Forum |  HardWare.fr | News | Articles | PC | Prix | S'identifier | S'inscrire | Aide | Shop Recherche
2064 connectés 

Avez vous un animal de compagnie (vg* seulement)

4.3 %
    2 votes
1.  Oui et il a des restrictions alimentaire comme moi.

42.6 %
 20 votes
2.  Oui et il mange de la viande entre autre.

6.4 %
  3 votes
3.  Non et je n'en aurait jamais, car serait contraire à mes convictions.

46.8 %
 22 votes
4.  Non pour d'autres raison

Total : 68 votes (21 votes blancs)
Ce sondage est clos, vous ne pouvez plus voter
 Mot :   Pseudo :  
  Aller à la page :

Page :   1  2  3  4  5  ..  266  267  268  269  270  271
Page Suivante
Auteur Sujet :

Le vegetarisme

n°51160785
descendant​e_1936
Posté le 05-10-2017 à 14:03:34  profilanswer

Reprise du message précédent :
la qualité des études est importante, on est d'accord la dessus. toutefois le quantitatif est également un éléments sérieux pour avoir un consensus ou du moins une orientation tranché sur un sujet.
Sur  les études le tabacs, une dizaine ou une centaine d'étude qui montrent que c'est non nocif n'est pas comparable aux milliers ou dizaine de milliers d'études qui disent le contraire.

Pour la qualité des études, ce sont les méta analyses qui donnent l'info dans leur conclusion. Cf les méta-analyses sur l'homéopathie pour le traitement de la douleur qui indique qu'il a y  toujours un problème de protocole ou d'évaluation dans les études pour réellement conclure dans un sens ou dans un autre.
voila le résultat pour notre sujet polémique:
Egg consumption and risk of coronary heart disease and stroke: dose-response meta-analysis of prospective cohort studies

Citation :

Results
Eight articles with 17 reports (nine for coronary heart disease, eight for stroke) were eligible for inclusion in the meta-analysis (3 081 269 person years and 5847 incident cases for coronary heart disease, and 4 148 095 person years and 7579 incident cases for stroke)
....
Conclusions Higher consumption of eggs (up to one egg per day) is not associated with increased risk of coronary heart disease or stroke. The increased risk of coronary heart disease among diabetic patients and reduced risk of hemorrhagic stroke associated with higher egg consumption in subgroup analyses warrant further studies.

donc on a : pour les personnes normales, aucun lien entre la consommation des oeuf et les maladies cardiovasculaires.
autre source
Meta-analysis of Egg Consumption and Risk of Coronary Heart Disease and Stroke

Citation :

• Overall, summary associations indicate that intake of up to 1 egg daily may be associated with reduced risk of total stroke.

• Overall, summary associations show no clear association between egg intake and increased or decreased risk of CHD.

• Eggs are a relatively low-cost and nutrient-dense whole food that provides a valuable source of protein, essential fatty acids, antioxidants, choline, vitamins, and minerals.

Message édité par descendante_1936 le 05-10-2017 à 14:04:22
mood
Publicité
Posté le 05-10-2017 à 14:03:34  profilanswer

n°51161092
moonboots
Posté le 05-10-2017 à 14:22:00  profilanswer

oui tu as plein d'études qui montrent que les œufs n'augmentent pas le cholestérol ou le risque de maladies cardio-vasculaires, en général elles sont financées par l'industrie des œufs, mais peu importe, elles ne sont pas forcément "truquées", le problème c'est qu'elles tirent les mauvaises conclusions pour les raisons que j'indiquais au-dessus, je tacherais de mettre la main sur l'explication faite par Kim A Williams   ;)

n°51161653
descendant​e_1936
Posté le 05-10-2017 à 15:02:22  profilanswer

moonboots a écrit :

oui tu as plein d'études qui montrent que les œufs n'augmentent pas le cholestérol ou le risque de maladies cardio-vasculaires, en général elles sont financées par l'industrie des œufs, mais peu importe, elles ne sont pas forcément "truquées", le problème c'est qu'elles tirent les mauvaises conclusions pour les raisons que j'indiquais au-dessus, je tacherais de mettre la main sur l'explication faite par Kim A Williams   ;)

je n'ai personnellement pas les compétences techniques dans le domaine médicale pour mettre en doute des méta analyse qui non pas été dénoncé par d'autre personne du domaine.

Mais si toi tu as les compétences... [:cosmoschtroumpf]  

n°51162459
moonboots
Posté le 05-10-2017 à 16:01:34  profilanswer

descendante_1936 a écrit :

je n'ai personnellement pas les compétences techniques dans le domaine médicale pour mettre en doute des méta analyse qui non pas été dénoncé par d'autre personne du domaine.

pas spécialement, je me réfère à des médecins : Kim A Williams, Michael Greger, Neal Barnard, Caldwell Esselstyn, Garth Davis, John McDougall, Pamela Popper, Baxter Montgomery, Ellsworth Wareham, William C Roberts, etc...

mais si tu es plus compétente qu'eux   [:cosmoschtroumpf]

Message cité 1 fois
Message édité par moonboots le 05-10-2017 à 16:01:56
n°51162764
theperco
Professional Topic Breaker
Posté le 05-10-2017 à 16:25:09  profilanswer

Et bien justement il faut se donner la peine de les lires, ou alors le reconnaitre quand elles sont dénoncées https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2989358/ (ou les vidéos postées plus tôt : https://nutritionfacts.org/video/wh [...] gh-risk/).

Mais du coup quand tes liens sont en anglais tu sembles tout accepter mais quand on t'en donne ca ne va pas  :??:

On peut observer dans les études des biais comme le fait de consommer un seul oeuf par jour n'a pas d'incidence, ok mais à condition ne pas avoir d'autres sources de cholesterol, ou alors l'exclusion des groupes de test des gens qui ont contracté un diabète (en ayant constaté que la consommation d’œufs était en partie liée) ou le fait que des personnes aient des taux de cholestérol tellement élevés qu'effectivement un œuf par jour ne fera pas de différence ou des groupes qui présent des risques cardiaques pour d'autres raisons et donc le fait de manger des œufs ne changera rien au taux de risques...  [:spamafote]

Message cité 1 fois
Message édité par theperco le 05-10-2017 à 16:26:45
n°51164564
yassel
dans la légende
Posté le 05-10-2017 à 19:18:32  profilanswer

moonboots a écrit :

pas spécialement, je me réfère à des médecins : Kim A Williams, Michael Greger, Neal Barnard, Caldwell Esselstyn, Garth Davis, John McDougall, Pamela Popper, Baxter Montgomery, Ellsworth Wareham, William C Roberts, etc...

mais si tu es plus compétente qu'eux   [:cosmoschtroumpf]

Comment tu discernes un bon d'un mauvais médecin ?

Car j'imagine que tu ne nies pas que certains médecins sont prêts à raconter tout et n'importe quoi pour nous vendre un bouquin.

Typiquement McDougall pour moi c'est un énorme charlatan.

n°51164848
descendant​e_1936
Posté le 05-10-2017 à 20:01:43  profilanswer

theperco a écrit :

Et bien justement il faut se donner la peine de les lires, ou alors le reconnaitre quand elles sont dénoncées https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2989358/ (ou les vidéos postées plus tôt : https://nutritionfacts.org/video/wh [...] gh-risk/).

Mais du coup quand tes liens sont en anglais tu sembles tout accepter mais quand on t'en donne ca ne va pas  :??:  

On peut observer dans les études des biais comme le fait de consommer un seul oeuf par jour n'a pas d'incidence, ok mais à condition ne pas avoir d'autres sources de cholesterol, ou alors l'exclusion des groupes de test des gens qui ont contracté un diabète (en ayant constaté que la consommation d’œufs était en partie liée) ou le fait que des personnes aient des taux de cholestérol tellement élevés qu'effectivement un œuf par jour ne fera pas de différence ou des groupes qui présent des risques cardiaques pour d'autres raisons et donc le fait de manger des œufs ne changera rien au taux de risques...  [:spamafote]

Citation :

citer des études en anglais est une chose...

les liens que j'ai donné sont les résultats des études : un copier coller d'une partie de l'étude
mais à première vue, ce n'est pas suffisamment explicite pour toi lorsque tu vas sur les liens

le lien que tu donnes

Citation :

There is no question that egg white is classed as a valuable source of high-quality protein. Egg yolks, however, are not something that should be eaten indiscriminately by adults without regard to their global cardiovascular risk, genetic predisposition to heart attacks and overall food habits. Diabetic patients are a case in point. At a time when inactivity, obesity and diabetes are increasing internationally, together with the western diet and lifestyle, it seems very unwise to reverse the longstanding recommendations on limiting cholesterol consumption. Reduced cholesterol intake formed a major part of the advice given over the past four decades, during which time a marked reduction in cardiovascular disease has been recorded. In our opinion, stopping egg consumption after a myocardial infarction or stroke would be like quitting smoking after lung cancer is diagnosed: a necessary act, but late.

et comme il est explicitement écrit dans les études que j'ai cité que pour les sous groupes comme les diabétiques des études complémentaires doivent être faites, une question s'impose : un problème de compréhension avec l'anglais ?

n°51165117
moonboots
Posté le 05-10-2017 à 20:42:21  profilanswer

yassel a écrit :

Comment tu discernes un bon d'un mauvais médecin ?

Car j'imagine que tu ne nies pas que certains médecins sont prêts à raconter tout et n'importe quoi pour nous vendre un bouquin.

Typiquement McDougall pour moi c'est un énorme charlatan.

Tu les discernes parce qu'ils expliquent clairement les problématiques, et qu’ils répondent aux critiques qui peut leur être faites, jusqu'à épuisement de ces critiques…

Prends comme exemple le diabète, un médecin défenseur du régime "paléo" va te dire que pour régler le diabète tu dois baisser ta consommation de glucides, ça paraît logique apparemment, et c'est vrai que ce régime va mécaniquement faire baisser ta quantité de sucres en circulation et ta prise d’insuline, par contre il ne va pas te parler des problèmes qui vont se produire avec ce type de régime à long terme, ni de sa soutenabilité (c'est une discussion qu'on a eue, aucune trace d'avantages à long terme de ce régime, au contraire), ni de la cause initiale du diabète, qui devrait l'amener à promouvoir un autre régime.

Prends le type qui s'appelle Berg, un des porte-paroles connus du régime paléo, son exposé est typique du problème, après tu écoutes Neal Barnard et tu vois que Berg ne tient pas debout : https://www.youtube.com/watch?v=P7fHYSyvxU0

Après, si tu connais des médecins sérieux qui s’opposent à ceux que j’ai cités je veux bien savoir lesquels…

Tu penses à quoi quand tu dis que McDougall est un charlatan ? le seul point choquant que je vois, et qui n'est justement fondé sur rien, c'est sa peur des végétaux élevés en gras, ça vient sans doute d’une certitude qu’il s’est forgée très tôt quand il a vu le succès de son régime et sur laquelle il n’arrive pas à revenir, alors qu’aucune étude ne corrobore les dangers d’une consommation raisonnable d’avocats ou oléagineux en ce qui concerne les maladies cardio-vasculaires. Sans doute qu'il n'est pas assez critique avec le sucre raffiné aussi. Pour le reste il est en droite ligne des recommandations de tous les autres. Certaines de ses affirmations m'avaient laissé perplexe, par exemple celle selon laquelle on peut survivre sans problème pendant des mois uniquement avec des patates (ce n’était pas un conseil diététique, uniquement une façon de prouver que les végétaux contenaient ce qui nous était nécessaire), eh bien l'année dernière c'est ce qu'a  fait un type pendant une année entière sans aucun problème relevé dans ses marqueurs sanguins

Pour ce qui est des études sur les œufs, Kim A Williams, qui a été pendant 2 ans le président de l'American College of Cardiology, en parle ici : https://www.youtube.com/watch?v=yW7ljppz5JQ&t=3m30s

Il cite des études qui ont servi pour les recommandations gouvernementales et des problèmes de méthodes qu'elles posent. Exemple : deux groupes sont comparés, un avec une consommation d'œufs élevée, l'autre faible, or dans le second groupe on ne sait pas ce qui remplace la consommation d'œufs, si c'est du lard l'étude n'a aucun sens. Deuxième problème, le groupe fort consommateur d'œufs voit sa quantité de diabétiques augmenter (+42%), et les personnes déjà diabétiques voient leur accidents cardio-vasculaires augmenter (+69%). C’est seulement un des biais de ces études, j’en ai cité d’autres.

À propos des œufs Happy Healthy Vegan reprenait le thème hier en citant des vidéos de Greger : https://www.youtube.com/watch?v=56jJCHG0PuM&

même sujet, Mic the Vegan : https://www.youtube.com/watch?v=ykFNZhKvfPA

Message cité 1 fois
Message édité par moonboots le 05-10-2017 à 22:35:43
n°51165148
moonboots
Posté le 05-10-2017 à 20:44:38  profilanswer

et comme il est explicitement écrit dans les études que j'ai cité que pour les sous groupes comme les diabétiques des études complémentaires doivent être faites, une question s'impose : un problème de compréhension avec l'anglais ?

et comme un type comme Kim A Willams explique que la consommation d'œufs augmente les chances de devenir diabétique, la consommation d'œufs n'est jamais recommandable

n°51168203
descendant​e_1936
Posté le 06-10-2017 à 10:16:14  profilanswer

moonboots a écrit :

et comme un type comme Kim A Willams explique que la consommation d'œufs augmente les chances de devenir diabétique, la consommation d'œufs n'est jamais recommandable

sur quelles études se base-t-il pour affirmer cela ?

mood
Publicité
Posté le 06-10-2017 à 10:16:14  profilanswer

n°51169199
yassel
dans la légende
Posté le 06-10-2017 à 11:20:37  profilanswer

moonboots a écrit :

Tu les discernes parce qu'ils expliquent clairement les problématiques, et qu’ils répondent aux critiques qui peut leur être faites, jusqu'à épuisement de ces critiques…

Si je reprends ton argumentation au fil des posts :
- tu ne te sens pas plus compétent que des médecins
- du coup tu te soumets à l'avis de médecins
- tu discernes les bons des mauvais médecins en analysant leurs propos, c'est à dire en utilisant tes propres compétences en nutrition

Ca n'est plus une démarche logique à partir du point 3. Tu ne peux tout simplement pas utiliser tes connaissances en nutrition pour discerner les bons des mauvais médecins car celles-ci sont trop faibles (tu l'admets toi-même comme base de ta réflexion) et tu risques de tomber dans l'effet Dunning-Kruger : https://fr.wikipedia.org/wiki/Effet_Dunning-Kruger
Par contre, tu peux déjà regarder quels médecins sont en accord avec les recommandations officielles de l'OMS ou d'autres gros instituts de santé. Et déjà considérer que les sources d'informations allant à l'encontre de celles-ci (par exemple le low carb ou McDougall) doivent être prises avec des pincettes.

Message cité 1 fois
Message édité par yassel le 06-10-2017 à 11:21:20
n°51171216
Atropos
Peace Love Death Metal
Posté le 06-10-2017 à 14:03:14  profilanswer

Concernant l'OMS, ils ne recommandent justement pas les oeufs, mais plutot un regime "vegan" (fruits, legumes, cereales...) :

A healthy diet contains:
- Fruits, vegetables, legumes (e.g. lentils, beans), nuts and whole grains (e.g. unprocessed maize, millet, oats, wheat, brown rice).
- At least 400 g (5 portions) of fruits and vegetables a day (2). Potatoes, sweet potatoes, cassava and other starchy roots are not classified as fruits or vegetables

http://www.who.int/elena/healthy_d [...] et_394.pdf

n°51171477
teepodavig​non
Shéraf
Posté le 06-10-2017 à 14:22:19  profilanswer

ça n'étonnerait que l'oms recommande un regime vegan d'ailleurs dans ton document ils recommandent le poisson comme source de bonne graisse et ils parlent seulement le limiter la viande etc.

Attention a ne pas aller trop vite en besogne :jap:

n°51172407
Atropos
Peace Love Death Metal
Posté le 06-10-2017 à 15:29:05  profilanswer

C'est pour ca que j'ai mis des guillemets :o
Ils ne recommandent pas explicitement un regime vegan, mais les aliments qu'ils recommandent (specialement ceux sans limite explicite) sont vegans.

n°51172522
edwoud
Posté le 06-10-2017 à 15:38:07  profilanswer

En même temps y a combien de milliards de gens qui n'ont pas accès à la viande? Faudrait déjà commencer par savoir à qui s'adresse l'OMS.

n°51172654
teepodavig​non
Shéraf
Posté le 06-10-2017 à 15:47:29  profilanswer

edwoud a écrit :

En même temps y a combien de milliards de gens qui n'ont pas accès à la viande? Faudrait déjà commencer par savoir à qui s'adresse l'OMS.

on voit la mention "retirer le gras de la viande" donc je suis pas sur que soit spécifiquement adressé à des gens qui n'ont pas accès à une nourriture à qui ils se permettrait de dire de jeter.

Message édité par teepodavignon le 06-10-2017 à 15:49:02
n°51288809
moonboots
Posté le 18-10-2017 à 20:33:24  profilanswer

yassel a écrit :

Si je reprends ton argumentation au fil des posts :
- tu ne te sens pas plus compétent que des médecins
- du coup tu te soumets à l'avis de médecins
- tu discernes les bons des mauvais médecins en analysant leurs propos, c'est à dire en utilisant tes propres compétences en nutrition

Ca n'est plus une démarche logique à partir du point 3. Tu ne peux tout simplement pas utiliser tes connaissances en nutrition pour discerner les bons des mauvais médecins car celles-ci sont trop faibles (tu l'admets toi-même comme base de ta réflexion) et tu risques de tomber dans l'effet Dunning-Kruger : https://fr.wikipedia.org/wiki/Effet_Dunning-Kruger
Par contre, tu peux déjà regarder quels médecins sont en accord avec les recommandations officielles de l'OMS ou d'autres gros instituts de santé. Et déjà considérer que les sources d'informations allant à l'encontre de celles-ci (par exemple le low carb ou McDougall) doivent être prises avec des pincettes.

s'il te plaît, ne tords pas mes propos, je ne me soumets pas à l'avis des médecins, j'ÉCOUTE ce qu'ils disent et je le VÉRIFIE au travers des études qu'ils citent, et j'écoute aussi les avis contraires et je confronte les études et les arguments, tu le sais d'autant plus qu'on a pas mal parlé de différentes études ensemble, donc bon   :/    

et je n'ai pas dit que je n'y connaissais rien, en fait tu dois mal me comprendre quand je dis que ce n'est pas "mon" avis, je dis que l'avis que j'émets n'est pas seulement mon avis mais celui d'un tas de médecins, et si j'en parle c'est justement parce que quand les gens n'ont pas envie d'aborder le côté technique ils me sortent un supposé consensus, qui n'existe justement pas

faire confiance au consensus c'est accepter par exemple les recommandations gouvernementales qui disent qu'il faut manger un produit laitier à chaque repas et un ou deux autres produits animaux chaque jour... tu vois bien qu'il y a un problème et qu'à un moment, quand tu comprends que tu confies ta santé à des incompétents, il faut mettre les mains dans le cambouis

à part ça tu n'as toujours pas dit ce que tu reprochais à McDougall, quant aux recommandations de l'OMS, voilà ce que je trouve :

Citation :

Key facts

- A healthy diet helps protect against malnutrition in all its forms, as well as noncommunicable diseases (NCDs), including diabetes, heart disease, stroke and cancer.
- Unhealthy diet and lack of physical activity are leading global risks to health.
- Healthy dietary practices start early in life – breastfeeding fosters healthy growth and improves cognitive development, and may have longer-term health benefits, like reducing the risk of becoming overweight or obese and developing NCDs later in life.
- Energy intake (calories) should be in balance with energy expenditure. Evidence indicates that total fat should not exceed 30% of total energy intake to avoid unhealthy weight gain (1, 2, 3), with a shift in fat consumption away from saturated fats to unsaturated fats (3), and towards the elimination of industrial trans fats (4).
- Limiting intake of free sugars to less than 10% of total energy intake (2, 5) is part of a healthy diet. A further reduction to less than 5% of total energy intake is suggested for additional health benefits (5).
- Keeping salt intake to less than 5 g per day helps prevent hypertension and reduces the risk of heart disease and stroke in the adult population (6).
WHO Member States have agreed to reduce the global population’s intake of salt by 30% and halt the rise in diabetes and obesity in adults and adolescents as well as in childhood overweight by 2025 (7, 8, 9).

Overview

Consuming a healthy diet throughout the lifecourse helps prevent malnutrition in all its forms as well as a range of noncommunicable diseases and conditions. But the increased production of processed food, rapid urbanization and changing lifestyles have led to a shift in dietary patterns. People are now consuming more foods high in energy, fats, free sugars or salt/sodium, and many do not eat enough fruit, vegetables and dietary fibre such as whole grains.

http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs394/en/

Citation :

Fruit and vegetables are important components of a healthy diet, and their sufficient daily consumption could help prevent major diseases, such as cardiovascular diseases and certain cancers. Approximately 16.0 million (1.0%) disability adjusted life years (DALYs, a measure of the potential life lost due to premature mortality and the years of productive life lost due to disability) and 1.7 million (2.8%) of deaths worldwide are attributable to low fruit and vegetable consumption.

Moreover, insufficient intake of fruit and vegetables is estimated to cause around 14% of gastrointestinal cancer deaths, about 11% of ischaemic heart disease deaths and about 9% of stroke deaths globally.

A recently published WHO/FAO report recommends a minimum of 400g of fruit and vegetables per day (excluding potatoes and other starchy tubers) for the prevention of chronic diseases such as heart disease, cancer, diabetes and obesity, as well as for the prevention and alleviation of several micronutrient deficiencies, especially in less developed countries.

WHO and FAO launched in 2003, a joint Initiative to promote fruit and vegetables for health worldwide.

http://www.who.int/dietphysicalactivity/fruit/en/

Citation :

Although two-thirds of the world’s population depends on cereal or tuber-based diets, the other one-third consumes significant amounts of animal food products. The latter group places an undue demand on land, water, and other resources required for intensive food production, which makes the typical Western diet not only undesirable from the standpoint of health but also environmentally unsustainable. If we balance energy intake with the expenditure required for basal metabolism, physical activity, growth, and repair, we will find that the dietary quality required for health is essentially the same across population groups.

http://www.fao.org/docrep/004/y2809e/y2809e08.htm

donc en gros mangez moins de 30% de gras (les Américains sont à 35%, on voit le résultat, donc 30% c'est gentil, les végétaliens qui suivent les conseils des médecins que je cite sont entre 5 et 15, et les Japonais d'Okinawa étaient à 6%), mangez plus de fruits et légumes, des aliments denses en calories pour couvrir les besoins, mangez moins de sel, moins de sucre, nulle part mention du ratio de protéines ou de la nécessité des produits animaux... je ne vois rien d'incompatible avec le végétalisme ni avec ce que dit McDougall

Message édité par moonboots le 19-10-2017 à 00:23:24
n°51290829
yassel
dans la légende
Posté le 19-10-2017 à 00:39:36  profilanswer

T'as pas dû chercher très longtemps alors. Déjà rien que les recommandations minimum en lipides sont incompatibles avec les diètes que tu défends :

Citation :

Recommendations on minimum intakes of adults:

For most adults, dietary fat should supply at least 15 percent of their energy intake.
Women of reproductive age should consume at least 20 percent of their energy from fat.
Concerted efforts should be made to ensure adequate consumption of dietary fat among populations where less than 15 percent of the dietary energy supply is from fat.

http://www.fao.org/docrep/V4700E/V4700E06.htm#Minimum desirable intakes of fats and oils

Et c'est le consensus principalement parce que descendre trop bas en gras a tendance à avoir une influence négative sur les androgènes, entre autres.  

Donc de base ça exclut McDougall et tous tes gourous du super high carb.  

n°51290850
moonboots
Posté le 19-10-2017 à 01:00:15  profilanswer

ouais dommage qu'un tas de populations soient à moins de 10% sans aucun problème de santé, ça brise un peu ton consensus
le consensus qui, encore une fois, explique qu'il faut un produit laitier à chaque repas
ah oui mais il y a plusieurs consensus
bref si tu contestes McDougall ou un autre fais-le sur la base d'un article scientifique, et non sur la base d'un consensus imaginaire

au passage abstiens-toi de faire des petits tacles mesquins du genre "tu n'y connais rien" ou "ton gourou machin", soit tu as des éléments soit tu n'en as pas mais l'attaque personnelle débile n'est pas un argument

Message cité 1 fois
Message édité par moonboots le 19-10-2017 à 01:30:34
n°51292706
yassel
dans la légende
Posté le 19-10-2017 à 10:37:42  profilanswer

moonboots a écrit :

ouais dommage qu'un tas de populations soient à moins de 10% sans aucun problème de santé, ça brise un peu ton consensus

Par consensus j'entendais ce qui est recommandé par l'OMS vu que l'écrasante majorité des médecins s'y soumettent.  

moonboots a écrit :

le consensus qui, encore une fois, explique qu'il faut un produit laitier à chaque repas

Absolument pas ce qui est défendu par l'OMS. Bien au contraire ils sont assez critiques vis à vis des produits laitiers (cela fait un bon moment). Tu verras que ni la viande, ni les produits laitiers ne font partie de leurs recommandations. Ils conseillent un régime basé sur des végétaux non transformés depuis un sacré moment.  

moonboots a écrit :

ah oui mais il y a plusieurs consensus

what ?

moonboots a écrit :

bref si tu contestes McDougall ou un autre fais-le sur la base d'un article scientifique, et non sur la base d'un consensus imaginaire

C'est pourtant bien plus raisonnable que de contester McDougall pour la simple et bonne raison qu'il est en contradiction avec l'OMS plutôt que de faire acte de foi dans ce qu'il prône juste parce que tu réagis bien à sa diète.

Tu surestimes complètement ta compétence à analyser toutes ces données à mon avis. Surtout que tu n'as pas accès à une bonne partie d'entre elles. Evidemment que McDougall base sa pensée sur certaines études. Mais il faut considérer la littérature dans son ensemble. En es-tu capable ? Honnêtement ? Surtout en te basant seulement sur celles auxquelles tu as accès ?
En supposant que ce n'est pas forcément ton métier que de faire de la recherche en nutrition : tu trouves ça plus pertinent de faire confiance à l'OMS ou à ce que prône McDougall ? J'aimerais que tu répondes sans botter en touche si possible.

Il faut aussi noter que t'es bien content de citer tout un tas d'extraits des recommandations de l'OMS quand ça va dans ton sens (alors que personne t'avait rien demandé), impliquant donc que c'est une source fiable mais d'un coup s'ils ont une position qui diffère de la tienne alors là ça devient la grande méchante OMS, lobby qui nous ment à la solde des produits laitiers et de la viande évidemment.

Bref t'es complètement biaisé.

n°51293135
moonboots
Posté le 19-10-2017 à 11:13:00  profilanswer

es-tu capable de parler du sujet toi-même ? non. Tu vois, je peux le faire aussi...

certains organismes vont te dire qu'il faut suivre tel régime, d'autres te diront qu'il faut suivre tel autre, idem des docteurs, donc de fait il n'y a PAS de consensus, tu comprends le sens du terme "consensus" ou quoi ?

au-delà de ça si un organisme prétend qu'il faut suivre tel régime rien n'interdit aucun citoyen de faire un boulot de recherche pour vérifier si c'est exact ou pas, tout ce que je dis je le source, dire simplement que telle chose fait consensus parce que c'est l'OMS qui le dit c'est un argument d'autorité qui n'a aucune valeur en soi

pour commencer la plupart des médecins n'ont aucune idée de l'impact de l'alimentation sur la santé, que ce soit en termes de prévention ou en termes de guérison, et pour ce qui est des diététiciens je dirais que c'est pire car ils pensent savoir alors qu'ils ont tout appris de travers, donc qu'un groupe de médecins se réunisse pour faire la leçon sur ce qu'il faut manger n'a malheureusement aucune valeur. D'ailleurs le PCRM, organisme dont fait partie Neal Barnard, est en train de lancer un procès contre l'USDA pour certaines de ses recommandations

pour avoir discuté avec plusieurs médecins de ces sujets je peux te dire qu'ils sont complètement à l'ouest, tout simplement parce qu'ils ne sont pas formés à ça, ils sont formés à délivrer des médicaments, interroge-les sur le diabète, combien connaissent les mécanismes du diabète ? combien savent qu'il est la plupart du temps réversible ? À part ça je ne remets pas en cause leur utilité sur un tas de sujets, mais il faut faire le tri de ce qu'on peut obtenir de la médecine si on veut être en bonne santé... désolé mais je n'ai plus l'âge de prendre systématiquement au sérieux ce qu'un professionnel raconte simplement parce qu'il est professionnel

quand tu me parles d'extraits de rapports de l'OMS que j'ai cités, tu fais référence à quoi ? ce que j'ai cité de cet organisme regardait l'impact écologique de l'agriculture, si c'est inexact tu peux me citer des études qui vont en sens contraire et on en discutera, je ne vois pas le problème, à aucun moment je vais te dire de te taire puisque c'est l'OMS qui le dit et que l'OMS c'est le consensus

pour ce qui est des recommandations sur le gras c'est ce que j'ai fait à plusieurs reprises, je t'ai déjà présenté des études épidémiologiques sur des populations entières qui mangeaient très peu de gras et qui avaient une santé supérieure à celles qui se situent à 30%, tu les as oubliées ? de ton côté si tu me dis que 10% de gras ce n'est pas assez tu vas pouvoir facilement me le prouver

mais ta seule preuve c'est le consensus, il faut 30% de gras car c'est ce que dit le consensus, comment sait-on que c'est vrai ? parce que le consensus le dit, ok chacun se fera son idée du sérieux de ton discours

Message cité 1 fois
Message édité par moonboots le 19-10-2017 à 12:23:59
n°51294054
yassel
dans la légende
Posté le 19-10-2017 à 12:29:45  profilanswer

moonboots a écrit :

es-tu capable de parler du sujet toi-même ? non. Tu vois, je peux le faire aussi...

[:botman]  

On en est là alors ?

moonboots a écrit :

au-delà de ça si un organisme prétend qu'il faut suivre tel régime rien n'interdit aucun citoyen de faire un boulot de recherche pour vérifier si c'est exact ou pas, tout ce que je dis je le source, dire simplement que telle chose fait consensus parce que c'est l'OMS qui le dit c'est un argument d'autorité qui n'a aucune valeur en soi

Oui c'est un argument d'autorité. Non, ça n'a pas aucune valeur en soi. T'utilises-toi même en permanence cette rhétorique avec tes médecins pour crédibiliser ton propos (tu l'as fait sur cette page), donc c'est pas très honnête de venir me le reprocher.

Surtout que moi je n'ai aucun souci avec ça. Oui certaines personnes ont autorité sur d'autres. Oui certaines sont plus compétentes que d'autres. Si je suis engagé dans une conversation d'astrophysique à trois avec toi et Hubert Reeves, bah oui je vais donner plus de crédit à ce que va me dire l'ami Hubert que ce que toi tu me sortiras en quelques minutes de recherche google armé de ton impartialité citoyenne pour seul argument. Même si tu tiens un propos auquel j'ai envie de croire, même si ça sonne mieux que la voix tremblotante d'Hubert. Qui est un père pour moi.

moonboots a écrit :

pour avoir discuté avec plusieurs médecins de ces sujets je peux te dire qu'ils sont complètement à l'ouest, tout simplement parce qu'ils ne sont pas formés à ça, ils sont formés à délivrer des médicaments, interroge-les sur le diabète, combien connaissent les mécanismes du diabète ? combien savent qu'il est la plupart du temps réversible ?

Donc si je comprends bien ton raisonnement : tu remets en cause le discours des gros organismes de santé parce que sur un plan anecdotique, tu as rencontré des médecins dont tu estimes qu'ils n'ont pas la compétence requise dans le domaine.  
Deux questions dans ce cas : comment fais-tu pour évaluer ta propre compétence et celle des autres dans un tout nouveau domaine que tu appréhendes ? Et en quoi le fait que certains médecins se trompent ou ne sont pas à jour vient invalider la biomédecine dans son ensemble ?

moonboots a écrit :

désolé mais je n'ai plus l'âge de prendre systématiquement au sérieux ce qu'un professionnel raconte simplement parce qu'il est professionnel

Je vois pas vraiment le rapport entre l'âge et la compétence. Mais si je lis entre les lignes j'imagine que tu me reproches une certaine naïveté dans ma démarche, qui en gros est de croire ce qu'on me dit parce que ça fait consensus.

Tu sais ce que je trouve naïf moi ? Les gens qui se pensent omniscients parce qu'ils ont fait quelques heures de recherche sur google, d'une manière très biaisée et seulement sur des études en accès libre. Et je ne te vise pas uniquement, je fais allusion à tout ce climat de défiance générale. Ces gens qui pensent échapper à la manipulation de masse pour au final tomber toujours dans les mêmes biais cognitifs. Parce que s'informer, raisonner et se construire une pensée sont des compétences en soi, compétences qui sont très négligées. On en revient à l'effet Dunning-Kruger.  

moonboots a écrit :

D'ailleurs le PCRM, organisme dont fait partie Neal Barnard, est en train de lancer un procès contre l'USDA pour certaines de ses recommandations

Pourquoi "d'ailleurs" ? Qu'est-ce que ça prouve ?

moonboots a écrit :

mais ta seule preuve c'est le consensus, il faut 30% de gras car c'est ce que dit le consensus, comment sait-on que c'est vrai ? parce que le consensus le dit, ok chacun se fera son idée du sérieux de ton discours

On ne sait pas que c'est vrai, mais face à une problématique donnée c'est une bonne base que de partir du travail accompli par d'autres avant toi dans un domaine. https://fr.wikipedia.org/wiki/Rasoir_d%27Ockham

En gros il est beaucoup plus probable que l'OMS soit proche de la vérité en termes de nutrition que ta propre intuition. Particulièrement parce qu'à ce stade tu es incompétent dans le domaine. Le problème auquel pas mal de gens se confronte (et là c'est quelque chose qui encore une fois dépasse complètement la nutrition) c'est qu'ils se mettent à lire un peu à droite à gauche, surestiment complètement leur neutralité et capacité d'analyse et vont rentrer dans une boucle entre des données allant dans leur sens et des croyances.
Si on ne sait pas raisonner ou s'informer, on peut passer des années à se désinformer. Regarde les mecs du low carb qui continuent de défendre leur truc bec et ongle alors qu'ils meurent de maladies coronariennes. Ces gens sont pourtant de brillants médecins avec une intelligence supérieure. Tu crois sincèrement que leur symétrie n'existe pas au sein de la communauté médicale vegan ? Et avant que tu me sortes ton pavé, je ne parle pas de mortalité (je suis d'accord qu'en général le véganisme est mieux que le low carb) mais des biais cognitifs.
L'homme est naturellement biaisé (probablement parce que c'était un avantage évolutif) donc si tu ne gères pas en permanence cet aspect, tu ne peux pas raisonner proprement.

n°51294068
moonboots
Posté le 19-10-2017 à 12:31:32  profilanswer

ok Yassel
n'hésite pas à citer tes sources

n°51298208
yassel
dans la légende
Posté le 19-10-2017 à 18:51:07  profilanswer

moonboots a écrit :

ok Yassel
n'hésite pas à citer tes sources

Citation :

Althabe, O., Laberre C., Telenta M. 1985. Maternal vascular lesions in placentae of small for gestational age infants. Placenta. 6: 265276.

Anderson, K.M., Castelli, W.P. and Levy, D. 1987. Cholesterol and mortality: 30 years of follow-up from the Framingham Study. Journal of the American Medical Association. 257: 21762180.

Armstrong, B., van Merwyk, A.J. and Coates, H. 1977. Blood pressure in seventh-day Adventist vegetarians. American Journal of Epidemiology. 105: 444-449.

Ascherio, A., Rimm, E.B., Giovannucci, E.L., Colditz, G.A., Rosner, B., Willett, W.C., Sacks, R. and Stampfer, M.J. 1992. A prospective study of nutritional factors and hypertension among U.S. men. Circulation. 86: 1475-1484.

Ascherio, A., Hennekens, C.H., Baring, J.E., Master, C., Stampfer, M.J. and Willett, W.C. 1994. Trans fatty acids intake and risk of myocardial infarction. Circulation. 89: 94-101.

Ballard-Barbash, R., Schatzkin, A., Carter, C.L., Kannel, W.B., Kreger, B.E., D'Agostino, R.B., Splansky, G.L., Anderson, K.M. and Helsel, W.E. 1990. Body fat distribution and breast cancer in the Framingham Study. Journal of the National Cancer Institute. 82(4): 286-290.

Barker, D.J.P., Gluckman, P.D., Godfrey, K.M., Harding, J.E., Owens, J.E. and Robinson, J.S. 1993. Fetal nutrition and cardiovascular disease. The Lancet. 341: 938941.

Beare-Rogers, J.L. 1983. Trans and positional isomers of common fatty acids. In H.H.Draper (ed.) Advances in Nutritional Research. Vol. 5 Plenum Press, New York, pp. 171-200.

Beilin, L.J. 1987. State of the art lecture. Diet and hypertension: critical concepts and controversies. Journal of Hypertension. 5 (Suppl. 5): S447-S457.

Beilin, L.J. 1992. Dietary fatty acids and blood pressure. In Sinclair, A., Gibson, R., (eds.) Essential Fatty Acids and Eicosanoids. p. 334-338.

Bennet, C., Reed, G.W., Peters, J.C., Abumrad, N.J., Sun, M., and Hill, J.O. 1992. Short-term effects of dietary-fat ingestion on energy expenditure and nutrient balance. American Journal of Clinical Nutrition. 55: 1071-1077.

Berdanier, C.D., Johnson, B., Hartle, D.K., Crowell, W. 1992. Life span is shortened in BHE/cdb rats fed a diet containing 9% menhaden oil and 1% corn oil. Journal of Nutrition. 122: 1309-1317.

Berg, J.W. 1975. Can nutrition explain the pattern of international epidemiology of hormone-dependent cancer? Cancer Research. 35: 3345-3350.

Bernsohn, J. and Stephanides, L.M. 1967. Aetiology of multiple sclerosis. Nature. 215: 821-823.

Berry, E.M., Hirsch, J., Most J., McNamara, D.J. and Cunningham-Rundles, S. 1987. Dietary fat, plasma lipoproteins, and immune function in middle-aged American men. Nutrition and Cancer. 9 (2-3): 129-142.

Berry, E.M. and Hirsch, J. 1986. Does dietary linolenic acid influence blood pressure? American Journal of Clinical Nutrition. 44: 336-340.

Beyers, E.C. and Emken, E.A. 1991. Metabolites of cis, trans, and trans, cis isomers of linoleic acid in mice and incorporation into tissue lipids. Biochimica et Biophysica Acta. 1082: 275-284.

Birch, D.G., Birch, E.E., Hoffman, D.R., and Uauy, R.D. 1992. Retinal development in very-low-birth-weight infants fed diets differing in omega-3 fatty acids. Investigative Ophthalmology and Visual Science 33(8): 2365-2376.

Birch, E.E., Birch, D.G., Hoffman, D.R., and Uauy, R. 1992. Dietary essential fatty acid supply and visual acuity development. Investigative Opthalmology and Visual Science. 33(11): 3242-3253.

Birch, E.E., Birch, D. Hoffman, D., Hale, L., Everett, M. and Uauy, R. 1993. Breast-feeding and optimal visual development. Journal of Pediatric Ophthalmology and Strabismus. 30(1): 33-38.

Birt, D.F. and Bresnick, E. 1991. Chemoprevention by nonnutrient components of vegetables and fruits. In

Alfin-Slater, R. B. and Kritchevsky, D. (eds.). Human Nutrition, a comprehensive treatise. Vol.7. Cancer and Nutrition. Plenum Press, New York. pp. 221-260.

Birt, D.F., Pinch, H.J., Barnett, T. Phan, A. and Dimitroff, K. 1993. Inhibition of skin tumor promotion by restriction of fat and carbohydrate calories in SENCAR mice. Cancer-Research. 53(1): 27-31.

Bjorkhem, I., Henriksson-Freyschuss, A., Breuer, O., Diczfalusy, U., Berglund, L. and Henriksson, P. 1991. Arteriosclerosis and Thrombosis. 11(1):1522.

Black, A.E., Prentice, A.M., Goldberg, G.R., Jebb, S.A., Bingham, S.A., Livingstone, M.B.E. and Coward, W.A. 1993. Measurements of total energy expenditure provide insights into the validity of dietary measurements of energy intake. American Dietetic Association Journal. 93(5):572-579.

Blankenhorn, D.H., Nessim, S.A., Johnson, R.L., Sanmarco, M.E., Azen, S.P. and Cashin-Hemphill, L. 1987. Beneficial effects of combined colestipolniacin therapy on coronary atherosclerosis and coronary venous bypass grafts. Journal of the American Medical Association. 257(23): 32333240.

Block, G., Patterson, B and Subar, A. 1992. Fruit, vegetables and cancer prevention: A review of the epidemiologic evidence. Nutrition and Cancer. 18: 1-29.

Bober, K.M., Akerlund, J.-E. and Bjorkhem, I. 1989. Effect of sitosterol on the rate-limiting enzymes in cholesterol synthesis and degradation. Lipids. 24: 912.

Bonaa, K.H., Bjerve, K.S., Straume, B., Gram, I.T. and Thelle, D. 1990. Effect of eicosapentaenoic and docosahexaenoic acids on blood pressure in hypertension. A population-based intervention trial from the Tromso study. New England Journal of Medicine. 322(12): 795-801.

Bonanome, A. and Grundy, S.M. 1988. Effect of dietary stearic acid on plasma cholesterol and lipoprotein levels. New England Journal of Medicine. 318: 12441248.

Borgstrom, B. 1974. In Smyth, D.H. (ed.) Biomembranes. Vol. 4b. p. 555-60, Plenum Press, New York, N.Y.

Borkan, G.A., Sparrow, D., Wisniewski, C. and Vokonas, P.S. 1986. Body weight and coronary disease risk: patterns of risk factor change associate with long-term weight change. American Journal of Epidemiology 124:410-419.

Bornstein, M.B. 1973. The immunophthology of demyelinative disorders in organotypic culture of mammalian central nervous tissues. In Zimmerman, H.M. Progress in Neyrophathology 11. New York: Gune and Statton. 69-90.

Borzelleca, J.F. 1992. Macronutrient substitutes: safety evaluation. Regulatory Toxicology and Pharmacology. 16(3): 253264.

Bosland, M.C. 1988. The etiopathogenesis of prostatic cancer with special reference to environmental factors. Advances in Cancer Research. 51: 1-106.

Bourre, J.M., François, M., Youyou, A., Dumont, O., Piciotti, M., Pascal, G. and Durand, G. 1989. The effects of dietary a -linolenic acid on the composition of nerve membranes, enzymatic activity, amplitude of electrophysiological parameters, resistance to poisons and performance of learning tasks in rats. Journal of Nutrition. 119(12): 1880- 1892.

Boutwell, R.K. 1992. Calorie intake, dietary fat level and experimental carcinogenesis. In Jacob, M. M. (ed. ) . Advances in Experimental Medical Biology. Vol. 322. Exercise, calories, fat and cancer. Plenum Press, New York. pp.95101.

Boyd, N.F., Cousins, M., Beaton, M., Fishell, E., Wright, B., Fish, E., Kriukov V., Lockwood, G., Tritchler, D., Hanna, W. and Page, D.L. 1988. Clinical trial of low-fat, high-carbohydrate diet in subjects with mammographic dysplasia: report of early outcomes. Journal of the National Cancer Institute 80: 1244-1248.

Boyd, N.F. 1993. Nutrition and breast cancer. Journal of the National Cancer Institute. 45: 6-7.

Bradden, F.E., Rodgers, B., Wadsworth, M.E. and Davies, J.M. 1986. Onset of obesity in the 36-year birth cohort study. British Medical Journal 293:299-303.

Bray, G.A. 1987. Obesity and the heart. Modern Concepts of Cardiovascular Diseases 56(12):67-71.

Bray, G.A., York, D.and Fisler, J. 1989. Experimental obesity: A homeostatic failure due to defective nutrient stimulation of the sympathetic nervous system. Vitamins and Hormones 45: 1-125.

Brenner, R.R. 1989. Factors influencing fatty acid chain elongation and desaturation, in the role of fats in human nutrition. 2nd edn. (eds A.J. Vergroesen and M. Crawford), Academic Press, London. pp. 45-79.

Brenner, R.R. 1990. Endocrine control of fatty acid desaturation. Biochemical Society Transactions. 18: 774.

Bright-See, E. and Newmark, H.L. 1983. Potential and probable role of vitamins C and E in the prevention of carcinogenesis. In Meyskens, F.L. and Karger, K.N. (eds.) Modulation and mediation of cancer by vitamins. New York, pp. 95-103.

Brinton, E.A., Eisenberg, S. and Breslow, J.L. 1990. A low-fat diet decreases high density lipoprotein (HDL) cholesterol levels by decreasing HDL apolipoprotein transport rates. Journal of Clinical Investigation. 85: 144151.

British Nutrition Foundation. 1987. Report of the task force on trans fatty acids. London: British Nutrition Foundation.

British Nutrition Foundation. 1992. Unsaturated fatty acids. Nutritional and physiological significance. The Report of the British Nutrition Foundation's Task Force. Chapman & Hall, London.

Budowski, P., Leighfield, M.J. and Crawford, M.A. 1987. Nutritional encephalomalacia in the chick: an exposure of the vulnerable period for cerebellar development and the possible need for both w6 and w3 fatty acids. British Journal of Nutrition. 58: 511 - 520.

Bull, A.W., Bronstein, J.C. and Nigro, N.D. 1989. The essential fatty acid requirements for azoxymethane-induced intestinal carcinogenesis in rats. Lipids. 24: 340436.

Burger, W.C., Qureshi, A.A., Din, Z.Z., Abuirmeileh, N. and Elson, C.E. 1984. Suppression of cholesterol biosynthesis by constituents of barley kernel. Atherosclerosis. 51: 75-87.

Caan, B., Horgen, D.M., Margen, S., King, J.C. and Jewell, N.P. 1978. Benefits associated with WIC supplemental feeding during the interpregnancy interval. American Journal of Clinical Nutrition. 45: 29-41

Carlson, S.E., Cooke, R.J., Werhnan, S.H. and Tolley, E.A. 1992. First year growth of preterm infants fed standard compared to marine oil n-3 supplemented formula. Lipids. 27(11): 901-907.

Carlson, S.E., Werk nan, S.H., Rhodes, P.G. and Tolley, E.A. 1993a. Visual acuity development in healthy preterm infants: effect of marine-oil supplementation. American Journal of Clinical Nutrition. 58(1):35-42.

Carlson, S.E., Werk nan, S.H., Peeples, J.M., Cooke, R.J. and Tolley, E.A. 1993b. Arachidonic acid status correlates with first year growth in preterm infants. Proceedings of the National Academy of Sciences. (USA) 90(3): 1073-1077.

Carlson, S.E., Werkman, S.H., Peeples, J.M., Wilson W.M. III. 1994. Growth and development of premature infants in relation to n-3 and n-6 fatty acid status. In: Fatty acids and lipids from cell biology to human disease. Proceedings of the International Society for the Study of Fatty Acids and Lipids, Basel, Switzerland, S. Karger. In press.

Carroll, K.K. and Khor, H.T. 1975. Dietary fat in relation to tumorigenesis. Progress in Biochemical Pharmacology. 10: 308-353.

Carroll, K.K. 1975. Experimental evidence of dietary factors in hormonedependent cancers. Cancer Research. 35: 3374-3383.

Carroll, K.K., Braden, L.M., Bell, J.A. and Kalamegham, R. 1986. Fat and cancer. Cancer. 58(8 Suppl.): 1818-1825.

Carroll, K.K. 1989. Fish oils and cancer. In Chandra, R.K. (ed.). Health Effects of Fish and Fish Oils. ARTS Biomedical Publishers and Distributors, St. John's, Newfoundland. pp. 395-408.

Carroll, K.K. 1991 b. Evaluation of publicly available scientific evidence regarding certain nutrient-disease relationships. Lipids and Cancer. 10. Life Science Research Office. Federation of American Societies of Experimental Biology. Bethesda, Maryland.

Carroll, K.K. and Parenteau, H.I. 1991. A proposed mechanism for effects of diet upon mammary cancer. Nutrition and Cancer. 16: 79-83.

Carroll, K.K. 1994. Lipids and cancer. In Carroll, K.K. and D. Krilchevsky (eds.) Nutrition and Disease Update, Cancer, AOCS Press, Champaign, Illinois, pp. 235296.

Casey, V.A., Dwyer, J.T., Coleman, K.A. and Valadian, I. 1992. Body mass index from childhood to middle age: a 50year follow-up. American Journal of Clinical Nutrition 56:1418.

Cathcart, E.S. and Gonnerznan, W.A. 1991. Fish oil fatty acids and experimental arthritis. Rheumatic Disease Clinics of North America. 17: 235-242.

Cave, W.T., Jr. 1991 a. Dietary n-3 (omega-3) polyunsaturated fatty acid effects on animal tumorigenesis. Federation of American Societies for Experimental Biology Journal. 5: 2160-2166.

Cave, W.T, Jr. 1991 b. Omega-3 fatty acid diet effects on tumorigenesis in experimental animals. World Review of Nutrition and Dietetics. 66: 462-476.

Chang, H.R., Dulloo, A.G., Vladoianu, I.R., Piguet, P.F., Arsenijevic, D., Girardier, L. and Pechere, J.C. 1992. Fish oil decreases natural resistance of mice to infection with salmonella typhimurium. Metabolism. 41(1): 12.

Charney, E., Goodman, H.C., McBride, M., Lyon, B. and Pratt, R. 1976. Childhood antecedents of adult obesity. New England Journal of Medicine 295:6-9.

Charnock, J.S., McLennon, P.L., Abeywardena, M.Y. and Russel, G.R. 1985. Altered levels of n-6/n-3 fatty acids in rat heart and storage fat following dietary intake of linoleic acid. Annals of Nutrition and Metabolism. 29: 278-288.

Charnock, J.S., Abeywardena, M.Y. and McLennon, P.L. 1986. Comparative changes in fatty acid composition of rat cardiac phospholipids after long-term feeding of sunflower seed oil- or tuna fish oilsupplemented diets. Annals of Nutrition and Metabolism. 30: 393-406.

Chaudry, M.M., Nelson, A.I., Perkins, E.G. 1978. Distribution of chlorinated pesticides in soyabeans, soyabean oil and its byproducts during processing. Journal of the American Oil Chemists' Society. 55: 851-853.

Chen, J., Campbell, T.C., Junyao, L., Peto, R. 1987. The diet, lifestyle and mortality characteristics of 65 rural populations in the People's Republic of China. Oxford Univ. Press, Oxford.

Chen, Z.M., Peto, R., Collins, R., MacMahon, S., Lu, J., Li, W. 1991. Serum cholesterol concentration and coronary heart disease in a population with low cholesterol concentrations. British Medical Journal. 303(6797): 276-282.

Child, P. and Kuksis, A. 1986. Investigation of the role of micellar phospholipid in the preferential uptake of cholesterol over sitosterol by dispersed rat jejunal villus cells. Biochemistry and Cell Biology. 64: 847-853.

Ciocca, S., Arca, M., Montali, A., Fazio, S., Bucci, A., Angelico, F. and the Roman Group for Epidemiology and Prevention of Cholelithiasis (GREPO). 1987. Lack of association between arterial blood pressure and erythrocyte fatty acid composition in an Italian population sample. Scandinavian Journal of Clinical and Laboratory Investigation. 47: 105-110.

CILSS. 1991. L'impact de l'urbanisation sur les modéles de consommation alimentaire de base au Niger (The impact of urbanization on the staple food consumption patterns in Niger). Rapport final. Dir. Statistiques et Informatique Min. du Plan Niamey (Niger). Istituto Italo-Africano, Rome (Italic).

Cobiac, L., Nestel, P.J., Wing, L.M.H. and Howe, P.R.C. 1992. A low-sodium diet supplemented with fish oil lowers blood pressure in the elderly. Journal of Hypertension. 10: 87-92.

Codex Alimentarius Commission (CAC). 1992. General Requirements, Vol. 1, 2nd edition. Rome, FAO/WHO.

Colditz, G.A., Willett, W.C., Starnpfer, M.J., London, S.S., Segal M.D., and Speizer, F.E. 1990. Patterns of weight change and their relation to diet in cohortal healthy women. American Journal of Clinical Nutrition. 51: 1100-1105.

Colling, M., Weggemann, S., Doring, A., Keil, U. and Wolfram, G. 1989. Nutrition survey of adults using a 7-day protocol--a pilot study in the Augsburg MONICA project. Offentl Gesundheitswes. 51 (2): 94-97. (in German).

Committee on Diet and Health. 1989. Diet and health: Implications for reducing chronic disease risk. Food and Nutrition Board. National Research Council, National Academy Press, Washington, D.C.

Connett J.E., Kuller L.H., Kjelsberg, M.O., Polk, B.F., Collins, G., Rider, A. and Hulley, S.B. 1989. Relationship between cartenoids and cancer: the Multiple Risk Factor Intervention Trial (MRFIT) Study. Cancer. 64: 126-134.

Cox, J.W., Rutecki, G.W., Francisco, L.L. and Ferris, T.F. 1982. Studies of the effects of essential deficiency in the rat. Circulation Research. 51: 694-702.

Crawford, M.A., Hassarn, A.G., Williams, G. and Whitehouse, W. 1976 Essential fatty acids and fetal brain growth. The Lancet (i) 452-453.

Crawford, M.A., Doyle, W., Drury, P.J., Lennon, A., Cos,teloe, K. and Leighfield, M. 1989. n-6 and n-3 fatty acids during early human development. Journal of Internal Medicine. 225: suppl. 1: 159-169.

Crawford, M.A., Costeloe, K., Doyle, W., Leighfield, M.J., Lennon, E.A., Meadows, N. 1990. Potential diagnostic value of the umbilical artery as a definition of neural fatty acid status of the fetus during its growth. Biochemical Society lransactions. 18: 761-766.

Cruickshank, J.K., Cooper, J., Burnett, M., MacDuff, J., Drubra, U. 1991. Ethnic differences in fasting plasma Cpeptide and insulin in relation to glucose tolerance and bolld pressure. The Lancet. 338(8771):842-7.

D'Ambola, J.B., Aeberhard, E.E., Trang, N., Gaffar, S., Barrett, C.T., Sherman, M.P. 1991. Effect of dietary (n3) and (n-6) fatty acids on in vivo pulmonary bacteral clearance by neonatal rabbits. Journal of Nutrition. 121: 12621269.

Dao, T.L. and Hilf, R. 1992. Dietary fat and breast cancer: a search for mechanisms. Advances in Experimental Medicine and Biology. 322: 223-237.

Den Hartog, A.P. 1992. Dietary change and industrialization: the making of the modern Dutch diet (1850-1985). Ecology of Food and Nutrition. Vol. 27 pp. 307-318.

Denke, M.A. and Grundy, S.M. 1992. Comparison of effects of lauric acid and palmitic acid on plasma lipids and lipoproteins. American Journal of Clinical Nutrition. 56: 895-898.

Denke, M.A. and Breslow, J.L. 1988. Effects of a low fat diet with and without intermittent saturated fat and cholesterol ingestion on plasma lipid, lipoprotein and apolipoprotein levels in normal volunteers. Journal of Lipid Research. 29: 963-970.

Di Luzio, N.R. 1972. Employment of lipids in the measurement and modification of cellular, humoral, and immune responses. In Paoletti, R. and Kritchevsky, D. Advances in Lipid Research. New York: Academic Press. 4388.

Donahue, R.P., Abbott, R.D., Bloom, E., Reed, D.M. and Yano, K. 1987. Central obesity and coronary heart disease in men. The Lancet 1:821-824.

Donato, K. and Hegsted, D.M. 1985. Efficiency of utilization of various sources of energy for growth. Proceedings of the National Academy of Sciences. USA. 82: 4866-4870.

Doyle, W., Crawford, M.A., Wynn, A.H., Wynn, S.W. 1990. The association between maternal diet and birth dimensions. Journal of Nutritional Medicine. 1: 9- 17.

Drury, P.J. and Crawford, M.A. 1990. Essential fatty acids in human milk In Clinical Nutrition of the Young Child. Raven Press, New York. 302-312.

Ducimetiere, P., Richard, J. and Cambien, F. 1986. The pattern of subcutaneous fat distribution in middle-aged men and the risk of coronary heart disease: the Paris Prospective Study. International Journal of Obesity 10:229-240.

Dunn, H.G., ed. 1986. Sequelae of low birthweight: The Vancouver Study. Blackwell Scientific Publications, Oxford.

Dupont, J., White, P.J., Carpenter, M.P., Schaefer, E.J., Meydani, D.V.M., Elson, C.E., Woods, M. and Gorbach, S. L. 1990. Food uses and health effects of corn oil. American College of Nutrition Journal. 9(5):438-470.

Dutton, H.Y. 1979. Hydrogenation of fats and its significance in geometric and positional fatty acid isomers. Emken, E.A., and Dutton, M.J. (eds.) AOCS, pp 1-16.

Dwyer, T. and Hetzel, B.S. 1980. A comparison of trends of coronary heart disease mortality in Australia, U.S.A. and England and Wales with reference to three major risk factors - hypertension, cigarette smoking and diet. International Journal of Epidemiology. 9: 6571.

Dyerberg, J., Bang, H.O., Stoffersen, E. Moncada, S. and Vane, J.R. 1978. Eicosapentaenoic acid and prevention of thrombosis and atherosclerosis? The Lancet. 2(8081): 117-119.

Eder, S.R. 1982. Über die Bildung von Artefakten bei der Dampfung von Speiseolen und-fetten. (Development of artifacts during processing of food oils and fats) Fette-Seifen-Anstrichmittel (Fat-science technology J. 84: 136-141.

Ehnholm, C., Huttunen, J.K., Pietinen, P., Leino, U., Mutanen, M., Kostiainen, E., Pikkarainen, J., Dougherty, R. Iacono, J. and Puska, P. 1982. Effect of diet on serum lipoproteins in a population with a high risk of coronary heart disease. New England Journal of Medicine. 307(14): 850-855.

Elliott, P., Fehily, A.M., Sweetnam, P.M. and Yarnell, J.W.G. 1987. Diet, alcohol, body mass, and social factors in relation to blood pressure: the Caerphilly Heart Study. Journal of Epidemiology and Community Health. 41: 37-43.

Emken, E.A., Adolf, R.O., Rohwedder, W.K. and Gulley, R.M. 1980a. Incorporation of deuterium-labelled trans-and cis-13-octadecenoic acids in human plasma. Journal of Lipid Research. 24: 3446.

Emken, E.A., Dutton, H.J., Rohwedder, W.K., Rakoff, H. and Adolf, R.O. 1980b. Distribution of deuterium-labelled cis- and trans- 12-octadecenoic acids in human plasma and lipoprotein lipids. Lipids. 15: 864-871.

Emken, E.A., Rohwedder, W.K., Duttoo, H.J., DeJarlais, W.J., Adolf, R.O., Mackin, J., Dougherty, R.M. and Iacono, J.M. 1979. Incorporation of deuterium labeled cis- and trans-9-octadecenoic acid in humans: Plasma, erythrocyte and platelet neutral lipids. Metabolism. 28: 575-583.

Emken, E.A. 1984. Nutrition and biochemistry of trans and positional fatty acid isomers in hydrogenated oils. Annual Reviews of Nutrition. 4: 339-376.

Emken, E.A., Adlof, R.O., Rohwedden, W.K. and Gulley, R.M. 1992. Comparison of linoleic and linolenic metabolism in men. Influence of dietary linoleic acid. pp 23-25, In A. Sinclair and R. Gibson (eds.) Essential Fatty Acids and Eicosanoids. American oil Chemists' Society, Champaign, Illinois.

Endres, S., Ghorbani, R., Kelley, V.E., Georgilis, K., Lonnemann, G., van der Meer, J.W., Cannon, J.G., Rogers, T.S., Klempner, M.S., Weber, P.C., Schaefer, E.J., Wolff, S.M. and Dinarello, C.A. 1989. The effect of dietary supplementation with n-3 polyunsaturated fatty acids on the synthesis of interleukin-1 and tumor necrosis factor by mononuclear cells. New England Journal of Medicine. 320(5):265-271.

Endres, S., Eisenhut, T., Sinha, B. 1993. n-3 fatty acid and cytokines. In De Caterina, R., Endres, S., Kristensen, S.D., Schmidt, E.B. (eds.). N-3 Fatty Acids and Vascular Disease. Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg, pp.31-38.

Enig, M.G., Atal, S., Keeney, M and Sampugna, J. 1990. Isomenc trans fatty acids in the U.S. diet. Journal of the American College of Nutrition. 9: 471-486.

Erickson, K.L. 1986. Dietary fat modulation of immune response. International Journal of Inununopharmacology. 8: 529-543.

European Society of Paediatric Gastroenterology and Nutrition. 1991. Committee on Nutrition: Comment on the content and composition of lipids in infant formulas. Acta Paediatrica. 297301.

FAO. 1980a. Dietary fats and oils in human nutrition. Report of an expert consultation (21-30 September 1977), (Revised version). FAO, Rome.

FAO. 1980b. Food balance sheets 197577. FAO, Rome.

FAO. 1990. Food consumption and nutrition status in Viet Nam. Nutrition Consultants' Reports Series. No. 82. Rome. FAO.

FAO. 1993a. Agrostat Main-Frame, World Bank. Socio-economic Indicators. WSI.

FAO. 1993b. Agrostat PC, Computerized information series. Food balance sheets.

FAO/WHO. 1978. Dietary fats and oils in human nutrition. Report of an Expert Consultation (21-30 September 1977). FAO, Rome.

FAO/WHO. 1992. Nutrition and Development: A Global Assessment. FAO, Rome.

Farquharson, J., Cockburn, F., Patrick, A.W., Jamieson, E., Logan, R.W. 1992. Infant cerebral cortex phospholipid fatty-acid composition and diet. The Lancet 340(8823): 810-813.

Ferro-Luzzi, A., Strazzullo, P., Scaccini, C., Siani, A., Sette, S., Mariani, M.A., Mastranzo, P., Dougherty, R.M., Iacono, J.M. and Mancini, M. 1984. Changing the Mediterranean diet: effects on blood lipids. American Journal of Clinical Nutrition. 40(5):1027-1037.

Fischer, S.M., Leyton, J., Lee, M.L., Locniskar, M., Belury, M.A. Maldve, R.E., Slaga, T.J. and Bechtel, D.H. 1992. Differential effects of dietary linoleic acid on mouse skin-tumor promotion and mammary carcinogenesis. Cancer Research. 52(7 Suppl.): 2049s-2054s.

Fisher, R.I., Bostick-Bruton, F. 1982. Depressed T-cell proliferative responses in Hodgkin's disease: role of monocyte mediated suppression via prostaglandins and hydrogen peroxide. Journal of Immunology. 129(4): 1770-1774.

Fisher, S. 1989. Dietary poorly unsaturated fatty acids and eicosanoid formation in humans. Advances in Lipid Research. 23: 169-198.

Flatt, J.P. 1987. Dietary fat, carbohydrate balance and weight maintenance: effects of exercise. American Journal of Clinical Nutrition. 45: 296-306.

Flatt, J.P. 1988. Importance of nutrient balance in body weight regulation. Diabetes/Metab. Rev. 4:571-581.

Formo, M.W., Jungermann, E., Norris, F.A., Sonntag, N.O. 1979. Chapter 1, Bailey's Industrial Oil and Fat Products. Volume 1, Fourth Edition. Daniel Swern (ed.). New York: John Wiley and Sons, pp. 1-98.

Frei, B., England, L. and Ames, B.N. 1989. Ascorbate is an outstanding antioxidant in human blood plasma. Proceedings of the National Academy of Sciences USA. 86: 63776381.

Fremdstoff-Kommission Deutsche Forschungsgemeinschaft. 1973. Bad Godesberg 1967, Bonn-Bad Godesberg.

Freudenheim, J.L. and Marshall, J.R. 1988. The problem of profound mismeasurement and the power of epidemiologic studies of diet and cancer. Nutrition and Cancer 11: 243-250.

Frisch, R.E. 1977. In Vigersky, R. (ed.) Anorexia Nervosa. Raven Press N.Y.

Frisch, R.E., Wyshak, G., Albright, N.L., Albright, T.E., Schiff, I. and Witschi, J. 1992. Former athletes have a lower lifetime occurrence of breast cancer and cancer of the reproductive system. In

Jacobs, M.M. (ed.) Exercise, calories, fat and cancer. Advances in Experimental Medicine and Biology. 322, 29-39. New York, Plenum Press.

Fujikawa, M., Yamashita, N., Yamazaki, K., Sugiyama, E., Suzuki, H. and Hamazaki, T. 1992. Eicosapentaenoic acid inhibits antigen-presenting cell function of murine splenocytes. Immunology. 75:(2) 3305.

Galli, C. and Socini, A. 1983. Dietary lipids in pre- and post-natal development. In Perkins, E.G. and Visek, W.J. (eds.) Dietary Fats and Health. Proceedings of American Oil Chemists Society Conference. Chicago, USA. 16: 278301.

Galli, C. Agradi, E. and Paoletti, R. 1974. The n-6 pentaene/n-3 hexaene fatty acid ratio as an index of linolenic acid deficiency. Biochimica et Biophysica Acta. 369: 142145.

Garcia-Palmieri, M.R., Sorlie, P., Tillotson, J., Costas Jr., R., Cordero, E. and Rodriguez, M. 1980. Relationship of dietary intake to subsequent coronary heart disease incidence: the Puerto Rico Heart Health Program. American Journal of Clinical Nutrition. 33(8):1818-1827.

Garn, S.M., LaVelle, M., Rosenberg, K.R. and Hawthorne, V.M. 1986. Maturational timing as a factor in female fatness and obesity. American Journal of Clinical Nutrition 43:879-883.

Garrison, R.J. and Kannel, W.B. 1993. A new approach for estimating healthy body weights. Int. J. Obes. Relat. Metab. Disord., 17:417-423.

Gemeinschaftsarbeiten der DGF (German Society for Fat Research), 117. 1990. Mitteilung. Fat-Science Technology. 92: 459462.

Gemeinschaftsarbeiten der DGF (German Society for Fat Research), 125. 1992. Mitteilung. Fat-Science Technology. 94: 1-8.

Gertz, C. 1988. Untersuchung und lebensmittelrechtliche Beurteilung von raffinierten und nicht raffinierten pflanzlichen Speiseolen und Fetten. Fat-Science Technology. 90: 45-50.

Gey, K.F., Puska, P., Jordan, P. and Moser, U.K. 1991. Inverse correlation between plasma vitamin E and Mortality from ischemic heart disease in crosscultural epidemiology. American Journal of Clinical Nutrition. 53: 326s-334s.

Goodman, M.G., Weigle, W.O. 1980. Modulation of lymphocyte activation I. Inhibition by an oxidation product of arachidonic acid. Journal of Immunology. 125: 593-600.

Goodwin, J.S., Messner, R.P., Peake, G.T. 1974. Prostaglandin suppression of mitogen stimulated leukocytes in culture. Journal of Clinical Investigation. 4: 368378.

Goodwin, P.J. and Boyd, N.F. 1987. Critical appraisal of the evidence that dietary fat is related to breast cancer risk in humans. Journal of the National Cancer Institute. 79: 473-485.

Gordon, D., Bray, M., Morley, J. 1976. Control of lymphokine secretion by prostaglandins. Nature. 262: 401-402.

Gordon, D.J. and Rifkind, B.M. 1989. Highdensity lipoprotein - the clinical implications of recent studies. New England Journal of Medicine. 321: 1311-1316.

Gordon, D.J., Probstfield, J.L., Garrison, R.J., Neaton, J.D., Castelli, W.P., Knoke, J.D., Jacobs, D.R. Jr., Bangdiwala, S. and Tyroler, H.A. 1989. High-density lipoprotein cholesterol and cardiovascular disease. Four prospective American studies. Circulation. 79(1): 8-15.

Gori, G.B. 1978. Diet and nutrition in cancer causation. Nutrition and Cancer. 1: 5-8.

Gotltenbos, J.J. 1983. Biological effects of trans fatty acids. In Dietary fats and health. AOCS, Champaign, Illinois (Perkins, E.G., Visek, W.J. eds.) pp 375390.

Gould, M.N., Haag, J.D., Kennan, W.S., Tanner, M.A. and Elson, C.E. 1991. A comparison of tocopherol and tocotrienol for the chemoprevention of chemically induced rat mammary tumours. American Journal of Clinical Nutrition. 53: 1068s-1070s.

Grandgirard, A., Sebedio, J.L., Fleury, J. 1984. Geometrical isomerisation of linolenic acid during heat treatment of vegetable oils. Journal of American Oil Chemists ' Society. 61: 1563- 1568.

Grandgirard, A. and Julliard, F. 1987. Influence de divers parametres sur la degradation d'huiles vegetales au cours du chauffage (Influence of different parameters on vegetable oils degradation during heating). Revue Francaise des Corps Gras. 34: 213-219.

Gridley, G., Mclaughlin, J.K., Block, G., Blot, W.J., Gluch, M., Fraumini, J.F. Jr. 1992. Vitamin supplement use and reduced risk of oral and pharyngeal cancer. American Journal of Epidemiology. 135: 1083-1092.

Gruchow, H.W., Sobocinski, K.A. and Barboriak, J.J. 1985. Alcohol, nutrient intake and hypertension in U.S. adults. Journal of the American Medical Association. 253: 1567-1570.

Grundy, S.M. and Mok, H.Y.I. 1977. Determination of cholesterol absorption in man. Journal of Lipid Research. 18: 263268.

Gualde, N., Mexmain, S., Aldigier, J.C., Goodwin, J.S., Rigaud, M.I.T-D., Acrastes de Paulet, H., Paoleti, R. (eds.) 1984. Effect of eicosatetraenoic acids on lymphocyte proliferation in vitro, In Eicosanoids and Cancer. Raven Press. New York: 155-168.

Gurr, M.I. 1983. Trans fatty acids: Metabolic and nutritional significance. Bulletin of the International Dairy Federation. Document 166: 5-18.

Gurr, M.I. 1990. Trans fatty acids and health - an update. Lipid Technology 2: 105-107.

Hack, M., Breslau, N., Weisman, B., Aram, D., Klein, N. and Borawski, E. 1991. Effect of very low birthweight and subnormal head size on cognitive abilities at school age. New England Journal of Medicine. 325: 231 -237.

Hagberg, B., Hagberg, G. and Zetterstrom, R. 1989. Decreasing perinatal mortality - increase in cerebral palsy morbidity. Acta Paediatrica Scandinavica. 78: 664 - 670.

Halfon, S.T., Rifkind, B.M., Harlap, S., Kaufmann, N.A., Baras, M., Slater, P.E., Halperin, G., Eisenberg, S., Davies, A.M. and Stein, Y. 1982. Plasma lipids and lipoproteins in adult Jews of different origins: The Jerusalem Lipid Research Clinic prevalence study. Israel Journal of Medical Science 18(11): 11131120.

Hallag, H., Smith, T.W. & Leaf, A. 1992. Modulation of dihydropyridinesensitive calcium channels in heart cells by fish oil fatty acids. Proceedings of the National Academy of Sciences (USA) 89: 1760-1764.

Hallag, H., Sellmayer, A., Smith, T.W. and Leaf, A. 1990. Protective effect of eicosapentaenoic acid on ouabain toxicity in neonatal rat cardiomyocytes. Proceedings of the National Academy of Sciences. (USA) 87: 7834-7838.

Hamm, P., Shekelle, R.B. and Stamler, J. 1989. Large fluctuations in body weight during young adulthood and twenty-fiveyear risk of coronary death in men. American Journal of Epidemiology 129:312-318.

Hansen, A.E., Wiese, H.F., Boelsche, A.N., Haggard, M.E., Adam, D.J.D., and Davies, H. 1963. Role of linoleic acid in infant nutrition. Clinical and chemical study of 428 infants fed on milk mixtures varying in kind and amount of fat. Pediatrics. 31: 171-192.

Hansen, H.S. and Jensen, B. 1985. Essential function of linoleic acid esterified in acylglucosylceramide and acylceramide in maintaining the epidermal water permeability barrier. Biochimica et Biophysica Acta. 834: 357

Harlan, W.R., Hull, A.L., Schmouder, R.L., Landis, J.R., Thompson, F.E. and Larkin, F.A. 1984. Blood pressure and nutrition in adults. American Journal of Epidemiology 120: 17-28.

Hassan, N. and Ahmad, K.U. 1992. Studies on food and nutrient intake by urban population of Bangladesh: comparison between intakes of 1962-64 and 1985-86. Ecology of Food and Nutrition 28: 131-148.

Hayes, K.C., Pronczuk, A., Lindsey, S. and Diersen-Schade, D. 1991. Dietary saturated fatty acids (12:0, 14:0, 16:0) differ in their impact on plasma cholesterol and lipoprotein in nonhuman primates. American Journal of Clinical Nutrition 53: 491-498.

Hebert, J.R. and Kabat, C.C. 1991. Distribution of smoking and its association with lung cancer: Implications for studies in the association of fat and cancer. Journal of the National Cancer Institute 83: 872874.

Hegsted, D.M. and Nicolosi, R.J. 1990. Do formula diets attenuate the serum cholesterol response to dietary fats? Journal of Vascular and Medical Biology. 2: 68-73.

Hegsted, D.M. 1986. Serum-cholesterol response to dietary cholesterol: a reevaluation. American Journal of Clinical Nutrition. 44: 299-305.

Hegsted, D.M., Ausman, L.M., Johnson, J.A. and Dallal, G.E. 1993. Dietary fat and serum lipids: an evaluation of the experimental data. American Journal of Clinical Nutrition. 57: 875-883.

Hegsted, D.M. 1989. Errors of measurement. Nutrition and Cancer. 12: 105- 107.

Hegsted, D.M., McGandy, R.B., Myers, M.L. and Stare, F.J. 1965. Quantitative effects of dietary fat on serum cholesterol in man. American Journal of Clinical Nutrition. 17: 281-295.

Heinemann, T., Leiss, O. and von Bergmann, K. 1986. Effect of low dose sitostanol on serum cholesterol in patients with hypercholesterolemia. A therosclerosis 61: 219-225.

Heinemann, T., Kullak-Ublick, G.-A., Pietruck, B. and von Bergmann, K. 1991. Mechanisms of action of plant sterols on the inhibition of cholesterol absorbtion. Comparison of sitosterol and sitostanol. European Journal of Clinical Pharmacology. 40: 59s-63s.

Henderson, M.M., Kushi, L.H., Thompson. D.J., Gorbach, S.L., Clifford, C.K., Iosull, W. Jr, Moskowitz, M. and Thompson, R.S. 1990. Feasibility of a randomized trial of a lowfat diet for the prevention of breast cancer: Dietary compliance in the Women's Health Trial Vanguard Study. Preventive Medicine. 19(2): 115-133.

Herber(t, K.E., Wills, E.D. 1987. Platelet function and tissue lipid peroxidation in rats fed polyunsaturated fatty acids. Biochemical Society Transactions. 15: 410-411.

Hinds, A. and Sanders, T.A.B. 1993. The effect of increasing levels of dietary fish oil rich in eicosapentaenoic and docosahexaenoic acids on lymphocyte phospholipid fatty acid composition and cell-mediated immunity in the mouse. British Journal of Nutrition. 69: 423429.

Hirayama, T. 1979. Diet and cancer. Nutrition and Cancer. 1: 67-81.

Holman, R.T. and Johnson, S.B. 1981. Changes in essential fatty acid profile of serum phospholipids in human disease. Progress in Lipid Research. 20: 67-73.

Holman, R.T. 1970. Biochemical activities of and requirements for polyunsaturated fatty acids. Progress in Chemical Fats and Lipids. 9: 607-87.

Holman, R.T., Johnson, S.B. and Ogburn, P.L. 1991. Deficiency of essential fatty acids and membrane fluidity during pregnancy and lactation. Proceedings of the National Academy of Sciences (U.S.A.) 88: 4835-4839.

Hopkins, P.N. 1992. Effects of dietary cholesterol on serum cholesterol: a meta-analysis and review. American Journal of Clinical Nutrition. 55: 1060-1070.

Houwelingen, R.V., Nordoy, A., van der Beek, E., Houtsmuller, U., de Metz, M. and Hornstra, G. 1987. Effect of a moderate fish intake on blood pressure, bleeding time, hematology, and clinical chemistry in healthy males. American Journal of Clinical Nutrition. 46: 424-436.

Howe, G.R., Friedenreich, C.M., Jain, M. and Miller, A.B. 1991. A cohort study of fat intake and risk of breast cancer. Journal of the National Cancer Institute. 83(5):336340.

Howe, G.R., Hirohata, T., Hislop, T.G., Iscovich, J.M., Yuan, J.M., Katsouyanni, K., Lubin, F., Marubini, E., Modan, B., Rohan, T., Toniolo, P. and Yu, S. 1990. Dietary factors and risk of breast cancer: Combined analysis of 12 case-control studies. Journal of the National Cancer Institute 82(7):561-569.

Hu, M-L., Frankel, E.N., Leibovitz, B.E., Tappel, A.L. 1989. Effect of dietary lipids and vitamin E on in vitro lipid peroxidation in rat liver and kidney homonogenates. Journal of Nutrition. 119: 1574-1582.

Hubbard, N.E., Somers, S.D., Erickson, K.L. 1991. Effect of dietary fish oil on development and selected functions of murine inflammatory macrophages. Journal of Leukocyte Biology. 49(6): 592-598.

Hudgins, L.C., Hirsch, J. and Emken, E.A. 1991. Correlation of isomeric fatty acids in human adipose tissue with clinical risk factors for cardiovascular disease. American Journal of Clinical Nutrition. 53: 474-482.

Hulshof, K.F., Lowik, M.R.H., Kok, F.J., Wdel, M., grants, H.A.M., Hermus, R.J.J. and ten Hoor, F. 1991.

Diet and other life-style factors in high and low socio-economic groups (Dutch Nutrition Surveillance System). European Journal of Clinical Nutrition. 45(9):441450.

Hunninghake, D.B., Stein, E.A., Dujovne, C.A., Hams, W.S., Feldman, E.B., Miller, V.T. Tobert, J.A., Laskarzewski, P.M., Quiter, E., Held, J., Taylor, A.M., Hopper, S., Leonard S.B. and Brewer, B.K. 1993. The efficacy of intensive dietary therapy alone or combined with lovastatin in outpatients with hypercholesterolemia. New England Journal of Medicine 328(17):1213-1219.

Hunter, J.E. and Applewhite, T.H. 1991. Reassessment of trans fatty acid availability in the U.S. diet. American lournal of Clinical Nutrition. 54: 363-369.

Hunter, J.E. 1992. Safety and health effects of isomeric fatty acids. In: Chow, C.K., (ed.) Fatty acids in foods and their health implications. Marcel Dekker, Inc., New York, N.Y. pp. 857-867.

Hunter, D.J., Manson, J.E., Colditz, G.A., Stampfer, M.J., Rosner, B., Hennekens, C.H., Speizer, F.E. and Willett, W.C. 1993. A prospective study of the intake of vitamins C, E and A and the risk of breast cancer. New England Journal of Medicine. 329(4): 234240.

Hunter, J.E. and Applewhite, T.H. 1986. Isomeric fatty acids in the U.S. diet: levels and health perspectives. American Journal of Clinical Nutrition. 44: 707-717.

Iacono, J.M. and Dougherty, R.M. 1993. Effects of polyunsaturated fats on blood pressure. Annual Reviews of Nutrition. 13: 243-260.

IBGE (Instituto Brasileiro de Geografia e Estadïstica). 1978. Brazil, Data-base on "Estudo Nacional da Despesa Familiar" (ENDEF).

Ikeda, I. and Sugano M. 1983. Some aspects of mechanism of inhibition of cholesterol absorbtion by b -sitosterol. Biochimica et Biophysica Acta. 732: 651658.

Ip, C. 1987. Fat and essential fatty acids in mammary carcinogenesis. American Journal of Clinical Nutrition. 45: (Suppl): 218s-224s.

Iso, H., Jacobs Jr., D.J., Wentworth, D. and Neaton, J.D. 1989. Serun cholesterol levels and six-year mortality from stroke in 350,977 men screened for the multiple risk factor intervention trial. New England Journal of Medicine. 320: 904-910.

Itoh, T., Tamura, T., Matsumoto, T. 1973a. Sterol composition of 19 vegetable oils. Journal of American Oil Chemists' Society. 50: 122-125.

Itoh, T.H., Tamura, T., Matsumoto, T. 1973b. Methylsterol compositions of 19 vegetable oils. Journal of American Oil Chemists' Society. 50: 300-303.

Jacobs, D.R., Blackburn, H.M., Reed, D., Iso, H., McMillan, G., Neaton, J., Rifkind, B., Rossouw, J. and Shekelle, R. 1992. Report of the conference on low blood pressure: mortality associations. Circulation. 86: 1046-1060.

Jacobs, D.R., Anderson, J.T. and Blackburn, H.M. 1979. Diet and serum cholesterol: Do zero correlations negate the relationship? American Journal of Epidemiology. 110: 77-87.

Jager, F.C. 1975. Linoleic acid intake and vitamin E requirement. In The role of fats in human nutrition (Vergroesen, A.J. ea.) pp. 381425, Academic Press, London.

Jandacek, R.J. 1991. Developing a fat substitute. Chemical Technology. 21(7): 398402.

Jawad, I.M., Kochhar, S.P., Hudson, B.J.F. 1983a. Quality characteristics of physically refined soyabean oil. Journal of Food Technology. 18: 353-360.

Jawad, I.M., Kochhar, S.P., Hudsoo, B.J.F. 1983b. The physical refining of edible oils: 1. Effect on component fatty acids and on triglycerides. Lebens. Wiss Technol. 17: 289293.

Jawad, I.M., Kochhar, S.P., Hudson, B.J.F. 1984. The physical refining of edible oils 2. Effect on unsaponifiable components. Lebens. Wiss Technol. 17: 155-159.

Jialal, I. and Grundy, S.M. 1992. Effect of dietary supplementation with a -tocopherol on the oxidative modification of low density lipoprotein. Journal of Lipid Research. 33: 899-906.

Jialal, I., Vega, G.L. and Grundy, S.M. 1990. Physiologic levels of ascorbate inhibit the oxidative modification of low density lipoprotein. Atherosclerosis 82: 185-191.

Joffres, M.R., Reed, D.M. and Yano, K. 1987. Relationship of magnesium intake and other dietary factors to blood pressure: the Honolulu heart study. American Journal of Clinical Nutrition. 45: 469-475.

Johansson, A. and Hoffmann, I. 1979. The effect of processing on the content and composition of free sterols and sterol esters in soyabean oil. Journal of American Oil Chemists' Society. 56: 886-889.

Johnson, D.V. and Marshall, L.A. 1984. Dietary fat, prostaglandins and the immune response. Progress in Food and Nutrition Science. 8: 3-25.

Johnston, F.E. and Mack, R.W. 1978. Obesity in urban black adolescents of high and low relative weight at 1 year of age. American Journal of Diseases of Children 123:862864.

Judd, J.T., Clevidence, B.A., Muesing, R.A., Wittes, J., Sunkin, M.E. and Podczasy, J.J. 1994. Dietary trans fatty acids: effects on plasma lipids and lipoproteins of healthy adult men and women. American Journal of Clinical Nutrition. 59: 861-868.

Jung, M.Y. Yoon, S.H., Min, D.B. 1989. Effects of processing steps on the contents of minor components and oxidation of soybean oil. Journal of American Oil Chemists ' Society. 66: 118- 120.

Jurgens, G.H., Hoff, H., Chisolm, G. and Esterbauer, H. 1987. Modification of human serum LDL by oxidation: characterization and pathophysiological implications. Chemistry and Physics of Lipids 45: 315-336.

Kagan, A., Popper, J.S. and Rhoads, G.G. 1980. Factors related to stroke incidence in Hawaii Japanese men: The Honolulu Heart Study. Stroke 11: 14-21.

Kagan, A., Marmot, M.G. and Kato, H. 1980. The ni-hon-san study of cardiovascular disease epidemiology. In Kesteloot, H., Joosens, J.V. and Martinus, N. (eds.) Epidemiology of Arterial Blood Pressure. The Hague: pp. 423-436.

Katan, M.B., Zock, P.L. and Mensink, R.P. 1993. Effects of individual dietary fatty acids on serum total and lipoprotein cholesterol. (computed from various sources). Dietary Fat and Serum Lipoproteins. Background paper for the Consultation.

Katan, M.B. and Beynen, A.C. 1987. Characteristics of human hypo and hyperresponders to dietary cholesterol. American Journal of Epidemiology 125: 387399.

Katan, M.B., Berns, M.A., Glatz, J.F., Knuiman, J.T., Nobels, A. and de Vries, J.H. 1988. Congruence of individual responsiveness to dietary cholesterol and to saturated fat in humans. Journal of Lipid Research 29(7):883-892.

Kato, H., Tillotson, J., Nichaman, M.Z., Rhoads, G.G. and Hamilton, H.B. 1973. Epidemiologic studies of coronary heart disease and stroke in Japanese men living in Japan, Hawaii and California: Serum lipids and diet. American Journal of Epidemiology 97(6): 372-385.

Kay, R.M., Sabry, Z.I. and Csima, A. 1980. Multivariate analysis of diet and serum lipids in normal men. American Journal of Clinical Nutrition. 33: 25662572.

Kendall, A., Levitsky, D.A., Strupp, B.J. and Ussner, L. 1991. Weight loss on a lowfat diet: consequences of the imprecision of the control of food intake in humans. American Journal of Clinical Nutrition. 53: 11241129.

Kestin, M., Clifton, P., Belling, G.B. and Nestel, P.J. 1990. n-3 Fatty acids of marine origin lower systolic blood pressure and triglycerides but raise LDL cholesterol compared with n-3 and n-6 fatty acids from plants. American Journal of Clinical Nutrition. 51: 1028-1034.

Keys, A., Anderson, J.T. and Grande, F. 1957. Prediction of serum-cholesterol response of man to changes in fats in the diet. The Lancet. 2: 959-966.

Keys, A., Menotti, A., Karvonen, M.J., Aravanis, C., Blackburn, H. Buzina, R. Djordjevic, B.S., Dontas, A.S., Fidanza, F., Keys, M.H., Kromhout, D., Nedeljkovic, S., Punsar, S., Seccareccia, F. and Toshima, H. 1986. The diet and 15-year death rate in seven countries study. American Journal of Epidemiology 124(6): 903-915.

Keys, A., Anderson, J.T. and Grande, F. 1965. Serum cholesterol response to changes in the diet. IV. Particular saturated fatty acids in the diet. Metabolism. 14: 776-787.

Keys, A. 1970. Coronary heart disease in seven countries. Circulation. 41:1-211 (Suppl. 1).

Keys, A., Anderson, J.T. and Grande, F. 1959. Serum cholesterol in man: Diet, fat and intrinsic responsiveness. Circulation. 19: 201214.

Khaw, K.T. and Barrett-Conner, E. 1984. Dietary potassium and blood pressure in a population. American Journal of Clinical Nutrition. 39: 963-968.

Khosla, P. and Hayes, K.C. 1993. Dietary palmitic acid raises plasma LDL and cholesterol relative to oleic acid only at a high intake of cholesterol. Biochimica et Biophysica Acta. 1210: 13-22.

Khoury, P., Morrison, J.A., Mellies, M.J. and Glueck, C.J. 1983. Weight change since age 18 years in 30 to 55 yearold whites and blacks. Journal of the American Medical Association 250:31793187.

Kinsella, J.E., Bruckner, G., Mai, J. and Shimp, J. 1981. Metabolism of trans fatty acids with emphasis on the effects of trans, trans-octadecadienoate on lipid composition, essential fatty acid and prostaglandins: an overview. American Journal of Clinical Nutrition. 34: 23072318.

Kinsella, J.E. 1990. Possible mechanisms underlying the effects of n-3 polyunsaturated fatty acids. Omega-3 News, V, 1-5.

Knapp, H.R. and Fitzgerald, G. 1989. The antihypertensive effects of fish oil: A controlled study of polyunsaturated fatty acid supplements in essential hypertension. New England Journal of Medicine. 320: 1037-1043.

Knekt, P., Aromaa, A. Maatela, J., Aaron, R.K., Nikkari, T., Hakama, M., Hakulinen T. Peto, R., Saxen, E. and Teppo, L. 1988. Serum Vitamin E and risk of cancer among Finnish men during a 10 year follow-up. American Journal of Epidemiolgy. 127: 2841.

Knuiman, 1.T., West, C.E., Katan, M.B. and Hautvast, J.G.A.J. 1987. Total cholesterol and high density lipoprotein cholesterol levels in populations differing in fat and carbohydrate intake. Arteriosclerosis. 7: 612-619.

Koletzko, B. 1992. Trans fatty acids may impair biosynthesis of long-chain polyunsaturates and growth in man. Acta Paediatrica. 81: 302-306.

Koletzko, B., Schmidt, E., Bremer, H.J., Haug, M. and Harzer, G. 1989. Effects of dietary long-chain polyunsaturated fatty acids on the essential fatty acid status of premature infants. European Journal of Pediatrics. 148(7): 669-675.

Koletzko, B. 1991. Zufuhr, Stoffwechsel und biologische Wirkungen trans-isomerer Fettsauren bei Sauglingen (Intake, metabolism and biological effects of transisomeric fatty acids on infants). Die Nahrung. 35: 229-283.

Koletzko, B., Thiel, I., Abiodun, P.O. 1992. The fatty acid composition of human milk in Europe and Africa. The Journal of Pediatrics. 120(4):S62-S70.

Kolonel, L.N., Hankin, J.H., Lee, J., Chu, S.Y., Nomura, A.M. and Hinds, M.W. 1982. Nutrient intakes in relation to cancer incidence in Hawaii. British Journal of Cancer. 44(3): 332-339.

Komachi, Y., Iida, M., Shirnamoto, T., Chikayama, Y., Takahashi, H.,Konishi, M. and Tominaga, S. 1976. Geographic and occupational comparisons of risk factors in cardiovascular diseases in Japan. Japanese Circulation Journal. SS: 189-207.

Koritala, S. and Dutton, H.J. 1973. Deuteration of methyl cis 9, cis 15 octadecadienoate with nickel catalyst. Journal of American Oil Chemists' Society. 50: 307309.

Kramer, T.R., Schoene, N., Douglass, L.W., Judd, J.T., Ballard-Barbash, R. Taylor, P.R., Bhagavan, H.N. and Nair, P.P. 1991. Increased vitamin E intake restores fishoil-induced suppressed blastogenesis of mitogen-stimulated T lymphocytes. American Journal of Clinical Nutrition. 54(5):896902.

Kremer, J.M., Lawrence, D.A., Jubiz, W., DiGiacomo, R., Rynes, R., Bartholomew, L.E. and Sherman, M. 1990. Dietary fish oil and olive oil supplementation in patients with rheumatoid arthritis: Clinical and immunologic effects. Arthritis and Rheumatism. 33(6): 810820.

Kremer, J.M., Jubiz, W., Michalek, A., Rynes, R.l., Bartholomew, L.E., Bigaouette, J., Timchalk, M., Beeler, D. Lininger, L. 1987. Fish oil fatty acid supplementation in active rheumatoid arthritis. A double-blinded, controlled, crossover study. Annals of Internal Medicine. 106(4): 497503.

Kurihara, M. and Aoki, K. 1984. Cancer mortality statistics of the world. University of Nagoya Press, Nagoya, Japan.

n°51298219
yassel
dans la légende
Posté le 19-10-2017 à 18:52:29  profilanswer

Sans oublier :  

Citation :

Laine, D.C., Snodgrass, C.M., Dawson, E.A., Ener, M.A., Kuba, K. and Frantz, I.D. 1982. Lightly hydrogenated soy oil versus other vegetable oils as a lipid-lowering dietary constituent. American Journal of Clinical Nutrition. 35: 683-690.

Lamptey, M.S. and Walker, B.L. 1976. A possible essential role for dietary linolenic acid in the development of the young rat. Journal of Nutntion. 10: 86-89.

Lands, W.E.M., Inoue, M., Segiura, Y. and Okuyama, H. 1982. Selective incorporation of polyunsaturated fatty acids into phosphatidylcholine by rat liver microsomes. Journal of Biological Chemistry. 237: 1496872.

Lapidus, L., Bengtsson, C., Larsson, B., Pennert, K., Rybo, E. and Sjostrom, L. 1984. Distribution of adipose tissue and risk of cardiovascular disease and death: a 12 year follow-up of participants in the population study of women in Gothenburg, Sweden. British Medical Journal 289: 12571261.

Larsson, B., Svardsudd, K., Welin, L., Wilhelmsen, L., Bjorntorp, P. and Tibblin, G. 1984. Abdominal adipose tissue distribution, obesity, and risk of cardiovascular disease and death: 13 year follow-up of participants in the study of men born in 1913. British Medical Journal 288: 1401-1404.

Larsson, B.K., Eriksson, A.T., Cervenka, M. 1987. Polycyclic aromatic hydrocarbons in crude and deodorized vegetable oils. Journal of American Oil Chemists' Society. 365-370.

Leaf, A.A., Leighfield, M.J., Casteloe, K.L. and Crawford, M.A. 1992. Factors affecting long-chain polyunsaturated fatty acid composition of plasma choline phosphoglycerides in preterm infants. Journal of Pediatric Gastroenterology and Nutrition. 14: 300-308.

Leaf, A. and Weber, P.C. 1988. Cardiovascular effects of n-3 fatty acids. New England Journal of Medicine 318: 549-557.

Leatherhead Food Research Association. 1992. The role of tocopherols in inhibiting oxidation and rancidity in oils. Surrey, UK.

Lee, T.H., Hoover, R.L., Williams, J.D., Sperling, R.I., Ravalese, J. 3d, Spur, B.W., Robinson, D.R., Corey, E.J., Lewis, R.A. and Austen, K.F. 1985. Effect of dietary enrichment with eicosapentaenoic and docosahexaenoic acids on in vitro neutrophil and monocyte leukotriene generation and neutrophil function. New England Journal of Medicine. 312(19): 1217-1224.

Lee-Han, H., Cousins, M., Beaton, M., McGuiro, V., Kriukov, V. Chipman, M. and Boyd, N. 1988. Compliance in a randomized clinical trial of detary fat reduction in patients with breast dysplasia. American Journal of Clinical Nutrition. 48(3):575-586.

Lees, A.M., Mok, H.Y., Lees, R.S., McCluskey, M.A. and Grundy, S.M. 1977. Plant sterols as cholesterol-lowering agents: Clinical trials in patients with hypercholesterolemia and studies of sterol balance. Atherosclerosis. 28(3): 325-338.

Leibel, R.L., Hirsch, J., Appel, B.E. and Checani, G.C. 1992. Energy intake required to maintain body weight is not affected by wide variation in diet composition. American Journal of Clinical Nutrition. 55: 350-355.

LeMarchand, L., Yoshizawa, C.N., Kolonel, L.H. and Goodman, M.T. 1989. Vegetable consumption and lung cancer risk: a population-based case-control study in Hawaii. Journal of the National Cancer Institute. 81: 1158-1164.

Levy, R.I., Rifkind, B.M., Dennis, B.H. and Ernst, N.D. eds. 1979. Nutrition, Lipids and Coronary Heart Disease: A Global View. Raven Press, New York.

Lewis, B., Chait, A., Sigurdsson, G., 1978. Serum lipoproteins in four European communities: A quantitative comparison. European Journal of Clinical Investigation 8(3): 165-173.

Leyton, J., Drury, P.J. and Crawford, M.A. 1987. Differential Oxidation of saturated and unsaturated fatty acids in vivo in the rat. British Journal of Nutrition. 57: 383-393.

Lichtenstein, A.H., Ausman, L.M., Carrasco, W., Jenner, J.L., Ordovas, J.M. and Schaefer, E.J. 1993. Hydrogenation impairs the hypolipidemic effect of corn oil in humans. Arteriosclerosis and Thrombosis 13: 154161.

Lissner, L., Levitsky, D.A., Strupp, B.J., Kalkwarf, H.J. and Roe, D.A. 1987. Dietary fat and the regulation of energy intake in human subjects. American Journal of Clinical Nutrition. 46: 886-892.

Lissner, L., Odell, P.M., D'Agostino, R.B., Stokes, J. 3rd, Kreger, B.E., Belanger, A.J. and Brownell, K.D. 1991. Variability of body weight and health outcomes in the Framingham population. New England Journal of Medicine 324: 1839-1844.

Livingstone, M.B., Prentice, A.M., Strain, J.J., Coward, W.A., Black, A.E., Barker, M.E., McKenna, P.G. and Whitehead, R.G. 1990. Accuracy of weighed dietary records in studies of diet and health. British Medical Journal. 300(6726):708-712.

Logan, R.L., Riemersma, R.A., Thomson, M., Oliver, M.F., Olsson, A.G., Walldius, G., Rossner, S., Kaijser, L., Callmer, E., Carlson, L.A., Lockerbie, L. and Lutz, W. 1978. Risk factors for ischaemic heart-disease in normal men aged 40: Edinburgh-Stockholm Study. The Lancet. 1(8071):949-954.

Lorenz, R., Spengler, U., Fischer, S., Duhm, J. and Weber, P. 1983. Platelet function, thromboxane formation and blood pressure control during supplementation of the western diet with cod-liver oil. Circulation. 67(3): 504-511.

Lorenz, R., Weber, P.C., Szimnau, P., Heldwein, W., Strasser, T., Loeschke, K. 1989. Supplementation with n-3 fatty acids from fish oil in chronic inflammatory bowel disease: a randomized, placebocontrolled, double-blind cross-over trial. Journal of Internal Medicine. 225 (suppl. 2): 223-232.

Lucas, A., Morley, R., Cole, T.J., Lister, G. and Leeson-Payne. 1992. Breast milk and subsequent intelligence quotient in children born pre-term. The Lancet 339: 261-264.

Lynch, D.V. and Thompson, G.A. 1984. Retailored lipid molecular species: a tactical mechanism for modulating membrane properties. Trends in Biochemical Sciences. 9: 442-445.

Makrides, M., Simmer, K,. Goggin, M. and Gibson, R.A. 1993. Erythrocyte docosahexaenoic acid correlates with visual response of healthy, term infants. Pediatric Research. 33(4 Pt 1): 425-427.

Manson, J.E., Stampfer, M.J., Hennekens, C.H., and Willett, W.C. 1987. Body weight and longevity. A reassessment. Journal of the American Medical Association 257:353-358.

Marchand, C.M. 1982. Positional isomers of trans-octadecenoic acids in margarine. Canadian Institute of Food Science and Technology Journal. 15: 196-199.

Margetts, B.M., Beilin, L.J., Vandongen, R. and Armstrong, B.K. 1986. Vegetarian diet in mild hypertension: A randomized controlled trial. British Medical Journal. 293: 1468-1471.

Marshall, J.A., Hamman, R.F., Baxter, J. 1991. High-fat, low-carbohydrate diet and the etiology of non-insulin-dependent diabetes mellitus: the San Luis Valley Diabetes Study. American Journal of Epidemiology 134(6):590-603.

Martinez, M. 1988. Developmental profiles of polyunsaturated fatty acids in the brain of normal infants and patients with peroxisomal diseases: Severe deficiency of docosahexaenoic acid in Zellweger's and pseudo-Zellweger's syndromes. World Review of Nutrition and Dietetics. 66: 87-102.

Mattson, F.H., Hollenbach, E.J. and Kligman, A.M. 1975. Effect of hydrogenated fat on the plasma cholesterol and triglyceride levels of man. American Journal of Clinical Nutrition. 28: 726-731.

McDonald, M.L., Mack, K.F., Williams, B.W., King, W.C. and Glomset, U.A. 1988. A membrane-bound diacylglycerol kinase that selectively phosphorylates arachidonoyldiacylglycerol. Journal of Biological Chemistry. 263: 1584-92.

McDonald, B.E. Gerrard, J.M. Bruce, V.M. and Corner, E.J. 1989. Comparison of the effect of canola oil and sunflower oil on plasma lipids and lipoproteins on in vivo thromboxane A2 and prostacyclin production in healthy young men. American Journal of Clinical Nutrition. 50: 13821388.

McDonald, G.B., Saunders, D.R., Weidman, M. and Fisher, L. 1980. Portal venous transport of long chain fatty acids absorbed from rat intestine. American Journal of Physiology. 239: G141-G150.

McGandy, R.B., Hegsted, D.M. and Myers, M.L. 1970. Use of semi-synthetic fats in determining effects of specific fatty acids on serum lipids in man. American Journal of Clinical Nutrition. 23: 12881298.

McGregor, L., Morazain, R. and Renaud, S. 1981. Platelet functions and fatty acid composition of platelet phospholipids in spontaneously hypertensive rats fed saturated or polyunsaturated fats. Atherosclerosis. 38: 129-136.

McKeigue, P.M., Marmot, M.G., Syndercombe-Court, Y.D., Cottier, D.E., Rahman, S. and Riemersma, R.A. 1988. Diabetes, hyperinsulinaemia, and coronary risk factor in Bangladeshis. British Heart Journal. 60,5, 390-396.

McMichael, A.J. 1991. Serum cholesterol and human cancer. In Alfin-Slater, R.B. and Kritchevsky, D. (eds.) Human Nutrition, a comprehensive treatise. vol.7. Cancer and Nutrition. Plenum Press, New York. pp. 141158.

McMichael, A.J. and Giles, G.C. 1988. Cancer in migrants to Australia: extending the descriptive epidemiologic data. Cancer Research. 46: 751-756.

Melbin, T. and Vuille, J.C. 1976. Weight gain in infancy and physical development between 7 and 10 1/2 years of age. British Journal of Preventive Social Medicine 30:233-238.

Mensink, R.P., Janssen, M.C. and Katan, M.B. 1988. Effect on blood pressure of two diets differing in total fat but not in saturated and polyunsaturated fatty acids in healthy volunteers. American Journal of Clinical Nutrition. 47: 976-980.

Mensink, R.P., Zock, P.L., Katan, M.B. and Hornstra, G. 1992. Effect of dietary cis- and trans-fatty acids on serum lipoprotein[a] levels in humans. Journal of Lipid Research. 33: 1493-1501.

Mensink, R.P. and Katan, M.B. 1991. Letter to the editor. New England Journal of Medicine. 324: 339-340.

Mensink, R.P. and Katan, M.B. 1990. Effect of dietary trans fatty acids on high-density and low-density lipoprotein cholesterol levels in healthy subjects. New England Journal of Medicine. 323: 439445.

Mensink, R.P. and Katan, M.B. 1992. Effects of dietary fatty acids on serum lipids and lipoproteins: A meta-analysis of 27 trials. Arteriosclerosis and Thrombosis. 12: 911919.

Merrill, A.L. and Watt, B.K. 1955. Energy value of foods - basis and derivation. United States Department of Agriculture. Handbook No.74 (revised 1973).

Mertin, J. and Hughs, D. 1975. Specific inhibitory action of polyunsaturated fatty acids on lymphocyte transformation induced by PHA and PPD. International Archives of Allergy and Applied Immunology. 15: 203210.

Mertin, J. and Stackpoole, A. 1981. Prostaglandin precursors and cell-mediated immune response. Cellular Immunology. 62: 293-300.

Mertin, J. and Hunt, R. 1976. Specific inhibitory action of polyunsaturated fatty acids on lymphocyte transformation induced by PHA and PPD. Proceedings of the National Academy of Sciences. USA. 73: 928-931.

Mertin, J. and Meade, C.J. 1977. Relevance of fatty acids in mutiple sclerosis. British Medical Bulletin. 33: 6771.

Mertz, W. 1992. Food intake measurements: Is there a "gold standard"? Journal of the American Dietetic Association. 92: 14631465.

Metzger, Z., Hoffeld, J.T., Oppenheirn, J.J. 1980. Macrophage mediated suppression I. Evidence for participation of both hydrogen peroxide and prostaglandin in suppression of murine lymphocyte proliferation. Journal of Immunology. 124: 983-988.

Meydani, S.N., Barklund, M.P., Liu S., Meydani, M., Miller R., Cannon, J., Morrow, F., Rocklin, R. and Blumberg J. 1990. Effect of vitamin E supplementation on immune responsiveness of healthy elderly subjects. Federation of American Societies for Experimental Biology Journal. 3: A1057.

Meydani, S.N. 1990. Dietary modulation of cytokine and biological functions. Nutrition Reviews 48:361-367.

Meydani, S.N., Endres, S., Woods, M.N., Goldin, B.R., Soo, C., Morrill-Labrode, A., Dinarello, C.A., and Gorbach, S.L. 1991a. Oral (n-3) fatty acid supplementation supresses cytokine production and lymphocyte proliferation: Comparison between young and older women. Journal of Nutrition. 121(4):547555.

Meydani, S.N., Lichtenstein, A.H., Cornwall, S., Meydani, M., Goldin, B.R., Rasmussen, H., Dinarello, C.A. and Schaefer, E.J. 1993. Immunologic effects of national cholesterol education panel step-2 diets with and without fishderived N-3 fatty acid enrichment. Journal of Clinical lnvestigation. 92(1): 105-113.

Meydani, S.N., Lichtenstein, A.H, White, P.J., Goodnight, S.H., Elson, C.E., Woods, M., Gorbach, S.L. and Schaefer. 1991 b. Food use and health effects of soybean and sunflower oils American College of Nutrition Journal. 10(5):406-428.

Millar, J.H., Zilkha, K.J., Langman, M.J., Wright, H.P., Smith, A.D., Belin, J. and Thompson, R.H. 1973. Doubleblind trial of linoleate supplementation of the diet in multiple sclerosis British Medical Journal. 1(856):765768.

Miller, W.C., Lindeman, A.K., Wallace, J. and Niederpruem, M. 1990. Diet composition, energy intake, and exercise in relation to body fat in men and women. American Journal of Clinical Nutrition 52:426-430.

Mills, P.K., Beeson, W.L., Abbey, D.E., Fraser, G.E. and Philips, R.L. 1988. Dietary habits and past medical history as related to fatal pancreas cancer incidence among Seventh-Day Adventists. Cancer 61 :2578-2585.

Mills, P.K., Beeson, W.L., Phillips, R.L. and Fraser, G.E. 1989. Cohort study of diet, lifestyle, and prostate cancer in Adventist men Cancer 64(3): 598-604.

Mogenson, G.J. and Box, B.M. 1982. Physiological effects of varying dietary linoleic acid in spontaneously hypertensive rats. Annals of Nutrition and Metabolism. 26: 232-239.

Mohrhauer, H. and Holman, R.T. 1963. The effect of dose levels of essential fatty acids upon fatty acid composition of the rat liver. Journal of Lipid Research. 4: 151-9.

Moms, J.N., Marr, J.W. and Clayton, D.G. 1977. Diet and heart: a postscript. British Medical Journal. 2: 1307-1314.

Mossberg, H.O. 1989. 40-Year follow-up on overweight children. The Lancet 491493.

Muscoplat, C.C., Rakich, P.M., Thoen, C.O. 1978. Enhancement of lymphocyte blastogenic and delayed hypersensitivity skin responses by indomethacin. Infec. Immunol. 20: 627-631.

Nalbone, G., Leonardi, J., Termine, E., Portugal, H., Lechene, P., Pauli, A.M. and Lafont, H. 1989. Effects of fish oil, corn oil and lard diets on lipid peroxidation status and glutathione peroxidase activities in rat heart Lipids. 24(3): 179-186

National Council for Applied Economic Research. 1991 Market Information Survey of Households 1985-1990. New Delhi, India.

National Diet-Heart Study Research Group. 1968. The National Diet-Heart Study Final Report. Circulation. 37(3 Suppl ): 11428.

National Research Council. 1982 Committee on Diet, Nutrition and Cancer National Academy Press, Washington, D.C.

National Research Council. 1989. Diet and Health: Implications for reducing chronic disease risk. National Academy Press, Washington, D C.

Nestel, P.J., Noakes, M., Belling, G.B., McArthur. R., Clifton, P., Janus, E. and Abbey, M. 1992. Plasma lipoprotein lipid and Lp[a] changes with substitution of elaidic acid for oleic acid in the diet. Journal of Lipid Research. 33: 1029-1036.

Neuringer, M., Anderson, G.J. and Connor, W.E. 1988. The essentiality of n3 fatty acids for the development and function of the retina and brain. Annual Reviews of Nutrition. 8: 517-541.

Neuringer, M., Connor, W.E., van Petten, C. and Barstad, L. 1984. Dietary omega-3 fatty acid deficiency and visual loss in infant rhesus monkey. Journal of Clinical Investigation. 73: 272276.

Newmark, H.L. and Mergens, W.J. 1981. a -tocopherol (vitamin E) and its relationship to tumor induction and development. pp. 127-168. In M.S. Zedeck and M. Lipkin (eds). Inhibition of tumor induction and development. Plenum Press, New York.

Ng, T.K.W., Hassan, K., Lim, J.B., Lye, M.S. and Ishak, R. 1991. Nonhypercholesterolemic effects of palm oil diet in Malaysian volunteers. American Journal of Clinical Nutrition. 53 (4 suppl.): 1015S-1020S.

Nichaman, M.Z., Hamilton, H.B., Kagan, A., Grier, T., Sacks, T. and Syme, S.L. 1975. Epidemiologic studies of coronary heart disease and stroke in Japanese men living in Japan, Hawaii and California: distribution of biochemical risk factors. American Journal of Epidemiology. 102(6): 491-501.

Nicolosi, R.J., Ausman, L.M. and Hegsted, D.M. 1991a. Rice bran oil lowers serum total and low density lipoprotein cholesterol and apoB levels in nonhuman primates. Atherosclerosis. 88: 133-142.

Nicolosi, R.J. and Liang, S. 1991 b. Comparative effects of rice bran oil, soybean oil and coconut oil on lipoprotein levels, low density liprotein oxidizability and fatty streak formation in hypercholesterolemic hamsters. Arteriosclerosis. 11: 1603.

Nicolosi, R.J., Ausman, L.M. and Hegsted, D.M. 1990. Comparative cholesterol lowering effects of rice bran oil, canola oil and corn oil. Circulation. 82: 7109.

NIH Consensus conference. 1993. Triglyceride, high-density lipoprotein, and coronary heart disease. NIH Consensus Development Panel on Triglyceride. Journal of the American Medical Association. 269(4): 505-10.

Noppa, H. and Hallstrom, T. 1981. Weight gain in adulthood in relation to socioeconomic factors, mental illness and personality traits: a prospective study of middle-aged women. Journal of Psychosomatic Research 25: 83-89.

Nova Scotia Department of Health. 1993. Report of the Nova Scotia Nutrition Survey. Halifax.

O'Dea, K., White, N.G., Sinclair, A.J. 1988. An investigation of nutritionrelated risk factors in an isolated Aboriginal community in northern Australia: advantages of a traditionally-oriented lifestyle. Med. J. Aust. 148(4):177-80.

Offner, H., Konat, G., Clausen, J. 1974. Effect of phytohemagglutinin, basic protein and measles antigen on myo-(2-3H)-insitol inclurporation into phosphatidylinolsitol of lymphocytes from patients with multiple sclerosis. Acta Neurologica Scandinavica. 50: 791800.

Ohlrogge, J.B., Gulley, R.M. and Emken, E.A. 1982. Occurrence of octadecenoic fatty acid isomers from hydrogenated fats in human tissue lipid classes. Lipids. 17: 551-557.

Ohlrogge, J.B., Emken, E.A. and Gulley, R.M. 1981. Human tissue lipids: Occurrence of fatty acid isomers from dietary hydrogenated oils. Journal of Lipid Research. 22: 955-960.

Olegard, R. and Svennerholm, L. 1970. Fatty acid composition of plasma and red cell phosphoglycerides in full term infants and their mothers. Acta Paediatrica Scandinavica 59: 637-647.

Olsen, F.O., Sorensen, J.D., Secher, N.J., Hedegaard, M., Henriksen, T.B, Hansen, H.S. and Grant, A. 1992. Randomised controlled trial of effect of fish-oil supplementation on pregnancy duration. The Lancet. 339: 1003-1007.

Ongari, M.A., Ritter, J.M., Orchard, M.A., Waddell, K.A., Blair, I.A., Lewis, P.J. 1984. Correlation of prostacyclin synthesis by human umbilical artery with status of essential fatty acid. American Journal of Obstetrics and Gynecology. 149: 455-460.

Ornish, D., Brown, S.E., Scherwitz, L.W., Billings, J.H., Annstrong, W.T., Ports, T.A., McLanahan, S.M., Kirkeeide, R.L., Brand, R.J. and Gould, K.L. 1990. Can lifestyle changes reverse coronary heart disease? The Lifestyle Heart Trial. The Lancet. 336(8708):129-133.

Pariza, M.W. 1988. Dietary fat and cancer risk: Evidence and research needs. Annual Reviews of Nutrition. 8: 167- 183.

Parkin, D., Muir, C.S., Whelan, S.L., Gao, T., Ferlay, J. and Powell, J. 1992. Cancer incidence infive continents. Vol. 6. International Agency for Research in Cancer, Lyon, France.

Payan, D.G., Missirian-Bastian, A., Goetzl, E.J. 1984. Human T-lymphocyte subset specificity of the regulatory effects of leukotriene B. Proceedings of the National Academy of Sciences. USA. 81: 3501-3505.

Perisse, J., Sizaret, F. and Francois, P. 1969. The effect of income on the structure of the diet. Reprinted from FAO Nutrition Newsletter. Vol. 7, No. 3 July-September.

Peto, R., Doll, R., Buckley, J.D. and Sporn, M.B. 1981. Can dietary betacarotene materially reduce human cancer rates? Nature. 290: 201-208.

Pharoah, P.D., Cooke, T., Cooke, R.I. and Rosenbloom, L. 1990. Birthweight specific trends in cerebral palsy. Archives of diseases in childhood. 65: 602-606.

Phillips, R.L., Garfinkel, L., Kuzma, J.W., Beeson, W.L., Lotz, T. and Brin, B. 1980. Mortality among California Seventh-Day Adventists for selected cancer sites. Journal of the National Cancer Institute. 65(5): 10971107.

Plaut, M. 1979. The role of cyclic AMP in modulating cytotoxic T lymphocytes. Journal of Immunology. 123: 692-701.

Pollard, M. and Luckert, P.H. 1986. Promotional effects of testosterone and high fat diet on the development of autochthonous prostate cancer in rats. Cancer Letters. 32:(2) 223-227.

Pooling Project Research Group. 1978. Relationship of blood pressure, serum cholesterol, smoking habit, relative weight and ECG abnormalities incidence of major coronary events: final report of the Pooling Project. Journal of Chronic Diseases. 31(4): 201-306.

Popkin, B.M., Haines, P.S. and Patterson, R.E. 1992. Dietary changes in older Americans, 1977-1987. In American Journal of Clinical Nutrition. pp. 823-830.

Prentice, R.L. and Sheppard, L. 1990. Dietary fat and cancer: Consistency of the epidemiologic data and disease prevention that may follow from a practical reduction in fat consumption. Cancer Causes and Control. 1: 81-97.

Prewitt, T.E., Schmeisser, D., Bowen, P.E., Aye, P., Dolecek, T.A., Langenberg, P., Cole, T. and Brace, L. 1991. Changes in body weight, body composition, and energy intake in women fed high- and low-fat diets. American Journal of Clinical Nutrition. 54: 304-310.

Pronczuk, A., Khosla, P. and Hayes, K.C. 1994. Dietary lyristic, palmitic and linoleic acids modulate cholesterolemia in gerbils. FASEB Journal 8:1191-1200.

Qureshi, A.A., Burger, W.C., Peterson, D.M. and Elson, C.E. 1986. The structure of an inhibitor of cholesterol biosynthesis isolated from barley. Journal of Biological Chemistry. 261: 10544-10550.

Qureshi, A.A., Qureshi, N., Wright, J.J.K., Shen, Z.,Kramer, G., Gapor, A., Chong, Y.H., DeWitt, G., Ong, A.S.H., Peterson, D.M. and Bradlow, B.A. 1991a. Lowering of serum cholesterol in hypercholesterolemic humans by tocotrienols (palmvitee). American Journal of Clinical Nutrition. 53(4 suppl.):1021S1026S.

Qureshi, A.A., Qureshi, N. HaslerRapacz, J.O., Weber, F.E., Chaudhary, V., Crenshaw, T.D., Gapor, A., Ong, A.S.H., Chong, Y.H., Peterson, D. and Rapacz, J. 1991 b. Dietary tocotrienols reduce concentrations of plasma cholesterol, apolipoprotein B, thromboxane B2, and platelet 4 in pigs with inherited hyperlipidemias. American Journal of Clinical Chemistry. 53(4 suppl.): 1042S-1047S.

Ramstedt, U.N.J., Wigzell, H., Sermhan, C.N., Samuelsson, B. 1985. Action of novel eicosanoids lipoxin A and B on human natural killer cell cytotoxicity: effects on intracellular camp and target cell binding. Journal of Immunology. 135: 3434-3438.

Ratnayake, W.M.N., Hollywood, R., O'Grady, E. and Pelletier, G. 1993. Fatty acids in some common food items in Canada. Journal of the American College of Nutrition. 12:651-660.

Ratnayake, W.M.N., Hollywood, R. and O'Grady, E. 1991. Fatty acids in Canadian margarines. Journal of the Canadian Institute of Food Science awl Technology. 24: 81-86.

Ratnayake, W.M.N. and Pelletier, G. 1992. Positional and geometrical isomers of linoleic acid in partially hydrogenated oils. Journal of the American Oil Chemists' Society. 69: 95105.

Read, M.H., Fisher, K.A., Bendel, R., Bhalla, V.J., Bock, M.A., Hamll, I., Mitchell, M., Schutz, H., Shehan, E. and Standal, B. 1989. Dietary fat intake: Demographics. American Dietetic Association Journal. 89(6): 830-831.

Reddy, B.S. 1992. Dietary fat and colon cancer: Animal model studies. Lipids. 27: 807813.

Reed, D., McGee, D., Yano, K. and Hankin, J. 1985. Diet, blood pressure and multicollinearity. Hypertension. 7: 405-410.

Regnstrom, J., Nilsson, J., Tornvall, P., Landou, C. and Hamsten, A. 1992. Susceptibility to low-density lipoprotein oxidation and coronary atherosclerosis in man. The Lancet. 339: 1183-1186.

Renaud, S., Morazain, R., Godsey, F., Dumont, E., Thevenon, C., Martin, J.L. and Mendy, F. 1986. Nutrients, platelet function and composition in nine groups of French and British farmers. Atherosclerosis. 60(1): 37-48.

Research Committee to the Medical Research Council. 1968. Controlled trial of soya-bean oil in myocardial infarction The Lancet. 2: 693-699.

Riemersma, R.A., Wood, D.A., Butler, S., Elton, R.A., Oliver, M., Salo, M., Nikkari, T., Vartiainen, E., Puska, P., Gey F. et al. 1986 Linoleic acid content in adipose tissue and coronary heart disease. British Medical Journal. 292(6533): 14231427.

Riemersma, R.A., Wood, D.A., Macintyre, C.C.A., Elton, R.A., Gey, K.F. and Oliver, M.F. 1991. Risk of angina pectoris and plasma concentrations of vitamin A,C and E and carotene. The Lancet. 337: 1-5.

Riemersma, R.A., Wood, D.A., Butler, S., Elton, R.A., Oliver, M., Salo, M. 1986. Linoleic acid content in adipose tissue and coronary heart disease. British Medical Journal. 292: 1423-1427.

Rimm, E.B., Stampfer, M.J., Ascherio, A., Giovannucci, E. Colditz, G.A. and Willett, W.C. 1993. Vitamin E consumption and the risk of coronary heart disease in men. New England Journal of Medicine. 328(20): 14501456.

Ring, J., Seifert, J., Mertin, J., Brendel, W. 1974. Letter: Prolongation of skin allografts in rats by treatment with linoleic acid. The Lancet. 2: 1331

Robinson, D.R. 1991. Alleviation of autoimmune disease by dietary lipids containing omega-3 fatty acids. Rheumatic Disease Clinics of North America. 17: 213222.

Roder, J.C. and Klein, M. 1979. Targeteffector interaction in the natural killer cell system. IV. Modulation by cyclic nucleotides. Journal of Immunology. 123: 2785-2790.

Roebuck, B.D. 1992 Dietary fat and the development of pancreatic cancer. Lipids. 27: 804-806.

Roebuck, B.D., Baumgartner, K.J. and MacMillan, D.L. 1993. Caloric restriction and intervention in pancreatic carcinogenesis in the rat. Cancer Research 53: 46-52.

Rogers, E.J., Rice, S.M., Nicolosi, RJ., Carpender, D.R., McClelland, C.A. and Romanczyk, Jr.,L.R. 1993. Identification and quantitation of g -oryzanol components and simultaneous assessments of tocols in rice bran oil. Journal of American Oil Chemists' Society. 70: 301-307.

Rogers, A.E. and Lee, S.Y. 1986. Chemicallyinduced mammary gland tumours in rats: Modulation by dietary fat Progress in Clinical and Biological Research. 222: 255-282.

Rola-Plaszczyoski, M. and Lemaire, I. 1985. Leukotrienes augment interleukin 1 production by human monocytes. Journal of immunology. 135: 3958-3961.

Rola-Plaszczyoski, M. 1 985. Immunoregultion by leukotrines and other lipoxygenase metabolites. Immunology Today. 6: 302-307.

Rola-Plaszczynski, M., Gagnon, M. and Sirois, P. 1983. Leukotriene B4 augments human natural cytotoxic cell activity. Biochemica et Biophysica Acta. 1983: 531537

Rolls, B.J. and Shide, DJ. 1992. The influence of dietary fat on food intake and body weight. Nutrition Reviews. 50: 283290.

Romieu, I., Willett, W.C., Stampfer, M.J., Colditz, G.A., Sampson, L., Rosner, B., Hennekens, C.H. and Speizer, F.E. 1988. Energy intake and other determinants of relative weight. American Journal of Clinical Nutrition 47:406-412.

Rose, D.P. and Connolly, J.M. 1992. Dietary fat, fatty acids and prostate cancer. Lipids. 27(10): 798-803.

Rossell, J.B., Kochhar, S.P. and Jawad, I.M. 1981. Chemical changes in soy oil during high temperature processing. Proceedings Second ASA Symp. Soyabean Processing, Antwerp.

Rouse, I.L., Armstrong, B.K. and Beilin, L.V. 1983. The relationship of blood pressure to diet and lifestyle in two religious populations. Journal of Hypertension. 1: 65-71.

Rozendaal, A. 1976. New trends in heterogeneously catalysed hydrogenation of oils and fats. Proceedings of 13th ISF World Congress, Marseille., pp 43-70.

Rubba, P., Mancini, M., Fidanza, F., Gautiero, G., Salo, M., Nikkari, T., Elton, R. and Oliver, M.F. 1987. Adipose tissue, fatty acids and blood pressure in middle aged men from southern Italy. International Journal of Epidemiology. 16: 528-531.

Sacks, F.M., Stampfer, M.J., Munoz, A., McManus, K., Canessa, M., Kass, E.H. 1987. Effect of linoleic and oleic acids on blood pressure, blood viscosity, and erythrocyte cation transport. Journal of the American College of Nutrition. 6: 179185.

Sacks, F.M., Rosner, B., Kass, E.H. 1974. Blood pressure in vegetarians. American Journal of Epidemiology. 100: 390-398.

Sacks, F.M. 1989. Dietary fats and blood pressure: A critical review of the evidence. Nutrition Reviews. 47: 291-299.

Sagredos, A.N., Sintra-Roy, D. and Thomas, A. 1988. Zur Bestimmung, zum Vorkommen und zur Zusammensetzung von polyzyklischen aromatischen Kohlenwasserstoffen in Olen und Fetten (Categorization, occurrence and composition of polycyclic, aromatic hydrocarbons in oils and fats). Fat-Science Technology. 90: 76-81.

Salonen, J.T., Salonen, R., Ihanainen, M., Parviainen, M., Seppanen, R., Kantola, M., Sappanen, K. and Rauramaa, R. 1988. Blood pressure, dietary fats and antioxidants. American Journal of Clinical Nutrition. 48: 12261232.

Salonen, J.T., Salonen, R., Seppanen, K., Rinta-Kiikka, S., Kuukka, M., Korpela, H., Alfthan, G., Kantola, M. and Schalch, W. 1991. Effects of antioxidant supplementation on platelet function: a randomized pair-matched, placebocontrolled, double-blind trial in men with low antioxidant status. American Journal of Clinical Nutrition. 53: 1222-1229.

Salonen, J.T., Tuomilehto, J., Tanskanen, A. 1983. Relation of blood pressure to reported intake of salt, saturated fats and alcohol in healthy middle-aged population. Journal of Epidemiology and Community Health. 37: 32-37.

Sanders, T.A. and Roshanai, F. 1983. The influence of different types of omega-3 polyunsaturated fatty acids on blood lipids and platelet function in healthy volunteers. Clinical Science. 64(1): 91-99.

Sandler, R.S., Lyles, C.M., Peipins, L.A., McAuliffe, C.A., Woosley, J.T. and Kupper, L.L. 1993. Diet and risk of colorectal adenomas: macronutrients, cholesterol, and fiber. Journal of the National Cancer Institute. 85(11): 884-891.

Santoli, D. and Zurier, R.B. 1989. Prostaglandin E precursor fatty acids inhibit human IL-2 production by a prostaglandin Edependent mechanism. Immunology. 143: 1303-1309.

Sas, M., Gellen, J.J. Tunkeyoon, M., Chalapati, S., Crawford, M.A., Drury, P.J., Lenihan, T., Ayeni, O. and Pinol, A. 1986. An investigation on the influence of steroidal contraceptives on milk lipid and fatty acids in Hungary and Thailand. WHO Special Programme of Research, Development and Research Training in Human Reproduction. Task Force on oral Contraceptives. Contraception. 33(2): 159-178.

Scanu, A.M. and Scandiani, L. 1991. Lipoprotein (a): structure, biology, and clinical relevance. Adv. Intern. Med. 36: 249-70.

Schapira, D.V., Kumar, N.B., Lyman, G.H. and Cox C.E. 1990. Abdominal obesity and breast cancer risk. Annals of Internal Medicine. 112: 182-186.

Schettler, G. 1979. Cardiovascular diseases during and after World War II: a comparison of the Federal Republic of Germany with other European countries. Preview of Medicine. 8: 581-90.

Schoeller, D.A. 1990. How accurate is selfreported dietary energy intake? Nutrition Reviews. 48(10): 373-379.

Schuler, G., Hambrecht, R., Schlierf, G., Grunze, M. Methfessel, S., Hauer, K. and Kubler, W. 1992. Myocardial perfusion and regression of coronary artery disease in patients on a regimen of intensive physical exercise and a low fat diet. Journal of the American College of Cardiology. 19(1): 34-42.

Schutz, Y., Tremblay, A., Weinsier, R.L. and Nelson, K.M. 1992. Role of fat oxidation in the long-term stabilization of body weight in obese women. American Journal of Clinical Nutrition 55:670-674.

Scottish Low Birthweight Study Group. 1992a. The Scottish low birthweight study: I. Survival, growth, neuromotor and sensory impairment. Archives of Diseases in Childhood. 67: 675-681.

Scottish Low Birthweight Study Group. 1992b. The Scottish low birthweight study: II. Language attainment, cognitive status, and behavioural problems. Archives of Diseases in Childhood. 67: 682-686.

Sebedio, J.L., Grandgirard, A. and Provost, J. 1988. Linoleic acid isomers in heat-treated sunflower oils. Journal of American Oil Chemists' Society. 65: 362366.

Segers, J.C. and van de Sande, R. 1988. Degumming theory and practice. Proceedings AOCS World Conference on Edible Fats and Oils Processing. Maastricht pp 88-83.

Severson, R.K., Nomura, A.M. Grove, J.S. and Stemmerrnann, G.N. 1989. A prospective study of demographics, diet and prostate cancer among men of Japanese ancestry in Hawaii. Cancer Research 49(7): 1857-1860.

Sheppard, L., Kristal, A.R., Kushi, L.H. 1991. Weight loss in women participating in a randomized trial of low-fat diets. American Journal of Clinical Nutrition. 54:(5) 821-828.

Shimamura, T. and Wilson, A.C. 1991. Influence of dietary fish oil on aortic, myocardial and renal lesions of SHR. Journal of Nutritional Science and Vitaminology. 37: 581-590.

Shimokawa, H., [am, J.Y.T., Chesebro, J.H., Bowie, E.J.W. and Vanhoutte, P.M. 1987. Effects of dietary supplementation with cod-liver oil on endothelium-dependent response in porcine coronary arteries. Circulation. 76: 898905.

Siguel, E.N. and Lerman, R.H. 1993. Trans fatty acid patterns in patients with angiographically documented coronary artery disease. American Journal of Cardiology. 71: 916-920.

Sinclair, A.J. 1975. The incorporation of radioactive polyunsaturated fatty acids into the liver and brain of the developing rat. Lipids. 10: 175-184.

Singer, P., Moritz, V., Wirth, M., Berger, I. and Forster, D. 1990. Blood pressure and serum lipids from SHR after diets supplemented with evening primrose, sunflower seed or fish oil. Prostaglandins, Leukemia and Essential Fatty Acids. 40: 17-20.

Smith, G.D., Song, F. and Sheldon, T.A. 1993. Cholesterol lowering and mortality: the importance of considering initial level of risk. British Medical Journal 306(6889): 13671373.

Smith-Barbaro, P., Fisher, H., Quinn, M.R. and Hegsted, D.M. 1980. The effect of varying polyunsaturated to saturated fat ratios on salt induced hypertension in rats. Nutrition Reports International. 22: 759770.

Society of Actuaries and Association of Life Insurance Medical Directors of America 1980. Society of Actuaries Build Study of 1979. Chicago, USA.

Sommerville, C.R. 1993. Future prospects for genetic modification of the composition of edible oils from higher plants. Amerkan Journal of Clinical Nutrition. 58 (suppl.): 270s-275s.

Spady, D.K. and Dietschy, J.M. 1985. Dietary saturated triacylglycerols suppress hepatic low density lipoprotein receptor activity in the hamster. Proceedings of the National Academy of Sciences. U. S. A. 82: 45264530.

Sperling, R.I., Robin, J.L., Kylander, K.A., Lee, T.H., Lewis, R.A. and Austen, K.F. 1987. The effect of n-3 polyunsaturated fatty acids on the generation of platelet-activating factor-A by human monocytes. Journal of Immunology 138:4186-4191.

Sprecher, H. 1989. N-3 and n-6 fatty acid metabolism, In Dietary omega-3 and omega-6 fatty acids. Biological effects and nutritional essentiality. (ea. Galli, C. and Simopoulos, A. P. ) Life Sciences. Vol. 171. Plenum Press, New York and London. pp. 69-79.

Stamler, J., Wentworth, D.S. and Neaton, J.D. 1986. Is the relationship between serum cholesterol and risk of premature death from coronary heart disease continuous and graded? Findings in 356,222 primary screens in the Multiple Risk Factor Intervention Trial (MRFIT). Journal of the American Medical Association. 256: 2823-2828.

Stamler, J., Stamler, R., Brown, W.V., Gotto, A.M., Greenland, P., Grundy, S., Hegsted, D.M., Leupker, R.V., Neaton, J.D., Steinberg, D., Stone, N., Van Home, L. and Wisler, R.W. 1993. Serum Cholesterol: Doing the Right Thing. Editorial. Circulation 88:1954-1960.

Stampfer, MJ., Hennekens, C.H., Manson, J.E., Colditz, G.A., Rosner, B. and Willett, W.C. 1993. Vitamin E consumption and the risk of coronary disease in women. New England Journal of Medicine. 328(20): 1444-1449.

Steinberg, D., Parthasarathy, S., Carew, T.E., Khoo, J.C. and Witzum, J.L. 1989. Beyond cholesterol: Modifications of lowdensity lipoproteins that increase its atherogenicity. New England Journal of Medicine. 320: 915-924.

Steinmetz, K.A. and Potter, J.D. 1991. Vegetables, fruit, and cancer. I. Epidemiology. Cancer, Causes and Control. 2(5): 325-357.

Stephen, A.M. and Wald, N.J. 1990. Trends in individual consumption of dietary fat in the United States, 1920-1984. In: American Journal of Clinical Nutrition. pp. 457-469.

Stokes, J. m, Garrison, R.J. and Kannel, W.B. 1985. The independent contributions of various indices of obesity to the 22-year incidence of coronary heart disease: the Framingham Heart Study. In: Vague J., Bjorntorp, P., Guy-Grand, B., Rebuffe-Scrive, M., Vague, P. (eds): Metabolic Complications of Human Obesities. Excerpta Medica 49-57. Amsterdam.

Strauss, H.J., Piater, H. and Sterner, W. 1982. Futterungsversuch mit dimeren. Triglyceriden aus Sojaolraffinat (Feeding experiment with dimeric triglycerides of refined soybean oil). Fette Seifen Anstnchmittel. 84: 199-203.

Stubbs, C.D. and Smith, A.D. 1984. The modification of mammalian membrane polyunsaturated fatty acid composition in relation to membrane fluidity and function. Biochimica et Biophysica Acta. 779: 89137.

Suga, K., Kawasaki, T., Blank, M.L. and Snyder, F. 1991. An arachidonoyl (polyenoic) specific phosphollpase A2 activity regulates the synthesis of plateletactivating factor in granulocytic HL-60 cells. Journal of Biological Chemistry. 265: 12363-12367.

Sundram, K., Hayes, K.C. and Siru, O.S. 1994. Dietary palmitic acid results in lower serum cholesterol than does a lauricmyristic combination in normolipemic humans. American Journal of Clinical Nutrition. 59:841-846.

Swinburn, B.A., Boyce, V.L., Bergman, R.N., Howard, B.V., Bogardus, C. 1991. Deterioration in carbohydrate metabolism and lipoprotein changes is induced by modem, high &t diet in Pima Indians and Caucasians. Journal Clin. Endocrin. Metab. 1991. 73, 1 156-165.

Tan, B. and Chu, F.L. 1991. Effects of palm carotinoids in rat hepatic cytochrome P450 mediated benzo(a)pyrene metabolism. American Journal of Clinical Nutrition. 53: 1071s-1075s.

Tan, D.T.S., Khor, H.T., Low, W.H.S., Ali, A. and Gapor, A. 1991. Effect of palm-oilvitamin E concentrate on the serum and lipoprotein lipids in humans. American Journal of Clinical Nutrition. 53: 1027s-1030s.

Tannenbaum A, Silverstone H. 1953. Nutrition in relation to cancer In: Advances in Cancer Research. New York: Academic Press. 1:451 -501.

Tannenbaum, A. 1959. Nutrition and Cancer In: Homburger, F. (ed.). The Physiopathology of Cancer. 2nd edition. Hoeber-Harper Press, New York. pp. 517582.

Thomas, L.H., Winter, J.A. and Scott, R.G. 1983. Concentration of transunsaturated fatty acids in the adipose body tissue of decedents dying of ischaemic heart disease compared with controls. Journal of Epidemiology and Community Health. 37: 22-24.

Thomas, L.H., Jones, P.R., Winter, J.A. and Smith, H. 1981. Hydrogenated oils and fats: the presence of chemicallymodified fatty acids in human adipose tissue. American Journal of Clinical Nutrition. 34: 877-886.

Thomas, L.H. and Scott, R.G. 1981. Ischaemic heart disease and the proportions of hydrogenated fat and ruminant-animal fat in adipose tissue at post-mortem examination: a case-control study. Journal of Epidemiology and Community Health. 35: 251-255.

Thomas, A. 1982. Über die Entfernung von Schadstoffen bei der Dampfung von Speiseolen und fetten (Removal of pollutants during the steam treatment of oils and fats). Fette Seifen Anstrichmittel. 84: 133-136.

Thompson, H.J. 1992. Effect of amount and type of exercise on experimentally induced breast cancer. In Jacobs, M.M. (ed.) Exercise, calories, fat and cancer. Advances in Experimental Medicine and Biology. 322, 6171. New York, Plenum Press.

Tinoco, J. 1982. Dietary requirements and functions of a -linolenic acid in animals. Progress in lipid research 21: 1-45.

Tobian, L., Ganguli, M., Johnson, M.A. and Iwai, J. 1982. Influence of renal prostaglandins and dietary linoleate on hypertension in Dahl S rats. Hypertension 11 (Suppl. II): 149-153.

Tribble D.L., Jeroen, J.M., van den Berg, J.M., Motchnik, P.A., Ames, B.N., Lewis, D.M., Chait, A. and Krauss. 1994. Oxidative susceptibility of low density lipoprotein subfractions is related to ubiquinol-10 and tocopherol content. Proceedings of the National Academy of Science. USA. 91: 1183-1187.

Troisi, R., Willett, W.C. and Weiss, S.T. 1992. Trans-fatty acid intake in relation to serum lipid concentrations in adult men. American Journal of Clinical Nutrition. 56: 1019-1024.

Tso, P. 1985. Gastrointestinal digestion and absorption of lipid. Advances in Lipid Research. 21: 143-186.

Turpeinen, O., Karvonen, M.J., Pekkarinen, M., Miettinen, M., Elosuo, R. and Paavilainen, E. 1979. Dietary prevention of coronary heart disease: the Finnish Mental Hospital Study. International Journal of Epidemiology. 8(2): 99-118.

Uauy, R,. Birch, E. and Birch, D. 1992. Visual and brain function measurements in study of n-3 fatty acid requirements of infants. Journal of Pediatrics. 120: s168-180.

Uauy, R.D., Birch, D.G., Birch, E.E., Tyson, J.E. and Hoffman, D.R. 1990. Effect of dietary omega-3 fatty acids on retinol function of very low-birthweight neonates. Pediatric Research. 28: 485492.

Uldall, P.R., Wilkinson, R. and McHugh, M.I., Field, E.J., Shenton, B.K., Taylor, R.M. and Swinney, J. 1974. Letter: Unsaturated fatty acids and renal transplantation. The Lancet. 2(879):514.

U.S Department of Health and Human Services. 1988. The Surgeon General's Report on Nutrition and Health. D.H.H.S. (PAS) Publ. No. 88-50210. United States Printing Office, Washington, D.C. pp. 177247.

Utermohlen, V., Coniglio, J., Mao, D., Sierra, J., Smith, R., Besner, G., Hutchins, S., Spitzer, K., Tomasso, J. and Boyar, A. 1981. Unsaturated fatty acids and human mononuclear cell function. Progress in Lipid Research. 20: 739-741.

Valek, J., Hammer, J., Kohout, M., Grafnetter, D., Vondra, K. and Topinka, V. 1985. Serum linoleic acid and cardiovascular death in postinfarction middle-aged men. Atherosclerosis. 54(1): 111-118.

Van Staveren, W.A., Deurenberg, P., Katan, M.B., Burema, J., de Groot, L.C. and Hoffmans, M.D. 1986. Validity of the fatty acid composition of subcutaneous fat tissue microbiopsies as an estimate of the long-term average fatty acid composition of the diet of separate individuals. American Journal of Epidemiology. 123(3): 455-463.

Van den Brandt, P.A., van's Veer, P. Goldbohm, R.A., Dorant, E., Volovics, A., Hermus R.J. and Sturmans, F. 1993. A prospective cohort study on dietary fat and the risk of postmenopausal breast cancer. Cancer Research. 53(1): 75-82. van der Heide, J.J., Bilo, H.J. Donker, J.M., Wilmink, J.M., Tegzess, A.M. 1993. Effect of dietary fish oil on renal function and rejection in cyclosporinetreated recipients of renal transplants. New England Journal of Medicine. 329(11): 769-773.

Vanderveen, J.E. and Glinsmann, W.H. 1992. Pat substitutes: A regulatory perspective. Annual Reviews of Nutrition. 12: 473-487.

Veerkamp, J.H. and Zevenbergen, J.L. 1986. Effect of dietary fat on total and peroxisomal fatty acid oxidation in rat tissues. Biochimica et Biophysica Acta. 878: 102-109.

Vergroesen, A.J. and Gottenbos, J.J. 1975. The role of fats in human nutrition: an introduction. In Vergroesen, A.J. (ed.) The Role of Fats in Human Nutrition. Academic Press, New York pp. 1-32.

Vergroesen, A.J. 1972. Dietary fat and cardiovascular disease: possible modes of action of linoleic acid. Proceedings of the Nutrition Society. 31: 323-329.

Verschuren, P.M. and Zevenbergen, J.L. 1990. Safety evaluation of hydrogenated oils. Food Chemical Toxicology. 28: 755757.

Villar, J. and Rivers, J. 1988. Nutritional Supplementation during two consecutive pregnancies and the interim lactation period: effect on birth weight. Pediatrics. 81: 51-57.

Virella, G., Kilpatrick, J.M., Rugeles, M.T., Hyman, B. and Russell, R. 1989. Depression of humoral responses and phagocytic functions in vivo and in vitro by fish oil and eicosapentaenoic acid. Clinical Immunology and Immunopathology. 52: 257270.

Voss, A., Reinhart, M., Sankarappa, S. and Sprecher, H. 1991. The metabolism of 7, 10, 13, 16, 19 docosapentaenoic acid to 4, 7, 10, 13, 16, 19 docosahexaenoic acid in liver is independent of 4desaturates. Journal of Biological Chemistry. 266, 19995-20000.

Wald, N., Sneddon, J., Densem, J., Frost, C. and Stone, R. 1991. Prevention of neural tube defects: Results of the Medical Research Council Vitamin Study. The Lancet. 338: 131-137.

Wattenberg, L.W. 1992. Inhibition of carcinogenesis by minor dietary constituents. Cancer Research. 52: (Suppl.): 2085s-2091s.

Webb, D.R., Rogers, TJ. and Nowowiejiski, I. 1980. Endogenous prostaglandin synthesis and the control of lymphocyte function. Proceedings of New York Academy of Sciences. 332: 260-270.

Welsch, C.W. 1987. Enhancement of mammary tumourogenesis by dietary fat: Review of potential mechanisms. American Journal of Clinical Nutrition. 45: 192-202.

Welsch, C.W. 1992. Relationship between dietary fat and experimental mammary tumourigenesis: A review and critique. Cancer Research. 52: (Suppl.): 2040s-2048s.

Wheeler, T.G., Benolken, R.M. and Anderson, R.E. 1975. Visual membranes: Specificity of fatty acid precursors for the electrical response to illumination. Science. 188:1312.

Whittemore, A.S., Wu-Williams, A.H., Lee, M., Zheng, S., Gallagher, R.P., Jiao, D.A., Zhou, L., Wang, X.H., Jung, D., Chong, Z.T., Ling, C., Xu, J.Y., Paffenbarger, R.S. and Henderson, B.E. 1990. Diet, physical activity and colorectal cancer among Chinese in North America and China. Journal of the Netherlands Cancer Institute. 82(11): 915926.

WHO. 1985a. Recommendations on energy intakes for pregnancy. WHO, Geneva.

WHO. 1985b. The Quantity and Quality of Breast Milk: Second Report on the Collaborative Study. WHO, Geneva.

WHO. 1990. Report of a WHO study group. Diet, nutrition, and the prevention of chronic diseases. World Health Organization Technical Report Series 797, Geneva.

Willett, W.C., Sampson, L., Stampfer, M.J., Rosner, B., Bain, C., Witschi, J., Hennekens, C.H. and Speizer, F.E. 1985. Reproducibility and validity of a semiquantitative food frequency questionnaire. American Journal of Epidemiology. 122(1): 51-65.

Willett, W.C., Stampfer, M.J., Colditz, G.A., Rosner, B.A., Hennekens, C.H. and Speizer, F.E. 1987. Dietary fat and the risk of breast cancer. New England Journal of Medicine. 316(1): 22-28.

Willett, W.C. 1989. The search for the cause of breast and colon cancer. Nature. 338: 389393.

Willett, W.C., Stampfer, M.J., Colditz, G.A., Rosner, B.A. and Speizer, F.E. 1990. Relation of meat, fat and fiber intake to the risk of colon cancer in a prospective study among women. New England Journal of Medicine. 323(24): 1664-1672.

Willett, W.C., Hunter, D.J., Stampfer, M.J., Colditz, G., Manson, J.E., Spiegelman, D., Rosner, B., Hennekens, C.H. and Speizer, F.E. 1992. Dietary fat and fiber in relation to risk of breast cancer. An 8-year follow-up. Journal of the American Medical Association. 268(15): 2037-2044.

Willett, W.C., Stampfer, M.J., Manson, J.E., Colditz, G.A., Speizer, F.E., Rosner, B.A., Sampson, L.A. and Hennekens, C.H. 1993. Intake of trans fatty acids and risk of coronary heart disease among women. The Lancet. 341: 581-585.

Williams, P.T., Fortmann, S.P., Terry, R.B., Garay, S.C., Vranizan, K.M., Ellsworth, N. and Wood, P.D. 1987. Associations of dietary fat, regional adiposity and blood pressure in men. Journal of the American Medical Association. 257: 3251-3256.

Williamson, D.F., Kahn, H.S., Remington, P.L. and Anda, R.F. 1990. The 10-year incidence of overweight and mayor weight gain in US adults. Archives of Internal Medicine 150(3):665-672.

Wilson. P.W.F., Abbott, B.M. and Castelli, W.P. 1988. High density lipoprotein cholesterol and mortality. Arteriosclerosis. 8: 737-741.

Winick, M. 1983. Nutrition, intrauterine growth retardation and the placenta. Trophoblast Research. 1: 7-14.

Witteman, J.M., Willett, W.C., Stampfer, M.J., Colditz, G.A., Sacks, F.M., Speizer, F.E., Rosner, B. and Hennekens, C.H. 1989. A prospective study of nutritional factors and hypertension among U. S. women. Circulation. 80: 1320-1327.

Wood, R. 1992. Biological effects of geometrical and positional isomers of monounsaturated fatty acids in humans. In Chow, C.K. (ed.) Fatty acids in foods and their health implications. Marcel Dekker, Inc., New York, N.Y. pp. 663688.

Wood, R., Kubena, K., O'Brien, B., Tseng, S. and Martin, G. 1993a. Effect of butter, mono- and polyunsaturated fatty acid-enriched butter, trans fatty acid margarine, and zero trans fatty acid margarine on serum lipids and lipoproteins in healthy men. Journal of Lipid Research. 34: 1-11.

Wood, R., Kubena, K., Tseng, S., Martin, G. and Crook, R. 1993b. Effect of palm oil, margarine, butter and sunflower oil on the serum lipids and lipoproteins of normocholesterolemic middle aged men. Journal of Nutritional Biochemistry. 4: 286-297.

Wood, D.A., Butler, S., Riemersma, R.A., Thomson, M., Oliver, M.F., Fulton, M., Birthwhistle, A. and Elton, R.A. 1984. Adipose tissue, platelet fatty acids and coronary heart disease in Scottish men. The Lancet. 2(8395): 117121.

Woollett, L.A., Spady, D.K. and Dietschy, J.M. 1992. Saturated and unsaturated fatty acids independently regulate low density lipoprotein receptor activity and production rate. Journal of Lipid Research. 33: 77-88.

Wynn, M. and Wynn, A.H.A. 1981. The Prevention of Handicap of Early Pregnancy Origin. The Foundation for Education and Research in Child Bearing, London.

Wynn, A.H.A., Crawford, M.A., Doyle, W. and Wynn, S.W. 1991. Nutrition of women in anticipation of pregnancy. Nutrition and Health. 7: 69-88.

Yamamoto, N., Saitoh, M., Moriuchi, A., Nomura, M., and Okuyama, H. 1987. Effect of dietary a -linolenate/linoleate balance on brain lipid composition and learning ability in rats. Journal of Lipid Research. 28: 144151.

Yamori, Y. 1977. Hypertensive strains of rat. In Inoue, E. and Nishimura, H. (eds.) Gene-environment interaction in common diseases. University of Tokyo Press, p.141-154.

Yamori, Y. 1981. Environmental influences on the development of hypertensive vascular diseases in SHR and related models, and their relation to human disease. In Worcel, M., Bonvalet, J.P., Langer, S.Z., Menard, J. and Sassard, J. (eds.). New trends in arterial hypertension. Elsevier, Amsterdam, p.305-320.

Yamori, Y., Nara, Y., Mizushima, S., Murakami, S., Ikeda, K., Sawamura, M., Nabika, T. and Horie, R. 1992. Gene-environment interaction in hypertension, stroke and atherosclerosis in experimental models and supportive findings findings from a world-wide crosssectional epidemiological survey: A WHO-CARDIAC Study. Clinical and Experimental Pharmacology and Physiology. 19 (suppl. 20): 43-52.

Yamori, Y., Nara, Y., Mizushima, S., Mano, M. and Horie, R. 1993. Dietary risk factors for high blood pressure: main result from WHO-CARDIAC (core) Study. 3rd International Conference on Preventive Cardiology. No. 190 (Abstract).

Yin, K., Chu, Z.M. and Beilin, L.J. 1992. Blood pressure and vascular reactivity changes in spontaneously hypertensive rats fed fish oil. British Journal of Pharmacology. 102: 991-997.

Yla-Herttuala, S., Palinski, W., Rosenfeld, M., Parthasarathy, S., Carew, T.E., Butler, S., Witztum, J. and Steinberg, D. 1989. Evidence for the presence of oxidatively modified LDL in atherosclerotic lesions of rabbit and man. Journal of Clinical Investigation. 284: 1086- 1095.

Zack, P.M., Harlan, W.R., Leaverton, P.E. and Cornoni-Huntley, J. 1979. A longitudinal study of body fatness in childhood and adolescence. Journal of Pediatrics 95: 126-130.

Zevenbergen, J.L. and Haddeman, E. 1989. Lack of effects of trans fatty acids on eicosanoid biosynthesis with adequate intakes of linoleic acid. Lipids. 24: 555-563.

Ziboh, V.A., Cohen, K.A., Ellis, C.N., Miller, C., Hamilton, T.A., Kragballe, K., Hydrick, C.R. and Voorhees, J.J. 1986. Effects of dietary supplementation of fish oil on neutrophil and epidermal fatty acids. Modulation of Clinical course of psoriatic subjects. Archives of Dermatology. 122(11): 1277-1282.

Ziegler, R.G. 1989. A review of the epidemiologic evidence that carotenoids reduce the risk of cancer. Journal of Nutrition. 119: 116-122.

Zock, P.L. and Katan, M.B. 1992. Hydrogenation alternatives: effects of trans fatty acid and stearic acid versus linoleic acid on serum lipids and lipoproteins in humans. Journal of Lipid Research. 33: 399-410.

Zock, P.L., de Vries, J.H. and Katan, M.B. 1994. Impact of myristic acid versus palmitic acid on serum lipid and lipoprotein levels in healthy women and men. Arterioscl. Thromb. 14:567-575.

Zurlo, F., Lillioja, S., Esposito-Del Puente, A., Nyomba, B.L., Raz, I., Saad, M.F., Swinburn, B.A., Knowler, W.C., Bogardus, C. and Ravussin, E. 1990. Low ratio of fat to carbohydrate, oxidation as predictor of weight gain: study of 24-h RQ. American Journal of Physiology 259(5 Pt. 1):E650-657.

Voilà, bon courage pour ta revue de la littérature scientifique sur le sujet. Personnellement j'ai autre chose à faire que de la recherche citoyenne.

N'oublie pas d'envoyer ta contre-expertise à l'OMS qu'ils mettent à jour leurs recommandations !

n°51298232
Wildness
Posté le 19-10-2017 à 18:54:03  profilanswer

[:basongwe:1]

n°51298638
moonboots
Posté le 19-10-2017 à 19:44:48  profilanswer

je ne te demande pas de me balancer des centaines de références, je te demande de me citer celles qui appuient ce que tu dis, ce que tu n'as toujours pas fait, sinon je peux aussi faire des copier coller à la con

tout ce que tu as à dire c'est que l'OMS c'est une grosse grosse organisation et que ma compétence relative doit être proche de zéro... moi je te dis que l'État français, qui a infiniment plus de compétence que toi, te demande dans ses recommandations de consommer un produit laitier à chaque repas, donc fais-le

n°51298873
yassel
dans la légende
Posté le 19-10-2017 à 20:14:39  profilanswer

moonboots a écrit :

je ne te demande pas de me balancer des centaines de références, je te demande de me citer celles qui appuient ce que tu dis, ce que tu n'as toujours pas fait, sinon je peux aussi faire des copier coller à la con

Je te donne les recommandations de l'OMS. Je te donne les données sur lesquelles ils s'appuient concernant les recommandations qu'ils tiennent en termes de lipides.
Tu me reproches quoi au fait ? De ne pas analyser moi-même le contenu de centaines d'études et de m'en remettre à l'expertise d'un organisme pour ça ?

Tu me demandes de citer ce qui appuie ce que je dis. Mais tout ce que j'ai dit c'est que le discours de McDougall est en contradiction avec l'OMS, l'AHA ou d'autres organismes de santé. Rien d'autre. Et que pour moi c'est d'ores et déjà signe qu'il faut prendre ce genre de "docteur" avec des pincettes. Et je sais très bien qu'il sera en mesure de me sortir des études allant dans son sens. Mais la première chose que je cherche à déterminer quand je suis face à un expert, quel que soit le domaine, c'est les liens qu'il entretient avec le reste de la communauté. Si je suis face à un marginal, je veux le savoir.  

T'es très méfiant concernant les instituts officiels, tu l'es beaucoup moins quand il faut boire la soupe d'un docteur qui a tout son business qui repose sur son image subversive et sa diète miracle qui guérit tout. Et pourtant ils commencent à être nombreux à nous vendre ce discours.

Ce qui me gêne c'est ton manque de neutralité dans ta manière d'aborder tout ça. Ca ne sert à rien que je t'envoie des études car tout ce que tu vas faire c'est me sortir encore et toujours tes mêmes études (qui au final sont peu nombreuses). On aura alors sorti quelques études qui sont une vision extrêmement restreinte de qu'est la littérature dans son ensemble (puisque ni toi ni moi n'avons accès à la totalité des données) et après il faudra trancher.

Sauf que le débat de fond c'est justement comment trancher. Comment déterminer ce qui est vrai, et estimer les propres limites de notre compétence (chose dont tu sembles à aucun moment te soucier), c'est à dire pondérer les limites de notre propre esprit critique vis à vis du consensus.  

moonboots a écrit :

moi je te dis que l'État français, qui a infiniment plus de compétence que toi, te demande dans ses recommandations de consommer un produit laitier à chaque repas, donc fais-le

Ca c'est déjà une critique plus intéressante en soi. Il y a des raisons qui font que je vais plus croire l'OMS que les recommandations du PNNS. Si tu veux on peut en parler mais c'est plus lié aux problématiques de savoir s'informer que le végétarisme ou la nutrition.

Tu n'as pas répondu à une seule de mes questions sur mon post précédent, donc si tu veux qu'on échange ce serait pas mal que tu commences par là.

n°51298985
moonboots
Posté le 19-10-2017 à 20:26:57  profilanswer

je ne t'ai pas répondu car je t'avais déjà répondu et ça ne m'intéresse pas, moi ce qui m'intéresse c'est que tu étayes tes propos par des études et j'y répondrai de la même manière, tout le reste c'est de l'attaque perso à la con et je peux aussi te prendre de haut et t'expliquer que tu n'y connais rien

pour ce qui est de McDougall je t'ai déjà dit mes réserves par rapport à son discours, tu le sais très bien ça rend ton accusation de gourou d'autant plus grotesque, mais c'est encore une technique d'attaque perso pour éviter la discussion de fond, en plus mes critiques ne sont pas marginales, je ne pense pas que se passer de produits entiers gras soit bon sur le long terme, je l'ai d'ailleurs dit plusieurs fois

maintenant ce que tu affirmais à propos des 30% de gras de l'OMS va au-delà de la critique de McDougall, donc si tu as des études pour étayer des propos pareils tu dois les présenter, de mon côté je t'ai présenté plusieurs études qui étayaient ce que je disais, soit en MP soit sur certains topics, et ça allait à l'encontre d'une affirmation pareille, je rappelle que le régime standard américain c'est 35% de gras en moyenne, et que cette population est obèse, et qu'à l'inverse plusieurs régimes traditionnels sont entre 5% et 10% de gras avec des populations en parfaite santé

les recommandations des organismes, OMS ou pas, peuvent parfaitement être remises en cause du moment que c'est étayé, c'est ce que je fais, le reste c'est de l'attaque perso et de l'argument d'autorité

n°51299163
yassel
dans la légende
Posté le 19-10-2017 à 20:51:50  profilanswer

moonboots a écrit :

je ne t'ai pas répondu car je t'avais déjà répondu et ça ne m'intéresse pas, moi ce qui m'intéresse c'est que tu étayes tes propos par des études et j'y répondrai de la même manière, tout le reste c'est de l'attaque perso à la con et je peux aussi te prendre de haut et t'expliquer que tu n'y connais rien

Et tu aurais raison oui. Je ne fais pas figure d'autorité en nutrition, ce n'est pas mon métier ni ce dans quoi j'ai choisi de me spécialiser. C'est la différence entre toi et moi, je n'ai aucun complexe à me soumettre face à un organisme si j'ai déterminé des raisons suffisantes de croire en son indépendance et sa compétence.

Et tu le fais aussi dans tes actions les plus anodines du quotidien. Ni toi ni moi ne sommes chercheurs en nutrition. Ce n'est pas te prendre de haut que de nous remettre à notre place. Ce n'est pas une attaque à la con que de remettre un peu de contexte.

Par contre, dire que "les médecins n'y connaissent rien", ça oui c'est prendre de haut. Mais bon c'est pas ton jugement de valeur qui me dérange, c'est plutôt le manque de rigueur qu'implique une affirmation pareille.

moonboots a écrit :

pour ce qui est de McDougall je t'ai déjà dit mes réserves par rapport à son discours, tu le sais très bien ça rend ton accusation de gourou d'autant plus grotesque, mais c'est encore une technique d'attaque perso pour éviter la discussion de fond, en plus mes critiques ne sont pas marginales, je ne pense pas que se passer de produits entiers gras soit bon sur le long terme, je l'ai d'ailleurs dit plusieurs fois

Dans ce cas là pourquoi tu cites si souvent son nom si tu estimes toi-même que ses recommandations sont mauvaises ? Pourquoi tu prends si à coeur mes critiques envers lui ?
C'est un "gourou" selon mes critères. Ce que tu appelles "discussion de fond" c'est débattre des lipides, pour moi c'est symptomatique de ta manière de t'informer (et c'est ça le vrai sujet à mes yeux).

moonboots a écrit :

maintenant ce que tu affirmais à propos des 30% de gras de l'OMS va au-delà de la critique de McDougall, donc si tu as des études pour étayer des propos pareils tu dois les présenter, de mon côté je t'ai présenté plusieurs études qui étayaient ce que je disais, soit en MP soit sur certains topics, et ça allait à l'encontre d'une affirmation pareille, je rappelle que le régime standard américain c'est 35% de gras en moyenne, et que cette population est obèse, et qu'à l'inverse plusieurs régimes traditionnels sont entre 5% et 10% de gras avec des populations en parfaite santé

Alors déjà l'OMS donne une fourchette en termes de lipides. 30% est le seuil max (le seuil mini étant de 15% chez les hommes et 20% chez les femmes). Ils disent que quelqu'un de sportif peut monter à 35%.

Ensuite, le fait que plusieurs peuplades soient en bonne santé avec des taux de lipides bas ne prouve pas que c'est la meilleure manière (ou la seule) de s'alimenter. Si vraiment tu te soucies de la question, tu peux lire le rapport de l'AHA sur les diètes low fat. Ils ne les diabolisent pas mais dénoncent un manque de données  sur le long terme pour généraliser quoi que ce soit + quelques effets négatifs observés  : http://circ.ahajournals.org/content/98/9/935.full

Perso je rentrerai pas dans un énième débat en nutrition. Je m'en branle un peu de débattre de lipides à vrai dire. De même que tu sembles t'en foutre d'améliorer ta pensée critique. Je te le dis pour pas que tu t'ennuies à me sortir une contre-expertise de la revue de l'AHA.

Message édité par yassel le 19-10-2017 à 20:54:56
n°51299561
moonboots
Posté le 19-10-2017 à 21:34:13  profilanswer

tu t'en branles de débattre des lipides mais c'est sur cette base que tu attaques McDougall, c'est d'autant plus incohérent que tu expliques qu'on ne peut pas se permettre d'attaquer un médecin, qui s'y connaît forcément mieux que nous

McDougall est intéressant car son discours est général et pratique, il s'appuie sur des décennies d'expérience et de confrontation avec des patients, par contre si on veut rentrer dans le détail pour sonder le fondement de son discours il n'est pas assez précis et technique, c'est le profil inverse de celui de Greger par exemple, et puis comme je te l'ai dit je ne suis pas d'accord avec lui sur plusieurs sujets, essentiellement le gras mais pas seulement, pour ce qui est du gras, typiquement, c'est un sujet qu'il n'est capable d'étayer par aucune étude

pour ce qui est de l'étude que tu cites elle n'appuie nulle part ta critique d'un régime bas en lipides, au contraire ils soulignent les bénéfices en termes cardio-vasculaires et nutriments qu'on peut en tirer, ils émettent juste des réserves, par manque de données, sur la soutenabilité à long terme et pour certaines populations, et donc appellent à des études plus poussées sur le sujet

encore une fois sur ce sujet je t'ai cité plusieurs études sur des populations traditionnelles qui présentaient des taux de maladies chroniques très faibles, les Japonais d'Okinawa faisaient partie des populations à la longévité la plus élevée et ne consommaient que 6% de lipides... quand en plus tu sais que leur consommation calorique était modeste ça me semble assez concluant

n°51301289
yassel
dans la légende
Posté le 20-10-2017 à 02:32:45  profilanswer

moonboots a écrit :

tu t'en branles de débattre des lipides mais c'est sur cette base que tu attaques McDougall, c'est d'autant plus incohérent que tu expliques qu'on ne peut pas se permettre d'attaquer un médecin, qui s'y connaît forcément mieux que nous

[:botman]

Je vais tenter une dernière fois parce que visiblement t'as du mal à comprendre : je critique MacDougall parce qu'il est en contradiction avec les recommandations officielles de l'OMS, pas parce qu'il est bas en lipides dans l'absolu. Je t'ai parlé des lipides parce que c'est l'exemple le plus parlant, ce qui le distingue le plus des recommandations officielles.

Je n'ai jamais dit qu'il fallait écouter tous les médecins dans l'absolu. A l'origine mon post disait simplement que tous les médecins qui prônent quelque chose incompatible avec les recommandations officielles, que ce soit des diètes très hautes en sucre, en lipides, en protéines ou même qui exclue les légumes (oui tu as des médecins qui défendent la totalité de ces positions) il faut être méfiant car la probabilité qu'on soit face à un discours très biaisé ou tout simplement calomnieux (pour différentes raisons) est assez forte. Il y a d'autres critères à prendre en compte pour discerner la qualité d'une source d'information. Et puis parfois on est face à un COMPLOT. Mais généralement quand t'es en contradiction avec une très haute figure d'autorité dans un domaine, c'est rarement bon signe.

edit : je vais tenter une toute dernière question (à laquelle tu ne répondras probablement pas) : Qu'est-ce qui fait que lorsque toi tu fais une analyse de la littérature (analyse partielle encore une fois) tu arrives à une conclusion différente de celle de l'OMS ?

Message édité par yassel le 20-10-2017 à 03:11:46
n°51302059
moonboots
Posté le 20-10-2017 à 09:16:52  profilanswer

pour la énième fois : qu'est-ce que tu reproches précisément à McDougall ? tu es incapable de le dire

sur l'OMS : sur quelle littérature reposent leurs recommandations ? et ne me copie-colle pas 100 études, ça veut dire que tu ne les as pas lues... s'ils proposent 30% de lipides, que tu apprends que c'est à peu près le ratio de la diète moyenne américaine et qu'études après études il est évident qu'il vaut mieux être à 10%, pourquoi veux-tu suivre aveuglément des recommandations pareilles ? tu pars du principe qu'il faut leur faire confiance puisque c'est un gros organisme... c'est tout ce que tu as ? le gouvernement français ou l'USDA sont aussi de gros organismes et racontent n'importe quoi, le fait qu'un organisme te conseille une chose ou une autre ne te dispense pas de te renseigner, et encore moins quand tu as des voix discordantes qui s'appuient sur des études épidémiologiques sérieuses

n°51302340
Lompoc
Posté le 20-10-2017 à 09:44:12  profilanswer

ça a l'air de rendre serein le végétarisme :o

n°51302822
yassel
dans la légende
Posté le 20-10-2017 à 10:20:45  profilanswer

moonboots a écrit :

pour la énième fois : qu'est-ce que tu reproches précisément à McDougall ? tu es incapable de le dire

[:patrikantonius]

moonboots a écrit :

sur l'OMS : sur quelle littérature reposent leurs recommandations ? et ne me copie-colle pas 100 études, ça veut dire que tu ne les as pas lues...

Et toi, tu les as lues ? Tu es en mesure de déterminer les bonnes recommandations, après avoir examiné la littérature dans son ensemble ? Ou alors tu as tout simplement relayé les études des gens en lesquels tu crois ?

Et quand bien même je les aurais lues, en quoi est-ce pertinent ? En quoi suis-je compétent pour faire une revue de la littérature ? Ce n'est pas parce que ce serait ma propre opinion et qu'on est sur HARDWARE.FR que c'est une donnée plus pertinente que la revue de l'OMS.

moonboots a écrit :

s'ils proposent 30% de lipides, que tu apprends que c'est à peu près le ratio de la diète moyenne américaine et qu'études après études il est évident qu'il vaut mieux être à 10%, pourquoi veux-tu suivre aveuglément des recommandations pareilles ?

Cet argument est fallacieux. Le fait qu'une diète à 30% de lipides constituée de merde est nocive ne prouve en aucun cas qu'une autre constituée de bonnes sources de lipides est mauvaise.

Ensuite c'est inexact de dire "études après études" alors que tu as extrêmement peu de données sur les diètes low fat et leurs aboutissants à long terme (on en revient à la revue de l'AHA).

moonboots a écrit :

le fait qu'un organisme te conseille une chose ou une autre ne te dispense pas de te renseigner, et encore moins quand tu as des voix discordantes qui s'appuient sur des études épidémiologiques sérieuses

Ai-je dit le contraire ?

Il faut par contre procéder avec rigueur et humilité, ne pas hésiter à mettre un peu de doute dans ta réflexion si tu sens que ça te dépasse. Et quand on fait des revues très partielles de la littérature scientifique (pour ne pas dire un rapide survol), qu'on tombe régulièrement dans des sophismes (comme tu viens encore de le faire avec ton affirmation du conséquent sur les lipides) et qu'on a un biais naturel idéologique dont on nie qu'il puisse orienter sa réflexion, je trouve ça très présomptueux de croire que t'es suffisamment compétent pour balayer d'un revers de main le travail fourni par une agence spécialisée de plusieurs milliers d'employés qui travaille sur ce genre de question à temps plein.

Il y a quelque chose de très paradoxal aussi dans ta démarche. Tu crois aveuglément les moindre données mises en ligne sous prétexte que ce sont des études (alors que la falsification de données est un vrai problème auquel la communauté scientifique est confrontée) publiées par quelques personnes. Par contre quand un rapport est produit par une organisation coopérant sur un plan international, qui gère activement son indépendance et va également prendre en compte la qualité des données avant de conclure là tu es très méfiant.

J'en reviens à ma question : Qu'est-ce qui fait que lorsque toi tu fais une analyse de la littérature (analyse partielle encore une fois) tu arrives à une conclusion différente de celle de l'OMS ?

Assume ce que tu penses.

Message édité par yassel le 20-10-2017 à 10:23:15
n°51303106
moonboots
Posté le 20-10-2017 à 10:43:29  profilanswer

donc tu prends au sérieux des recommandations basée sur... des études, que tu ne lis pas d'ailleurs, mais tu nies l'importance d'études qu'on te cite

ok on peut en rester là je crois

n°51305542
POUQIE
pouqie
Posté le 20-10-2017 à 14:18:05  profilanswer

[:lardoncru]

---------------
salut c pouqie
n°51307197
Daphne
kernel panic
Posté le 20-10-2017 à 16:28:07  profilanswer

Salut POUQIE :o

n°51308996
POUQIE
pouqie
Posté le 20-10-2017 à 20:36:18  profilanswer

salut toi aussi tu viens te moquer des brouteurs d'herbe ?

---------------
salut c pouqie
n°51309008
Daphne
kernel panic
Posté le 20-10-2017 à 20:37:44  profilanswer

Seulement de ceux qui savent pas bien brouter mon gazon.

mood
Publicité
Posté le   profilanswer

Page :   1  2  3  4  5  ..  266  267  268  269  270  271
Page Suivante

Aller à :
Ajouter une réponse

Sujets relatifs
Plus de sujets relatifs à : Le vegetarisme

Copyright © 1997-2016 Hardware.fr SARL (Signaler un contenu illicite) / Groupe LDLC / Shop HFR