Forum |  HardWare.fr | News | Articles | PC | S'identifier | S'inscrire | Shop Recherche
3008 connectés 

Mot :   Pseudo :  
  Aller à la page :

Page :   1  2  3  4  5  ..  33  34  35  ..  409  410  411  412  413  414
Auteur Sujet :

[Topic unique] Nikon D80 - tout simplement

n°1135850
cbl
Twingo's Powered
Posté le 16-08-2006 à 19:56:49  profilanswer

Reprise du message précédent :

devotion42 a écrit :

Et ils racontent quoi :( ? T'en dis trop ou pas assez là :D.

Oui déjà lu -> http://forum.hardware.fr/hardwaref [...] m#t1128232

:hot:
Je t'ai grillé de 4 jours !!!!  
:hot:

---------------
CBL - http://cyrilleb.no-ip.org
mood
Publicité
Posté le 16-08-2006 à 19:56:49  profilanswer

n°1135855
Jubijub
Parce que je le VD bien
Posté le 16-08-2006 à 19:58:04  profilanswer

AVIS A LA POPULATION

Je rappelle que ceci est le topic du D80, donc on peut parler de tout sur le D80.

Les débats CF/SD n'ont pas leur place ici, merci de pas pourrir le topic.
Je rappelle également que le but du topic est de servir de source d'info sur le boitier, donc si on pouvait éviter de faire 200 pages de merde qui n'a rien à voir avec la choucroute, ca serait pas plus mal.

Merci de recentrer les débats.

---------------
Jubi Photos : Flickr - 500px
n°1135859
cbl
Twingo's Powered
Posté le 16-08-2006 à 19:59:39  profilanswer

Dawen a écrit :

Apparemment le D70 pouvait controler les flash en un seul groupe. Le D80 pourrait controler plusieurs groupes de flash avec des réglages différents, comme le D200.

Il sait aussi faire strobo avec le flash intégré. Ce qu'aucuns autre Nikon ne fait (à ma connaissance)

---------------
n°1135868
alvin63
Posté le 16-08-2006 à 20:04:40  profilanswer

Et en plus il fait jukebox video : animation vidéo avec musique et tout le toutim... manque que la fourrure pour faire jacquieshow !

Alvin

n°1135872
cbl
Twingo's Powered
Posté le 16-08-2006 à 20:06:33  profilanswer

Mais des trucs comme Dlighting  intégré c'est pas mal

Et aussi le multi-exposition qui semble être un HDR (http://forum.hardware.fr/hardwaref [...] 7112-1.htm) intégré semble très novateur

---------------
n°1135982
cbl
Twingo's Powered
Posté le 16-08-2006 à 21:36:24  profilanswer

Tite question comme ça en passant:

On dit que la syncho flash des D80/D200 à 1/250 est équivalente à celle du D70 1/500 parceque le D70 est en natif à 20isos.
Ca me semble logique.  
Mais compte tenu de la sous-ex du d70, son 200 isos correspondrait plutôt à un 125 isos (voir CI N° 274 p117) et que le d200 expose juste,
peut-on dire que les 1/250 des D80/d200 (à100 isos) est un peu moins bien que me 1/500 du d70 à 125 isos réels????

---------------
n°1136027
nasdak
Posté le 16-08-2006 à 21:58:45  profilanswer

Jubijub a écrit :

AVIS A LA POPULATION

Je rappelle que ceci est le topic du D80, donc on peut parler de tout sur le D80.

Les débats CF/SD n'ont pas leur place ici, merci de pas pourrir le topic.
Je rappelle également que le but du topic est de servir de source d'info sur le boitier, donc si on pouvait éviter de faire 200 pages de merde qui n'a rien à voir avec la choucroute, ca serait pas plus mal.

Merci de recentrer les débats.

fallait pas créer le topic si tot :o en plus tu changes meme pas les titres

bon sinon estg il ecrit quelque part que le d80 a vraiment un meilleur viseur que le d70? je l'ai vu nulle part :/

n°1136030
nasdak
Posté le 16-08-2006 à 22:00:08  profilanswer

cbl a écrit :

On dit que la syncho flash des D80/D200 à 1/250 est équivalente à celle du D70 1/500 parceque le D70 est en natif à 20isos.
Ca me semble logique.
Mais compte tenu de la sous-ex du d70, son 200 isos correspondrait plutôt à un 125 isos (voir CI N° 274 p117) et que le d200 expose juste,
peut-on dire que les 1/250 des D80/d200 (à100 isos) est un peu moins bien que me 1/500 du d70 à 125 isos réels????

l'obtu est - performant mais comme on passe à 100 isos ca revient au meme

note : l'obtu du d70 est certes performant sur le papier, mais abandonné par nikon car c'est une bouze qui blomme :/

n°1136069
cbl
Twingo's Powered
Posté le 16-08-2006 à 22:23:22  profilanswer

nasdak a écrit :

note : l'obtu du d70 est certes performant sur le papier, mais abandonné par nikon car c'est une bouze qui blomme :/

Soit tu as lu trop vite soit j'ai pas bien expliqué ma pensé:

D80+100isos+1/250 équivaut à D70+200isos+1/500   (sauf blooming on est d'accord)

Mais comme le d70 sous-ex de 2/3 d'IL sont 200 isos est en fait un 125isos (dixit CI)

Du coup D80+100isos+1/250 moins bien que d70+200isos (125 en fait)+1/500 Sauf blooming.

J'ai bon ou pas???

---------------
n°1136083
the_iota
Posté le 16-08-2006 à 22:29:26  profilanswer

nasdak a écrit :

bon sinon estg il ecrit quelque part que le d80 a vraiment un meilleur viseur que le d70? je l'ai vu nulle part :/

Sur DPReview :

Citation :

The D80's viewfinder is an immediately noticeable improvement over the D70/D70s. According to Nikon it's based on the unit in the D200 and the specs (0.94x magnification, 95% frame coverage) support that. It's bright, with no noticeable distortion and considering the DX (1.5x) crop still manages to fill your view. On the right side is a dioptre adjustment dial. The viewfinder also features the larger DK-21 eyepiece cup.

Sur Imaging Resource :

Citation :

One big plus about the D80's viewfinder is its size: It's basically the same viewfinder as used on the D200, and is very noticeably larger than the viewfinders on other Nikon consumer SLRs. (The D70/D70S and D50, for instance.) The illustration above, courtesy Nikon, compares the size of D80's viewfinder with those of the Canon Rebel XT and the Sony A100 (both of which are approximately the size of the D50/70 screens). While I dislike having to press my eyeglasses up against the eyecup, all of us at IR really like having a larger viewfinder image to look at.

Here's another, more subtle point about the Nikon D80's viewfinder: It uses a true pentaprism, rather than the pentamirror arrangement that's all but universal in consumer-level SLRs. The reason this is important is that pentaprisms are much brighter. This is because a convenient trick of optics makes prisms 100% internally reflective, so no light is lost as it bounces around inside and back out the eyepiece. Even the best mirrors typically pass only 96-98% of the light falling on them. In a pentamirror, with three reflections required to bounce the light into your eye, this means that anywhere from 6 to 12% of the light is lost, making for a noticeably darker viewfinder image.

Sur le site de Nikon USA :

Citation :

Another important new feature of the D80 is the adoption of the pentaprism viewfinder from the D200. This new eye-level optical viewfinder features large magnification (0.94x) that helps ensure a clear view for precise composition. The new diopter adjustment control knob also makes it easier to fine tune the view to match eyesight. The viewfinder's integrated grid display can also be turned on to assist composition.

Message cité 1 fois
Message édité par the_iota le 16-08-2006 à 22:31:57

---------------
@+ iota
mood
Publicité
Posté le 16-08-2006 à 22:29:26  profilanswer

n°1136162
mrbou
La vie, toute une histoire...
Posté le 16-08-2006 à 23:23:08  profilanswer

the_iota a écrit :

Salut.

Pas le viseur (qui est le même que le D200).
Pour l'obturateur c'est pareil, il est différent de celui du D70(s).

Pour le kit D80 + 18-135, le prix public est de 1300€ il me semble...

:hello:  Hello

Le D80 est en prévente sur AC-Photo livraison prévue pour octobre  :D
http://www.ac-foto.com/ac/shop/shop.php

Le kit 18-135 est à 1292,00 bien vu pour le prix  ;)
En body à 969 le D70s body tombe à 679

Harff Canon 30d ou Nikon d80  :pt1cable:

---------------
www.esthen.com
n°1136368
Daniel Hal​ber
Posté le 17-08-2006 à 02:10:59  profilanswer

ilium a écrit :

On aurait trouvé autre chose...  :ange:

Nan, dit pas ca, tu te fais du mal     [:gilbert gosseyn]  

Pour ne pas QUE troller (mais si peu), j'ai tout de meme une question concernant le D80:
Avec mon D70 en flash fill je suis souvent a 1/500 sec et tout aussi souvent je dois meme un peu fermer pour ne pas depasser cette vitesse.
Or ici nous parlons de 1/200 sec.
Je suppose que personne ne se plaint de cela avec le D200 grace a la synchro FP.
Mais je me demande pourquoi personne ne le mentionne comme une limitation ennuyeuse pour le D80...

Merci

n°1136369
CHubaca
Couillon
Posté le 17-08-2006 à 02:13:15  profilanswer

parce que c'est une valeur courante sur 95% des appareils ptet :)

n°1136426
swing
Posté le 17-08-2006 à 08:10:09  profilanswer

pis que le D80 descend à 100iso

n°1136432
alpseb
Posté le 17-08-2006 à 08:27:44  profilanswer

Toxin a écrit :

Ils auraient pu depuis un bail mettre de la SD dans le 350D... mais ils ne l'ont pas fait.

t'inquiete, elle sera dans le 400 D

n°1136446
nasdak
Posté le 17-08-2006 à 08:53:55  profilanswer

the_iota a écrit :

Sur DPReview :

Sur Imaging Resource :

Citation :

One big plus about the D80's viewfinder is its size: It's basically the same viewfinder as used on the D200, and is very noticeably larger than the viewfinders on other Nikon consumer SLRs. (The D70/D70S and D50, for instance.) The illustration above, courtesy Nikon, compares the size of D80's viewfinder with those of the Canon Rebel XT and the Sony A100 (both of which are approximately the size of the D50/70 screens). While I dislike having to press my eyeglasses up against the eyecup, all of us at IR really like having a larger viewfinder image to look at.

Here's another, more subtle point about the Nikon D80's viewfinder: It uses a true pentaprism, rather than the pentamirror arrangement that's all but universal in consumer-level SLRs. The reason this is important is that pentaprisms are much brighter. This is because a convenient trick of optics makes prisms 100% internally reflective, so no light is lost as it bounces around inside and back out the eyepiece. Even the best mirrors typically pass only 96-98% of the light falling on them. In a pentamirror, with three reflections required to bounce the light into your eye, this means that anywhere from 6 to 12% of the light is lost, making for a noticeably darker viewfinder image.

Sur le site de Nikon USA :

Citation :

Another important new feature of the D80 is the adoption of the pentaprism viewfinder from the D200. This new eye-level optical viewfinder features large magnification (0.94x) that helps ensure a clear view for precise composition. The new diopter adjustment control knob also makes it easier to fine tune the view to match eyesight. The viewfinder's integrated grid display can also be turned on to assist composition.

merci :)

n°1136455
Jubijub
Parce que je le VD bien
Posté le 17-08-2006 à 09:03:22  profilanswer

nasdak a écrit :

fallait pas créer le topic si tot :o en plus tu changes meme pas les titres

c'est pas la question : ca me dérange pas que ca spécule, commente etc... les specs du D80, par contre je trouve inapproprié de discuter ici des avantages/inconvénients des formats de carte mémoire...ca n'a rien à foutre ici...hors depuis une dizaine de pages, ca parle plus de CF vs SD que du boitier...

---------------
Jubi Photos : Flickr - 500px
n°1136484
Dawen
vous salue bien
Posté le 17-08-2006 à 09:28:15  profilanswer

cbl a écrit :

Il sait aussi faire strobo avec le flash intégré. Ce qu'aucuns autre Nikon ne fait (à ma connaissance)

Trop cool, il suffira de lancer en même temps la fonction animation du boitier avec la musique et hop on sera en box of night. :o

cbl a écrit :

Mais des trucs comme Dlighting  intégré c'est pas mal

Et aussi le multi-exposition qui semble être un HDR (http://forum.hardware.fr/hardwaref [...] 7112-1.htm) intégré semble très novateur

Hummm, le D-Lighting j'apprécie parfois de l'avoir sur Capture pour déboucher les tons moyens, mais il va surtout faloir voir comment le bruit réagit lorsque l'on active la fonction sur le boitier.
Et la multi exposition, avant de pouvoir parler de HDR, je préfèrerais la tester Car le HDR n'a rien à voir avec de la simple multi-expo. Mais je pencherais plutôt pour une fonction "créative" que pour une fonction réellement utile. Mais bon, puisque c'est là, autant voir comment ça peut être utiliser. :)

cbl a écrit :

Ca me semble logique.  

Je pense que c'est surtout essayé de se rassurer sur la faible synchro flash que de vouloir calculer les différences d'iso...
Dans l'absolue, ce qui me gène avec une synchro limité à 1/200, c'est que dans des cas rares, mais qui existent, on a parfois besoin d'une vitesse supérieur à 1/200 suivant les sujet que l'on photographie au flash. :)

nasdak a écrit :

- Salut chérie, tu blomme ?  [:zebra33]  
- Non mais pour qui vous me prenez, je ne suis pas une D70 !

Jubijub a écrit :

c'est pas la question : ca me dérange pas que ca spécule, commente etc... les specs du D80, par contre je trouve inapproprié de discuter ici des avantages/inconvénients des formats de carte mémoire...ca n'a rien à foutre ici...hors depuis une dizaine de pages, ca parle plus de CF vs SD que du boitier...

Tout ça c'est la faute à Nikon, si ils avaient pas utilisé de la SD, le topic n'aurait pas été poluer par des trolls bouseux. C'est la faute à la SD :o

Message cité 1 fois
Message édité par Dawen le 17-08-2006 à 09:29:20
n°1136758
Speudo
Posté le 17-08-2006 à 12:10:28  profilanswer

Dawen a écrit :

Tout ça c'est la faute à Nikon, si ils avaient pas utilisé de la SD, le topic n'aurait pas été poluer par des trolls bouseux. C'est la faute à la SD :o

Une idée aussi tordue comme ça de mettre de la SD c'est encore surement Bush qui l'a demandé a Kinon! :fou:  
La SD va pas plus vite et a pas plus de capacités alors c'est ça qu'on appelle le progrès? Qu'est-ce qui vont mettre après la SD :??:

n°1136762
ilium
Candeur et décadence
Posté le 17-08-2006 à 12:11:35  profilanswer

Jubijub a écrit :

En même temps, entre gloser sur la couleur du boitier, discuter sur des spécifs théoriques et s'énerver sur des points à la con, il n'y a aucune différence: le rapport signal/bruit est calamiteux et c'est le cas de 99% des topics appareils dont on pourrait supprimer la majorité des messages sans perdre la moindre information. :spamafote:

Message cité 1 fois
Message édité par ilium le 17-08-2006 à 12:12:29
n°1136769
JeanY
ça le fait grave...
Posté le 17-08-2006 à 12:15:34  profilanswer

ce qu'il faudra surtout, c'est refaire un new topic quand les premiers d'entre vous auront reçu le leur....

n°1136781
ilium
Candeur et décadence
Posté le 17-08-2006 à 12:22:59  profilanswer

Tu rigoles: manquerait plus que celui qui gère le topic possède l'appareil... :whistle:

n°1136796
Speudo
Posté le 17-08-2006 à 12:49:00  profilanswer

Nikon va remplacer le D80 par le D90

Citation :

Scoop: Nikon D90 Specifications Revealed
As many of you know, I have a reliable source inside Nikon R&D. As such, I get detailed information about new Nikon models long before anyone else.

Without further ado, here are the details of the Nikon D90 DSLR, which is to replace the D80.

Universal Vibration Reduction (uVR)
The new D90 incorporates an optional feature called Universal Vibration Reduction (uVR). This turns all lenses into uVR lenses, and offers a 10-stop advantage.

This means a person using a 500mm lens, who would normally have to shoot at 1/500th of a second, can shoot at 2 seconds when uVR is enabled.

The new uVR system isn't sensor based, and instead requires one of the three optional vertical battery grips (see below). In this case, the MB-D90a is required. This grip provides all the normal controls and extended battery life of a regular grip. It also holds 8 EN-EL4a batteries, along with a step-up transformer.

With uVR enabled, the combined power of the batteries sends a current through the step-up transformer. This then delivers a 110 volt shock through metal pads around the grip. The resulting electrical shock matches the shutter speed (maximum of 10 seconds).

The shock causes a very stable clenching of the photographer's muscles while the shutter is open, simulating the stability of a tripod.

Nikon advise that people with rubber-soled shoes, heart problems or pacemakers shouldn't use uVR.

The uVR facility can also be controlled remotely by Nikon Support, via the new Nikon satellite network outlined below. This ensures Nikon Support can intentionally punish users who complain about how the new D90 is missing a particular feature they expected to see.

For example, the D80 didn't feature a military-grade titanium shell with platinum casing, and some people felt this was unforgivable in a camera that costs $900. Nikon Support will now be able to give those people exactly what they deserve.

Three shooting modes...up to 12MP
The D90 can shoot images up to 12MP, a modest boost over the D80 it replaces. While everybody agrees, more megapixels is always better, the D90 provides 12MP in only one of its three shooting modes. Here's a run-down on the various modes...

Bog-standard Mode:
12 regular megapixels at 3 frames per second.  
XDR Mode:
Every odd pixel is underexposed by 3 stops. Every even pixel is exposed as per the meter. The two images are combined in camera to produce an extra 3 stops of dynamic range at 6MP. This mode is especially useful in law enforcement, where photographers often have to photograph shady people.  
GTI Mode:
Every odd pixel makes up image one. Every even pixel makes up image two. That makes 2 images per shutter release, making it possible for Nikon's marketing material to claim the D90 shoots at 6 frames/second.  
Even better in-camera editing
The new D90 builds on the D80's popular in-camera editing functions. Rather than cannibalizing yet more features from Capture NX, Nikon decided to include a full working version of Photoshop CS3 in the D80.

We found using Photoshop CS3 on a 3 inch LCD with a 4-way controller much easier than you might imagine. Well done on a great new feature, Nikon.

To save money, the CS3 licenses were bought from a Russian spammer at 1/50th the regular price, allowing Nikon to keep the price of the D90 competitive.

More songs than ever
The D80 included an essential feature not found in any other DSLR (as I write this). And that's 5 built-in songs you can't listen to because the camera has no speakers.

The new D90 does away with built-in songs, and includes a fully-fledged iPod. This ensures you're never short of a tune, as long as you have your D90 with you. And it's switched on. And you've uploaded some songs to it.

What's more, the lack of speakers was the one thing almost everybody complained about. It was for this reason, and this reason alone, that DPReview spurned the D80, kneecapping it with a dreaded 'Recommended' rating.

That, and the limited choice of music included with the D80.

Sure, Nikon provided a firmware update that allowed us to add more tunes by storing them in the buffer...but that was too little, too late.

Fortunately, Nikon haven't made the same mistake with the D90. They've not only included stereo speakers in the camera itself, but also the necessary cabling for a full Dolby 5.1 surround sound setup. What's more, the D90 is capable of playing movies on the 3 inch LCD via the built-in DVD writer/player found in the second optional battery grip (MB-D90b).

But just before you rush out an get yourself an MB-D90b, you might want to consider the MB-D90c. This version of the grip includes a sub-woofer (fully compatible with the D90's Dolby surround). That's right, the optional MB-D90c allows you to play music with unprecedented levels of fidelity for a consumer-level DSLR.

Let's see Canon top that!

No more shutter delays
While the D80 was pretty responsive, your reactions aren't. By the time you've realized you should have pressed the shutter, the moment is lost forever.

The D90 solves this problem thanks to Nikon's new MindProbe technology. MindProbe scans your brain, looking for those tell-tale low amplitude beta waves that signal an imminent shutter-press. By the time your neurons react, and you actually press the shutter, the D90 has already captured 3 images (or 6 in GTI mode).

That's right folks, for the first time in the history of photography, the shutter delay is actually measured in negative time. Now that's progress.

My Nikon contact tells me their R&D people are now working on a system that eliminates the photographer altogether. Nikon's customer research has discovered that when a photographer takes a great image, they claim all the credit. But when a photographer takes a bad image, they blame the camera.

By eliminating the photographer, Nikon plan to eliminate lousy photos altogether.

New built-in artistic-effect modes
In addition to the regular scene modes, Nikon have included several artistic-effect modes. You can apply these to your image in-camera. Modes include...

Black and white mode  
1960s-style fast-film grain mode  
Nikon long-banding effect mode  
Canon plastic skin mode  
KM7D high ISO smearing mode  
Sony Alpha 1.3-stop underexposure mode  
Point and shoot artefact mode  
Memory card incompatibility solved
The D50 and D80 caused some controversy by moving Nikon's consumer-orientated DSLR models away from CF cards. This lead many Nikon users to resort to unseemly and ungentlemanly language in the forums (expressly forbidden under the terms and conditions of the standard Nikon warranty).

In an effort to avoid such distasteful events this time around, and ensure everybody can enjoy a D90, Nikon now supports the following storage formats...

SD  
CF  
XD  
Memory Stick  
3.5 inch floppy  
5.25 inch floppy  
8 inch floppy (in MB-D90b only)  
CD/DVD (in MB-D90b only)  
High-speed paper tape to maintain compatibility with Colossus  
Punch cards  
Wireless remote that works from anywhere
One of the complaints about the ML-L3 wireless remote, was that it was line-of-site. For some reason, you couldn't set up your camera in Texas, and trigger the shutter from France. Clearly, this should be well within the capabilities of a $15 remote control.

To answer these complaints, Nikon has put a series of satellites in orbit that are dedicated to receiving wireless remote signals from users anywhere on the planet. These are then forwarded to your camera, allowing you to trigger the shutter no matter where you are.

How long have we been waiting for this simple addition to the feature-set? Canon have had this functionality in their DSLRs for years.

Already in stores
After the fiasco over delivery of the D200 and 18-200VR, Nikon were determined to ensure they didn't suffer the same loss of face with the D90. That's why this new model is actually going to go on sale 5 days before the official announcement.

n°1136803
Rasthor
Posté le 17-08-2006 à 12:58:30  profilanswer

Speudo a écrit :

Nikon va remplacer le D80 par le D90

[:nico54]

J'ai bien fait d'attendre avant de me ruer sur les D200 et D80. :)

[:vince_astuce]

n°1136813
rederik
Posté le 17-08-2006 à 13:05:49  profilanswer

Et d'ou sort ce fake

n°1136818
Rasthor
Posté le 17-08-2006 à 13:07:40  profilanswer

rederik a écrit :

Et d'ou sort ce fake

Heu...c'est pas un fake.  [:youpi]

n°1136820
Profil sup​primé
Posté le 17-08-2006 à 13:08:31  answer

In an effort to avoid such distasteful events this time around, and ensure everybody can enjoy a D90, Nikon now supports the following storage formats...
[...]
Punch cards

j'ai mal aux côtes je m'en remet pas

n°1136821
rederik
Posté le 17-08-2006 à 13:09:18  profilanswer

Non, sérieux? :heink:

n°1136823
swing
Posté le 17-08-2006 à 13:10:19  profilanswer

gti mode ! :D

n°1136824
KoYoT
coin-coin
Posté le 17-08-2006 à 13:11:21  profilanswer

Citation :

This means a person using a 500mm lens, who would normally have to shoot at 1/500th of a second, can shoot at 2 seconds when uVR is enabled.

:lol:  :lol:  :lol:

n°1136828
devotion42
Posté le 17-08-2006 à 13:14:43  profilanswer

Ahaha énorme :D.

n°1136829
Berkut
gladiateur de la science
Posté le 17-08-2006 à 13:14:45  profilanswer

moi c est le coup du storage sur punch card :D

n°1136831
rederik
Posté le 17-08-2006 à 13:16:08  profilanswer

J'avais pas tout lu lol :pt1cable:

n°1136833
Rasthor
Posté le 17-08-2006 à 13:18:13  profilanswer

rederik a écrit :

J'avais pas tout lu lol :pt1cable:

Tu vois que c'est pas un vrai fake. :D

n°1136838
morane_j
Carpe Diem
Posté le 17-08-2006 à 13:21:59  profilanswer

fake en provenance de dpreview

n°1136839
djudju14
Posté le 17-08-2006 à 13:22:00  profilanswer

2 secondes sans flou de bougé à main levé :ouch:  :ouch:  :ouch:  
Mais pourquoi j'ai acheté le D200 :pfff:

n°1136840
silverswor​d31
Posté le 17-08-2006 à 13:22:17  profilanswer

Pas mal  :)  Le premier Reflex qui éléctrocute son utilisateur  :D

n°1136847
Rasthor
Posté le 17-08-2006 à 13:26:43  profilanswer

morane_j a écrit :

fake en provenance de dpreview

C'est pas un fake en soi. :o

n°1136854
swing
Posté le 17-08-2006 à 13:36:53  profilanswer

c'est un joke :o

n°1136857
bjone
Insert booze to continue
Posté le 17-08-2006 à 13:37:26  profilanswer

tain je vais revendre mon 350D :/

n°1136862
Arkanner
Posté le 17-08-2006 à 13:40:43  profilanswer

et le d100 c'est pour quand ? [:toto le hros]

mood
Publicité
Posté le   profilanswer

Page :   1  2  3  4  5  ..  33  34  35  ..  409  410  411  412  413  414

Aller à :
Ajouter une réponse

Sujets relatifs
Recherche objectif pour nikon D70[Topic Unique] Adobe Lightroom
Changer de reflex ? CANON 30D ou NIKON D200NIKON collpix S1 compatible avec station MV-11B ???
NIKON Coolpix L4REFLEX NIKON F 65:votre avis!!
Photos transferées d'un Nikon D50 disparues sur HDD[Topic Unique] Pansonic Lumix DMC-L1 (reflex num)
"Casio EXZ-750 VS Nikon cool pix S1" 
Plus de sujets relatifs à : [Topic unique] Nikon D80 - tout simplement

Copyright © 1997-2025 Groupe LDLC (Signaler un contenu illicite / Données personnelles)