Bonjour à tous,
J'ai acheté un portable HP dv2386ea http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/ [...] 09080.html, il possède une carte graphique Nvidia Geforce Go 7200 avec 128Mo de mémoire intégré.
Sous Vista, j'obtiens un score de 2.7 en performance graphique pour le jeux or j'ai eu l'occasion de tester son petit frère le dv2276ea http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/ [...] 40655.html qui lui possède une carte graphique intel intégré et partageant la mémoire avec la Ram du PC. Si je ne me trompe pas c'est bien une carte moins puissante que la Nvidia et pourtant je fais un score de 3.1 en performance graphique pour le jeux sous vista.
Il y'a quelque chose de bizarre je pense. J'ai testé plusieurs drivers et les points varient de 2.4 à 2.7. Lorsque je fais les tests de 3DMarks 2006, je peux terminer le benchmark uniquement avec les drivers que j'ai rouvé sur le site de HP.
Je sais bien que ce n'est pas avec cette petite carte graphique que je vais pouvoir jouer à Far Cry sauf peut être sur l'écran de mon PDA en 320X240 mais j'aimerais tout de même comprendre...
Si quelqu'un à une piste...
Geforce Go 7200:
performance class: 4
series: GeForce Go 7000
codename: G72M
pipeline: 4 pixel-pipelines and 3 vertex-pipelines
clock: chip: 450 MHz, memory: 350 MHz
memory: DDR-3, maximum upgrade: 64MB, bus: 32Bit, Turbocache
directX: 9c, Shader Model 3.0
features: PureVideo, + 192 MB TurboCache (from RAM) = ges. 256 MB
application area: small and light-weight notebooks
other infos: 90nm, 112 Mio transistors, PCI-E
Intel® Graphics Media Accelerator 950:
256-bit graphics core running at 400MHz
Up to 10.6 GB/sec memory bandwidth with DDR2 667 system memory
1.6 GPixels/sec and 1.6 GTexels/sec fill rate
Up to 224 MB maximum video memory
2048x1536 at 75 Hz maximum resolution
Dynamic Display Modes for flat-panel, wide-screen and Digital TV support
Operating systems supported: Microsoft Windows* XP, Windows* XP 64bit, Media Center Edition 2004/2005, Windows 2000; Linux-compatible (Xfree86 source available)
High Performance 3D Up to 4 pixels per clock rendering
Microsoft* DirectX* 9 Hardware Acceleration Features:
Pixel Shader 2.0
Volumetric Textures
Shadow Maps
Slope Scale Depth Bias
Two-Sided Stencil
Microsoft* DirectX* 9 Vertex Shader 3.0 and Transform and Lighting supported in software through highly optimized Processor Specific Geometry Pipeline (PSGP)
Texture Decompression for DirectX* and OpenGL*
OpenGL* 1.4 support plus ARB_vertex_buffer and EXT_shadow_funcs extensions and TexEnv shader caching
Advanced Display Capability Up to 2048x1536 resolution for both analog and digital displays
Consumer Electronic display (Digital TV) support
Display hot plug support to automatically detect new display connection while system is operating (CRT and DVI)
Two Serial Digital Video Out (SDVO) ports for flat-panel monitors and/or TV-out support via Advanced Digital Display 2 (ADD2) cards or Media Expansion Cards
Intel Media Expansion Cards available providing TV-out and PVR capability
Multiple display types (LVDS, DVI-I, DVI-D, HDTV, TV-out, CRT)
Dual screen support through ADD2 digital video devices
HDTV 480i/p, 576i/p, 720i/p and 1080i/p display resolution support
Interlaced Display output support
16x9 and 16x10 Aspect Ratio for widescreen displays
2x2 Panel Scaler
Stunning Video Playback High Definition Hardware Motion Compensation to support high definition hi-bitrate MPEG2 media playback
Up and Down Scaling of Video Content
High Definition Content Decode - up to two stream support
5x3 Overlay Filtering.
Message édité par ddtok le 16-05-2007 à 07:51:47