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Sujet : j'achete une borne d'arcade SEGA model 2 ou 3
LordXanxi

WipEout a écrit a écrit :

pour la model 2 j'aimerais Daytona (y'a qu'une revision):
 
Main CPU : Intel i960-KB @ 25 MHz 32bits RISC
Co-Processor : Fujitsu TGP MB86234 FPU 32bits 16M flops
Co-Processor Abilities : Floating decimal point operation function, Axis rotation operation function, 3D matrix operation function
Sound CPU : 16bits 68000 @ 10Mhz
Sound chip : 2 x Custom 28 channel PCM chips, 1 for Music and 1 for Effects (Can access up to 8meg sample rom *per chip*)
Sound Timing Chip : YM3834 @ 8MHz (only used for its timers)
Audio RAM : 540 Kilobytes (4 megabits)
Video resoution : 496x384 in 65536 colors
Geometry : 300,000 polygons/s. 900,000 vectors/s
Rendering : 1,200,000 pixels/s
Video : ShadingFlat Shading, Perspective Texture, Micro Texture, Multi Window, Diffuse Reflrection Mode, Speculer Reflection Mode
 
 
et la model 3 un step 1.5 pour scud race ou step 2.1  pour daytona 2 :
 
Main CPU : 32bits RISC PowerPC 603ev 166Mhz
Sound CPU : 16bits 68EC000 11.3Mhz
Sound chip : Yamaha SCSP/YMF-292F/"LAKE" FH1 128-step DSP x 2, MIDI interface, 16 bits 64 voices 4 channel, maximum of 16.5 Mbytes ROM, 64 PCM channels
Audio RAM : 1meg (8 megabits, 512K per SCSP chip)
Main Memory : 8 Mbytes 66mhz Ram, graphic ROM maximum of 64 Mbytes, backup RAM 64 Kbytes
Video resolution : 24KHz 496(H)x384(V) one or two plane 24khz, It uses the VGA pinout however. And, the voltage levels of the video output is at VGA levels (.7vdc Peak to Peak)
Scroll Window : two plane (24KHz/two plane mode), 16 colours/32,768 1024 palette x 2 bank, 256/32,768 64 palette x 2 bank
Geometarizer : 1,000,100 polygons/s for square polys, 2,000,200 for Triangle polys
Renderer : 60,000,000 pixels/s
Video : Full Color Texture Mapping, Tri-Linear Interporation Micro Texture, ShadingHigh-Specular Gouraud Shading , Fix Shading, Flat Shading, Texture & Edge Multi Layered Anti-Allasing, Lighting EffectParallel Light, 4 Spot Light, Pin Spot Light, Special EffectZoning-Fog, 33 Levels of Translucenncy
Board composition : CPU + VIDEO + ROM boards
Others : 10mbs Connection, calender IC  
 
 




 
  :love:   :love:   :love:


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LordXanxi

WipEout a écrit a écrit :

pour la model 2 j'aimerais Daytona (y'a qu'une revision):
 
Main CPU : Intel i960-KB @ 25 MHz 32bits RISC
Co-Processor : Fujitsu TGP MB86234 FPU 32bits 16M flops
Co-Processor Abilities : Floating decimal point operation function, Axis rotation operation function, 3D matrix operation function
Sound CPU : 16bits 68000 @ 10Mhz
Sound chip : 2 x Custom 28 channel PCM chips, 1 for Music and 1 for Effects (Can access up to 8meg sample rom *per chip*)
Sound Timing Chip : YM3834 @ 8MHz (only used for its timers)
Audio RAM : 540 Kilobytes (4 megabits)
Video resoution : 496x384 in 65536 colors
Geometry : 300,000 polygons/s. 900,000 vectors/s
Rendering : 1,200,000 pixels/s
Video : ShadingFlat Shading, Perspective Texture, Micro Texture, Multi Window, Diffuse Reflrection Mode, Speculer Reflection Mode
 
 
et la model 3 un step 1.5 pour scud race ou step 2.1  pour daytona 2 :
 
Main CPU : 32bits RISC PowerPC 603ev 166Mhz
Sound CPU : 16bits 68EC000 11.3Mhz
Sound chip : Yamaha SCSP/YMF-292F/"LAKE" FH1 128-step DSP x 2, MIDI interface, 16 bits 64 voices 4 channel, maximum of 16.5 Mbytes ROM, 64 PCM channels
Audio RAM : 1meg (8 megabits, 512K per SCSP chip)
Main Memory : 8 Mbytes 66mhz Ram, graphic ROM maximum of 64 Mbytes, backup RAM 64 Kbytes
Video resolution : 24KHz 496(H)x384(V) one or two plane 24khz, It uses the VGA pinout however. And, the voltage levels of the video output is at VGA levels (.7vdc Peak to Peak)
Scroll Window : two plane (24KHz/two plane mode), 16 colours/32,768 1024 palette x 2 bank, 256/32,768 64 palette x 2 bank
Geometarizer : 1,000,100 polygons/s for square polys, 2,000,200 for Triangle polys
Renderer : 60,000,000 pixels/s
Video : Full Color Texture Mapping, Tri-Linear Interporation Micro Texture, ShadingHigh-Specular Gouraud Shading , Fix Shading, Flat Shading, Texture & Edge Multi Layered Anti-Allasing, Lighting EffectParallel Light, 4 Spot Light, Pin Spot Light, Special EffectZoning-Fog, 33 Levels of Translucenncy
Board composition : CPU + VIDEO + ROM boards
Others : 10mbs Connection, calender IC  
 
 




 
  :love:   :love:   :love:

melchizedek

WipEout a écrit a écrit :

comme j'ai une PS2 je viens de les racheter tout les deux, et pour 75 chaque ben putain ca valait le coup  




J'ai toujours le premier alors que j'ai plus de playstation depuis 3 ans  :lol:  
Sans conteste c'est l'un des meilleurs jeux auquel j'ai joué
 :hello:

WipEout comme j'ai une PS2 je viens de les racheter tout les deux, et pour 75 chaque ben putain ca valait le coup
melchizedek

WipEout a écrit a écrit :

 
 
non aucun. uniquement le Fusion sur PS2.
 
mais wipeout et 2097 sont excellents et trouvables.
en tout cas ca vaudrait le coup rien que pour la musique  




Arf mince  :sweat:  
wipeout et le 2097 je les avais sur playstation, le 1er etait merveilleux :love: , dommage que le 2097 etait trop facile :(

WipEout pour la model 2 j'aimerais Daytona (y'a qu'une revision):
 
Main CPU : Intel i960-KB @ 25 MHz 32bits RISC
Co-Processor : Fujitsu TGP MB86234 FPU 32bits 16M flops
Co-Processor Abilities : Floating decimal point operation function, Axis rotation operation function, 3D matrix operation function
Sound CPU : 16bits 68000 @ 10Mhz
Sound chip : 2 x Custom 28 channel PCM chips, 1 for Music and 1 for Effects (Can access up to 8meg sample rom *per chip*)
Sound Timing Chip : YM3834 @ 8MHz (only used for its timers)
Audio RAM : 540 Kilobytes (4 megabits)
Video resoution : 496x384 in 65536 colors
Geometry : 300,000 polygons/s. 900,000 vectors/s
Rendering : 1,200,000 pixels/s
Video : ShadingFlat Shading, Perspective Texture, Micro Texture, Multi Window, Diffuse Reflrection Mode, Speculer Reflection Mode
 
 
et la model 3 un step 1.5 pour scud race ou step 2.1  pour daytona 2 :
 
Main CPU : 32bits RISC PowerPC 603ev 166Mhz
Sound CPU : 16bits 68EC000 11.3Mhz
Sound chip : Yamaha SCSP/YMF-292F/"LAKE" FH1 128-step DSP x 2, MIDI interface, 16 bits 64 voices 4 channel, maximum of 16.5 Mbytes ROM, 64 PCM channels
Audio RAM : 1meg (8 megabits, 512K per SCSP chip)
Main Memory : 8 Mbytes 66mhz Ram, graphic ROM maximum of 64 Mbytes, backup RAM 64 Kbytes
Video resolution : 24KHz 496(H)x384(V) one or two plane 24khz, It uses the VGA pinout however. And, the voltage levels of the video output is at VGA levels (.7vdc Peak to Peak)
Scroll Window : two plane (24KHz/two plane mode), 16 colours/32,768 1024 palette x 2 bank, 256/32,768 64 palette x 2 bank
Geometarizer : 1,000,100 polygons/s for square polys, 2,000,200 for Triangle polys
Renderer : 60,000,000 pixels/s
Video : Full Color Texture Mapping, Tri-Linear Interporation Micro Texture, ShadingHigh-Specular Gouraud Shading , Fix Shading, Flat Shading, Texture & Edge Multi Layered Anti-Allasing, Lighting EffectParallel Light, 4 Spot Light, Pin Spot Light, Special EffectZoning-Fog, 33 Levels of Translucenncy
Board composition : CPU + VIDEO + ROM boards
Others : 10mbs Connection, calender IC

 

[edtdd]--Message édité par WipEout--[/edtdd]

WipEout

melchizedek a écrit a écrit :

:lol:  
Au fait WipEout, tu sais si il y a un wipeout :love: qui doit sortir sur PC bientot ?  




 
non aucun. uniquement le Fusion sur PS2.
 
mais wipeout et 2097 sont excellents et trouvables.
en tout cas ca vaudrait le coup rien que pour la musique

melchizedek :lol:  
Au fait WipEout, tu sais si il y a un wipeout :love: qui doit sortir sur PC bientot ?
pierrotlemaboule

runner10 a écrit a écrit :

 
 
quelle semaine la borne d'arcade ? copyright PLM :D  
 
 



facture de garantie?PONT RELIE?core nickel? :??: :D

Runner10

pierrotlemaboule a écrit a écrit :

yep il y a aussi les histoire de stepping  




 
quelle semaine la borne d'arcade ? copyright PLM :D

 

[edtdd]--Message édité par runner10--[/edtdd]

pierrotlemaboule

melchizedek a écrit a écrit :

VF3 c'est model 3
daytona et virtua striker c'est des model 2, non?  



yep il y a aussi les histoire de stepping

melchizedek VF3 c'est model 3
daytona et virtua striker c'est des model 2, non?
SWinners Ca se vend ça ?  :ouch:  
 
C'est celle qui faisait tournait VF 3, virtua striker, daytona ...?????????

 

[edtdd]--Message édité par SWinners--[/edtdd]

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