciturn crewmen rowed me ashore, watching without pity as I stepped over the edge of the little boat and walked the last few feet through freezing surf. My boots are still stiff and salt-stained.  
 
I sat on the pebbles and threw stones into the water. I read some of the long, bad novel I found on board. I watched the ship. It is moored close to the prisons, so that our captain can easily entertain and converse with the lieutenant-gaolers. I watched the prison-ships themselves. There was no movement from their decks, from behind their portholes. There is never any movement.  
 
I swear, I do not know if I can do this. I miss you, and New Crobuzon.  
 
 
I remember my journey.  
 
It is hard to believe that it is only ten miles from the city to the godsforsaken sea.  
 
 
There was a knocking at the door of the tiny cabin. Bellis?s lips pursed and she waved her sheaf of paper to dry it. Unhurriedly she folded it and replaced it in the chest containing her belongings. She drew her knees up a little higher and played with her pen, watching as the door opened.  
 
A nun stood in the threshold, her arms braced at either side of the doorway..
 
?Miss Coldwine,? she said uncertainly. ?May I come in??
 
?It?s your cabin too, Sister,? said Bellis quietly. Her pen spun over and around her thumb. It was a neurotic little trick she had perfected at university.
 
Sister Meriope shuffled forward a little and sat on the solitary chair. She smoothed her dark russet habit around her, fiddled with her wimple.  
 
?It has been some days now since we became cabin-mates, Miss Coldwine,? Sister Meriope began, ?and I do not feel? as if I yet know you at all. And this is not a situation I would wish to continue. As we are to be travelling and living together for many weeks? some companionship, some closeness could only make those days easier?? Her voice failed, and she knotted her hands.  
 
Bellis watched her, unmoving. Despite herself, she felt a trickle of contemptuous pity. She could imagine herself as Sister Meriope must see her. Angular, harsh and bone-thin. Pale. Lips and hair stained the cold purple of bruises. Tall and unforgiving.  
 
You don?t feel as if you know me, Sister, she thought, because I haven?t spoken twenty words to you in a week, and I don?t look at you unless you speak to me, and then I stare you down. She sighed. Meriope was crippled by her calling. Bellis could imagine her writing in her journal ?Miss Coldwine is quiet, yet I know that I shall come to love her like a sister?. I am not, thought Bellis, getting involved with you. I will not become your sounding board. I will not redeem you of whatever tawdry tragedy brings you here.
 
Bellis eyed Sister Meriope, and did not speak.  
 
When she had first introduced herself, Meriope had claimed that she was travelling to the colonies to establish a church, to proselytize, for the glory of Darioch and Jabber. She had said it with a small sniff and a furtive look, idiotically unconvincing. Bellis did not know why Meriope was being sent to Nova Esperium, but it must have to do with some misfortune or disgrace, the transgression of some idiotic nunnish vow.  
 
She glanced at Meriope?s midriff, looking for swelling under those forgiving robes. That would be the most likely explanation. The Daughters of Darioch were supposed to forego sensual pleasures.  
 
I will not serve as replacement confessor for you, thought Bellis. I have my own bloody exile to work out..
 
?Sister,? she said, ?I?m afraid you catch me at work. I have no time for pleasantries, I regret to say. Perhaps another time.? She was irritated with herself for that last tiny concession, but it had no effect, anyway. Meriope was broken.
 
?The captain wishes to see you,? the nun said, muffled and forlorn. ?His cabin, at six o?clock.? She shuffled out of the door like a bullied dog.  
 
Bellis sighed and swore quietly. She lit another cigarillo and smoked it right through, pinching the skin above her nose hard, before pulling out her letter again.
 
?I will go bloody mad,? she scribbled quickly, ?if this damned nun does not stop fawning and leave me alone. Gods preserve me. Gods rot this damned boat.?
 
It was dark when Bellis obeyed the captain?s summons.  
 
His cabin was his office. It was small, and pleasantly outfitted in dark wood and brass. There were a few pictures and prints on the walls, and Bellis glanced at them and knew that they were not the captain?s, that they came with the ship.  
 
Captain Myzovic gestured her to sit.  
 
?Miss Coldwine,? he said as she settled herself. ?I hope your quarters are satisfactory. Your food? The crew? Good good.? He looked down briefly at the papers on his desk. ?I wanted to raise a couple of issues with you, Miss Coldwine,? he said, and sat back.  
 
She waited, staring at him. He was a hard-faced, handsome man in his fifties. His uniform was clean and pressed, which not all captains? were. Bellis did not know whether it would be to her advantage to meet his eyes calmly or demurely to look away.  
 
?Miss Coldwine, we haven?t spoken very much about your duties,? he said quietly. ?I will do you the courtesy, of course, of treating you like a lady. I must tell you I?m not used to hiring those of your sex, and had the Esperium authorities not been impressed by your records and references, I can assure you?? He let the sentence dissipate.  
 
?I have no wish to make you feel uncomfortable. You?re berthing in the passengers? quarters. You?re eating in the passenger mess. However, as you know, you are not a paying passenger. You are an employee. You have been taken on by the agents of the Nova Esperium colony, and for the duration of this journey I am their representative. And while that makes little difference to Sister Meriope and Dr Tearfly and the others, to you? it means I am your employer.  
 
?Of course you are not crew,? he continued. ?I would not order you as I order them. If you prefer, I would only request your services. But I must insist that such requests are obeyed.?
 
They studied each other.  
 
?Now,? he said, his tone relaxing a little, ?I don?t foresee any onerous demands. Most of the crew are from New Crobuzon or the Grain Spiral, and those that aren?t speak perfectly good Ragamoll. It?s in Salkrikaltor that I?ll first need you, and we?ll not be there for a good week or more, so you?ve plenty of time to relax, to meet the other passengers. We sail tomorrow morning, early. We?ll be away by the time you?re up, I shouldn?t doubt.?  
 
?Tomorrow?? Bellis said. It was the first word she had spoken since entering.  
 
The captain looked at her sharply. ?Yes. Is there a problem??
 
?Originally,? she said without inflection, ?you told me we would sail on Dustday, Captain.?  
 
?I did, Miss Coldwine, but I?ve changed my mind. I?ve finished my paperwork a deal quicker than I expected, and my brother officers are ready to transfer their inmates tonight. We sail tomorrow.?
 
?I had hoped to return to town, to send a letter,? said Bellis. She kept her voice level. ?An important letter to a friend in New Crobuzon.?
 
?Out of the question,? the captain said. ?It cannot be done. I?ll not waste any more days here.?  
 
Bellis sat still. She was not intimidated by this man, but she had no power over him, none at all. She tried to work out what was most likely to engage his sympathy, make him acquiesce.
 
?Miss Coldwine,? he said suddenly, and to her surprise his voice was a little gentler. ?I am afraid the matter is in motion. If you wish I can give your letter to Lieutenant-Gaoler Catarrs, but I cannot in truth recommend that as entirely reliable. You?ll have the opportunity to deliver your message in Salkrikaltor. Even if there are no New Crobuzon ships docking there, there is a warehouse, to which all our captains have the keys, for access to information, spare cargo and mail. Leave your letter there. It?ll be picked up by the next homebound ship. It won?t be much delayed.
 
?You can learn from this, Miss Coldwine,? he added. ?At sea, you can?t waste time. Remember that: don?t wait.?  
 
Bellis sat on a little longer, but there was nothing at all that she could do, so she thinned her lips and left.  
 
 
She stood for a long time under Iron Bay?s cold sky. The stars were invisible; the moon and its daughters, its two little satellites, were unclear. Bellis walked, tense against the chill, and climbed the short ladder to the ship?s raised front, heading for the bowsprit.  
 
Bellis held on to the iron railings and stood on the tips of her toes. She could just see out, across the lightless sea.
 
Behind her the sounds of the crew faded. A way off, she could see two guttering red pins of light: a torch on the bridge of a prison-ship, and its twin in the black surf.  
 
From the crow?s-nest, or from somewhere in the rigging, from some indistinct spot a hundred feet or more above her, Bellis heard a strain of mouth-music. It was not like the imbecilic shanties she had heard in Tarmuth. It was slow and complex.
 
You will have to wait for your letter, Bellis mouthed silently across the water. You will have to wait to hear from me. You?ll have to wait a little while longer, until cray-country.  
 
She watched the night until the last lines of division between shore, sea and sky were obscured. Then, cosseted by darkness, she walked slowly aft, towards the constricted doorways and stooped passages leading to her cabin, a scrap of space like a flaw in the ship?s design.  
 
(Later the ship moved uneasily, in the coldest hour, and she stirred in her bunk and she pulled the blanket up to her neck, and she realized somewhere below her dreams that the living cargo was coming aboard.)
 
 
I am tired here in the dark and I am full of pus.  
 
My skin?s taut with it, stretched till it puckers nor can I touch it without it rages. I?m infected. I hurt where I touch and I touch everywhere to make sure that I hurt that I?m not yet numb.  
 
But still thank whatever makes these veins mine I?m full of blood. I worry my scabs and they brim I brim with it. And that?s a small comfort nor mind the pain.  
 
 
They come for us when the air?s so still and black without not a seabird cries. They open our doors and shine lights uncovering us. I am almost ashamed to see how we have surrendered, we?ve surrendered up to filth.
 
I can see nothing beyond their lights.  
 
Where we lie together they beat us apart, and I wrap my arms around the spastic matter that twitches in my midriff as they begin to herd us.  
 
We wind through tarry passages and engine chambers and I?m all cold to know what this is for. And I?m more eager, I?m quicker than some of the old ones bent double coughing and spewing and afraid to move.  
 
And then there?s a swallowing up, I?m eaten up by the cold gulped down by darkness and gods fuck me blind we are outside.  
 
 
Outside.  
 
I?m dumb with it. I?m dumb with wonder.  
 
It has been a long time.
 
We huddle together, each against the next man like troglodytes like myopic trow. They?re cowed by it the old ones, by the lack of walls and edges and the movement of the cold, by water and air.  
 
I might cry gods help me. I might.  
 
All black on black but still I can see hills and water and I can see clouds. I can see the prisons on all sides bobbing a little like fishermen?s floats. Jabber take us all I can see clouds.  
 
Bugger me I?m crooning like I sooth a baby. That?s for me that coddling noise.  
 
And then they push us on like livestock shuffling rattling chains, dripping farting muttering astonished, across the deck crippled under the weight of bodies and fetters, to a swaying rope bridge. And they hurry us along and over it, all our number, and each man pauses a moment in the middle of the low-slung passage between vessels, their thoughts visible and bright like a chymical burst.
 
They consider leaping.  
 
Into the water of the bay.  
 
But the rope walls around the bridge are high and there?s barbed wire hemming us in and our poor bodies are sore and weak and each man falters, and continues, and crosses the water to a new ship.  
 
I pause like the others in my turn. Like them I?m too afraid.  
 
 
And then there?s a new deck underfoot, scrubbed iron smooth and clean vibrating from engines and more corridors and clattering keys and after all another long unlit room where we collapse exhausted and changed over and raise ourselves slowly to see who our new neighbours are. Around me begin the hissed arguments and bickerings and fights and seductions and rapes that make up our politics. New alliances are formed. New hierarchies.
 
I sit apart for a while, in the shadows.  
 
I?m still caught in that moment when I entered the night. It?s like amber. I?m a grub in amber. It snares me and damn but it does it makes me beautiful.  
 
I?ve a new home now. I?ll live in that moment as long as I can, till the memories decay and then I?ll come out, I?ll come to this new place we sit in.
 
Somewhere pipes are banging like great hammers.

=========================================================================
A+,


Message édité par gilou le 06-05-2003 à 23:31:09

---------------
There's more than what can be linked! --  Le capitaine qui ne veut pas obéir à la carte finira par obéir aux récifs. -- Il ne faut plus dire Sarkozy, mais Sarkozon -- (╯°□°)╯︵ ┻━┻
n°465767
K2R2
See you space cowboy
Posté le 07-05-2003 à 22:08:25  profilanswer
 

Je sens que je vais avoir du mal sur ce coup là, par contre je vais commencer Dragon déchu de Peter F. Hamilton. Vu le prix j'espère qu'il vaut le coup.


---------------
Veuillez contribuer à maintenir la jetée propre, jetez vos détritus dans l'eau.-
n°465951
livevil
Let the bassline getcha...
Posté le 07-05-2003 à 22:39:36  profilanswer
 

Quelqu'un a lu La Saga des Etoiles de Edmond Hamilton ? Est-ce que c'est bon ? (Enfin comment vous avez trouve ca ?)


Message édité par livevil le 07-05-2003 à 22:39:51

---------------
Beauty is in the eye of the beer holder ...
mood
Publicité
Posté le   profilanswer
 

 Page :   1  2  3  4  5  6  7  8  ..  742  743  744  745  746  747

Aller à :
Ajouter une réponse
 

Sujets relatifs
Plus de sujets relatifs à : Science-Fiction


Copyright © 1997-2025 Groupe LDLC (Signaler un contenu illicite / Données personnelles)