Arcapt Tout ça c la faute d'Obiwan! | Yoda_57 a écrit a écrit :
AGP Aperture size
The amount of main memory that is allocated for direct memory access (DMA) of the advanced graphics port or DiME (direct memory execution). The hypothetical advantage of the AGP design is that the graphics engine can use the main memory as part of a unified memory architecture (UMA). In this case, the graphics adapter can access textures directly from the main memory (DMA) and, more importantly, process the data directly from and to the main memory, bypassing the on-board graphics memory. This feature requires a certain amount of system memory to be allocated for graphics operations. Too little will result in poor graphics performance, too much will fill up the system memory and take up space required for other operations.
With the increase of on-board graphics memory (currently up to 128 MB on the video card itself) this option has lost its relevance. Were the original recommendations to set the AGP aperture to about ½ of the total system memory, a good approximation now would be:
Total system memory / (video memory [MB] /2)
In other words, if you are running 128 MB system memory and have a 4 MB video card, the optimal AGP aperture would be: 128 MB / (4/2) = 64 MB For a 8 MB video card, the equation would be: 128 MB / (8/2) = 32 MB and for a 64 MB video card: 128 MB (64/2) = 4 MB Please note that this is only an approximation to explain the principle. In real life situation, the AGP aperture should be kept at a minimum of 16 MB for most applications, a few others, particularly benchmarks like 3DMark2000 require at least 32 MB AGP aperture |
Source : http://www.lostcircuits.com
64Mo sont déjà de trop vu ses 770Mo de RAM
770 / (128/2) = 12MB
J'aimerai bien savoir qui est le boulet dans l'histoire, celui qui met une valeur trop elevée, ou celui qui crois qu'elle est encore trop faible
D'autant plus que tous ceux qui ont connus des pb de micro-freeze, ont règlé le pb en réduisant encore cette valeur.
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c'est du grand n'importe quoi cette explication.
la seule limitation à mettre à l'agp aperture c'est ca:
RAM système- ram utilisée par le jeu -ram utilisée par l'OS. Bref tant que ca ne rogne pas sur la mémoire allouée à autre chose, augmenter l'agp aperture ne fait pas de mal. Au contraire.
De plus la réduire trop, revient presque à neutraliser l'accélération AGP. La légende voulant qu'on le mette à la moitié de la ram se base juste sur une configuration courante à une époque. à savoir windows 98+128Mo+carte agp. effectivement dans ces conditioons, il valait mieux ne pas dépasser les 64Mo en aperture size, pour ne pas gêner l'OS, ou le jeu, et leur laisser 64Mo de libre.
Mais dès lors qu'on avait 192Mo sur 98, on pouvait passer à 128Mo d'agp aperture, puisqu'il restait là aussi 64Mo au jeu et à l'OS. Mon framerate était plus constant avec ma tnt2 sur UT, grâce à cela.
concrètement aujourd'hui 64Mo c'est le minimum que l'on puisse se permettre, 128 est parfait, 256 ne sert vraiment pas à grand chose.
edit: ouh merde, j'ai deterré un sujet, emporté par ma volonté de reply Message édité par Arcapt le 07-11-2002 à 00:35:37
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